تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۹
کد مطلب : ۴۱۱۴۴۸
کبنا موضوع انتقال «اردوان ارژنگ» رئیس اسبق دانشگاه یاسوج و موافقت رضاتوفیقی را بررسی کرد

انتقال «ارژنگ»

۱۵
۰
انتقال «ارژنگ»
کبنا ؛امکان ندارد نام «اردوان ارژنگ» بیاید و کسی دانشگاه یاسوج و سرنوشتی که بر آن گذشت در ذهنش خطور نکند، بورسیه‌های حاشیه‌ساز و جنجال آفرین، تجمع‌های دانشجویی و همه حوادث آن دوران خاطراتی هست که با نام ارژنگ عجین هستند، حتی بعضی‌ها شکست هدایت‌خواه را افرادی همانند ارژنگ می‌دانند. غلام محمد زارعی خود در مصاحبه‌ای از برکناری «ارژنگ» خبر داد.
 اما اخیراً  مطلبی در فضای مجازی منتشر شد به قول یکی از اعضای هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج که؛ «هفته گذشته سید ضیاالدین رضاتوفیقی که در انتخابات سال ۹۲ رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان و در انتخابات سال ۹۶ ریاست ستاد حسن روحانی را بر عهده داشته است در دیداری که با دکتر احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج داشته در اتفاقی عجیب و نادر مصرانه خواستار موافقت دکتر عریان با انتقال دائمی اردوان ارژنگ از دانشگاه یزد به دانشگاه یاسوج شده است.
بر طبق اخبار واصله؛ دکتر احمد عریان موافقت خود را با بازگشت دکتر ارژنگ به دانشگاه یاسوج اعلام داشته و روند اداری و مکاتبات آن را آغاز کرده است.
سید ضیا الدین رضا توفیقی که متولد کهگیلویه می‌باشد دبیر حزب مجاهدین انقلاب اسلامی بود که بعد از انحلال آن رئیس حزب اتحاد ملت استان کهگیلویه و بویراحمد شده است؛ نامبرده به عنوان پدر جریان اصلاح طلبی در استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته می‌شود. دکتر اردون ارژنگ که متولد کهگیلویه می‌باشد رئیس اسبق دانشگاه یاسوج بین سال‌های 84 تا 92 می‌باشد که یکی از نیروهای صاحب نظر ستار هدایت خواه می‌باشد که دوران مدیریت ایشان با فضای بسته سیاسی اجتماعی و بورسیه‌های معروف در کشور شناخته می‌شود. و به تازگی نیز زمزمه‌های جایگزینی  ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به جای دکتر کرم جانی پور نیز شنیده می‌شود. احمد عریان، رئیس فعلی دانشگاه یاسوج اندیشه اصلاح طلبی دارد که در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی ریاست دانشگاه خلیج فارس بوشهر ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ را بر عهده داشت.
شنیده‌ها حاکی از این است که حمایت «رضا توفیقی» در راستای گرفتن تأیید صلاحیت خود برای یکی از جایگاه‌های استراتژیک استان می‌باشد. لازم به ذکر است که در بین فعالان سیاسی و احزاب اصلاح طلب اقای رضا توفیقی به عنوان طرف مشورتی استاندار  جدید اقای کلانتری شناخته می‌شود.»
 این مطلب سبب شد تا گفت‌وگوی کوتاهی با سید ضیاء رضاتوفیقی رئیس ستاد حسن روحانی در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری داشته باشیم، او گفت: «من از دکتر عریان خواستم که با انتقال ایشان موافقت کند.»
رضا توفیقی تصریح کرد: «دلیلش این است؛ کسی که سال‌ها عضو هیئت علمی اینجا بود و حدود ۸ سال رئیس این دانشگاه بود، حق دارد در این دانشگاه تدریس کند و کسانیکه با این کار مخالف هستند از اصولگریان تندرو بدترند.»
وی گفت: «ضمناً اصلاح طلبان دانشگاه یاسوج با انتقال ایشان مخالف نیستند و نبودند.»
این چهره شاخص اصلاح‌طلبی بیان کرد: «خدا را شاهد می‌گیرم زمانی که من سفارش ایشان را کردم مطلقاً به فکر تأیید صلاحیتم برای مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی نبودم»
به گزارش کبنا، بنا بر تحقیقات میدانی این پایگاه خبری، عده‌ای از «مخالفان تندرو» ارژنگ که عمدتاً از یک طایفه‌ی خاص که دانشگاه را متعلق به خودشان می‌دانند، و مخالف حضور ارژنگ در دانشگاه یاسوج هستند. به هر نحوی که شده است می‌خواستند، اصلاح طلبان را مخالف آمدن ارژنگ به دانشگاه یاسوج معرفی کنند و خودشان را زیر سایه این اقدام ناپسند پنهان کنند که «رضا توفیقی» دست آنها را خواند و مانع این کار شد، چرا که رضا توفیقی معتقد است که «از جمله منش‌های اصلاح طلبانه این است که حقوق کسی ضایع نشود.» وقتی که اقدامات مخالفان سر سخت ارژنگ کارگر نیفتاد، پروژه پیوستن «رضا توفیقی» به ارژنگ را راه انداختند، برای اینکه «سید رضا توفیقی» تخریب شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاحات
United States
کبنا نیوز بی ادبی های مکرر شما به طایفهوی رو مجدانه پیگیری میکنیم. جدا متاسفم
اصلاح طلب دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
همه میدونن که این یک معامله است دیگه دوره زیر آبی هم رو زدن گذشته حالا نوبت منافع شخصی و باهم خوردن هست این برنامه در .. در حال انجام شدن است معنای اقتصاد مقاومتی رو اینجور برداشت کردید ارژنگ با بورسیه نیروهای غیر مرتبط علاوه بر کاهش سطح علمی دانشگاه، بدعت بسیار بدی ایجاد کرده.
