تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : ۴۱۱۵۳۵

معاون رئیس جمهور در سیلاب و کلوار بویراحمد؛ اختصاص 30 هزار میلیارد ریال به روستاهای سیل زده

۱
۰
معاون رئیس جمهور در سیلاب و کلوار بویراحمد؛ اختصاص 30 هزار میلیارد ریال به روستاهای سیل زده
کبنا ؛معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: افزون بر ۳۰ هزار میلیارد ریال برای جبران خسارت ناشی از سیل فروردین امسال به منظور بهسازی امور زیربنایی و زیرساختی روستاهای سیل زده کشور اختصاص یافت.
به گزارش کبنا، محمد امید روز چهارشنبه (9 مرداد ماه 98) در جریان سفر به روستاهای منطقه سیلاب و کلوار کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران تاکید کرد: عملیات ساخت و ساز و بهسازی حوزه‌های زیرساختی و زیربنایی خسارت دیده و همچنین منازل مسکونی در روستاهای سیل زده با مدیریت و نظارت دقیق ستاد فرماندهی بازسازی سیل در حال انجام است.
 وی همچنین توجه ویژه دولت و شخص رئیس جمهوری برای توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در روستاها را یادآور شد و گفت: سال گذشته یک و نیم میلیارد دلار با اجازه و دستور رهبر فرزانه انقلاب و تصویب مجلس نیز برای اشتغال روستاها اختصاص یافت.
امید یادآور شد: از سال گذشته تاکنون افزون بر ۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از این محل در سطح روستاها جذب شده که رقمی حدود ۱۶۰ هزار فرصت شغلی را به دنبال داشته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تاکید کرد: جذب این میزان تسهیلات اشتغالزایی از مجموع حدود ۱۸۰ هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی و مشارکت بانک‌ها بوده است.
وی جذب این میزان تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال پایدار، کمک به بهبود وضع معیشتی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها را مطلوب دانست و گفت: برخی از استان‌ها نیز درخواست اختصاص منابع بیشتر در این راستا دارند که دولت نیز استقبال کرده است.
امید گفت: کهگیلویه و بویراحمدیکی از استان‌های پیشرو با میزان بالای جذب تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در کشور ظرف یک سال گذشته بوده است.
به گزارش کبنا، جمعیت روستایی در کشور حدود ۲۱ میلیون نفر اعلام شده که ۴۶ درصد جمعیت حدود ۷۲۰ هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن یک درصد جمعیت کشور روستایی است.
امید امروز بهمراه غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران کل اجرایی از روستاهای منطقه محروم سیلاب و کلوار شهرستان بویراحمد بازدید و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات اهالی این منطقه آشنا شدند.
بهسازی و آسفالت جاده دسترسی، ایجاد پمپاژ آب کشاورزی، بهبود وضعیت بهداشت و درمان و استقرار پزشک در برخی خانه‌های بهداشتی و همچنین گازرسانی از جمله درخواست‌ها و مطالبات بحق مردم روستاهای سیلاب و کلوار از مسئولان اجرایی بود.
منطقه سیلاب و کلوار با ۱۷ روستا و جمعیتی حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در ۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
دلیل نداره اسم روستاها رو فارسی کنیم ، سیلاب کلیوار چیه ؟؟ سیلوکلوار چشه مگه
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1