کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

ارتقاء 11پله ای شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کهگیلویه و بویراحمد

رتبه سوم کشوری در استفاده از تلفن همراه

7 مرداد 1398 ساعت 11:19

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد رتبه سوم استفاده از تلفن همراه و رتبه پانزدهم شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را کسب کرد.


جواد غلام پور با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت به ۸۹.۵۴ درصد در سال ۹۸ رسیده است، افزود: در حوزه اشتغال، ۱۳۲ تیم توسعه برنامه کاربردی تلفن همراه در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.
رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تیم های توسعه برنامه کاربردی تلفن همراه در استان موفق به تولید ۷۶۵ برنامه با اشتغال بیش از ۲۸۷ نفر شده اند.
غلام پور تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ نسبت شاغلان توسعه دهنده برنامه های کاربردی تلفن همراه به جمعیت، در رتبه نهم کشور قرار دارد.
وی عنوان کرد: تعداد طرح های اشتغالزا از محل اعتبارات اشتغال روستایی ۲۹ طرح و با اعتبار بیش از ۲۱ میلیارد ریال است.
براساس آخرین آمار شرکت ارتباطات سیار، ساکنان این استان پس از هرمزگان و بوشهر رتبه سوم بالاترین میزان استفاده از تلفن همراه در کشور را دارا هستند.
 متوسط استفاده مردم از تلفن همراه ۲۲۰ هزار ریال در ماه است و کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه رتبه سوم کشور بود.
امیر رضا عابدینی رئیس اداره نظارت بر خدمات ارتباطی و رادیویی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همچنین گفت: یکی از شاخص‌های حوزه مخابرات میزان سرانه درآمد به ازای هر مشتری است که در این شاخص کلیدی بویراحمد در رتبه سوم کشوری قرار دارد و این از لحاظ درآمدی برای اپراتور شاخص خیلی خوبی است، ولی برای مردم هیچ ارزش افزوده ای ندارد.
وی افزود: به ازای هر دقیقه تماس تلفن همراه با همراه از اپراتور‌های مختلف و تلفن همراه به ثابت میزان تعرفه ۵۹۹ ریال و  تلفن ثابت به ثابت ۳۳ ریال است که استفاده از تلفن ثابت هزینه‌ها را بسیار کاهش می‌دهد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: در استان ۱۴۱هزار و  ۱۱ سیم کارت دائمی و یک میلیون و ۴۸۰ هزار و 716 سیم کارت اعتباری تاکنون واگذار شده است که از این تعداد ۸۱۱ هزار و ۵۷۸ سیم کارت آن هم اکنون فعال است.
تا پایان اسفند ماه ۹۷ تمام شهرهای کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش اینترنت تری جی و فورجی قرار گرفتند.
وی همچنین گفت: استفاده آسان در بخش‌های دیگر زیرساخت‌ها و تولیدات محتوایی و تجهیزاتی در استان ما از میانگین کشوری پایین‌تر است.


کد مطلب: 411463

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411463/ارتقاء-11پله-شاخص-توسعه-ارتباطات-فناوری-اطلاعات-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1