عاب
Germany
رضا توفیقی اگرچه بصورت شفاف دارای نگرش سیاسی خاص هست اما انصافا در تصمیماتش عدالت و صداقت را سرلوحه و دنبال بایکوت کردن کسی از هر جربان یا طایفه یا قومیت و ... نبست . رصا توفیقی یک سرمایه انسانی است که نمونه اش در سطح استان بسیار نادر است .
سروش
Iran, Islamic Republic of
بهتر نیست ارژنگ کلاً تدریس در دانشگاه فراموش کنن و به فکر تدریس در حوزه علمیه باشن.
تدریس در حوزه علمیه هم به تحکیم و تقویت ایمانشون کمک فراوان خواهد کرد
گل اقا
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان
واقعا جای تاسف داره....ارژنگ در زمان خودش نذاشت حتی یک نیروی اصلاح طلب استخدام بشه واقعا این توصیه ها
متعادل اصلاح طلب قدیمی و بازنسشته
Iran, Islamic Republic of
رضا توفیقی نمود شعار زنده باد مخالف من است..
قطعا این کار ایشان ارزنده و درس آموز است برای کلیه سیاسیون استان؛ اصلاح طلب و اصولگرا
قطعا ایشان به جهت مشی آزاد منشی و مردم داری اخلاق مداری این کار را کرده نه به جهت تایید صلاحیت و ...
مطلع
Iran, Islamic Republic of
ریاست ایشان بر دانشگاه ازاد صحت ندارد و صرفا برخی برای ایجاد تشنج و جنجال این خبر را انتشار دادند.
دانشگاه ازاد از گزینه های داخلی استفاده می کند. اگرچه خبر تغییر رئیس آن نیز صحت ندارد.
نامعلوم
Romania
آقای توفیقی شما هزار مشکل دارید
مگر آقای ارژنگ چکاره است آیا رئیس شورای نگهبان است خودش نمی تواند برای خودش کاری انجام دهد دیگر برای شما پاکاری می کند
آقای توفیقی شتر در خواب ببیند پنبه دانه
از طرفداران قبلی هدایتخواه و از طرفداران فعلی روشنفکر
کرم
Iran, Islamic Republic of
گر چه تمام انسان های ازاده حق دارند مدافع احیای حقوق همنوعان خود باشند. اما این کار رضا توفیق به عنوان یک همفکر پسندیده نیست. این حمایت یک فاجعه ست.
منمنتلن
Iran, Islamic Republic of
رضا توفیق و ارژنگ سرو ته یه کرباسند .
و عامل شکست جناح خود هستند.
ع مردانی
Iran, Islamic Republic of
کم نیستندافرادی که داعیه ی روشنفکری کرده و دم از فرهیختگی میزنند و بی محابا با ادا و اطفارهای اندیشمندانه مترصد فرصتی ند تا شاید دری روی پاشنه ای بچرخد از قبل آن به جای و یا جایگاهی برسند .شوربختانه از این قماش افراد چه در اردوی اصلاح طلبان چه در اردوی اصول گرایان کم نیستند . اما از این بین نیز هستند افرادی چون سید ضیاالدین رضا توفیقی که بسیار متفاوتند که در عین فرهیختگی نه افاضه فضل کرده نه نان به نرخ روز می خورند نه هم اهل مماشاتند سید ضیا روشنفکری است فرهنگی و فرهیخته .وی هم دردمند است و هم دردشناش که تاکنون با پندار , گفتار و کرداری نیک صادقانه در اردوی اصلاحات صادقانه گام برداشته است .سید ضیا هیچگاه با تیشه به جنگ اندیشه نرفته و هیچگاه از موقعیت و منزلت خود در راستای تامین معیشت و یا کسب موقعیت و جایگاهی بناحق سو استفاده نکرده است. خدا یار یاورش باد
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا ما هر وقت دلمان می خواهد دموکرات می شویم؟ ضمنا خیلی خودتان را ناراحت نکنید چرا که در این مرز و بوم اصلاح طلبی وجود ندارد؟! معامله گر چرا. مگر همین اقای دکتر عریان ریاست محترم فعلی دانشگاه اگر برود و اقای دکتر ارژنگ جایگزین شود اصلا مشکلی بوجود می اید... آنوقت دکتر ارژنگ نه نیاز به تغییر نیروهای فعلی دارد و نه نیاز دارد سیاستی را تغییر بدهد.. چرا که همه اصول گرایان محترم تشریف دارند و نگاهشان حاکم... لذا دکتر ارژنگ فقط به جمع مدیران دیروز خود اضافه می شوند... اصلا ایا باور تان می شود که همین جناب اقای دکتر ارژنگ در دوره خاتمی و در دوره مدیریت مرحوم اقای دکتر عسکریان معاون فرهنگی دانشگاه شد؟!؟!...اصلاح طلبان دکتر دهبانی پور را برکنار کردند و حضرت اقای دکتر ارژنگ را جایگزین کردند... اینکه تازگی ندارد.
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
ای رضا توفیقی ای رضا توفیقی...بابا کی گفته ایشون پدررجریان اصلاحاته...به امید روزی که روی دگر سکه نیز نمایان بشود
اصلاح طلب
United States
اين روزها بايد از ديدن ادم هاي منفعت طلب تعجب نكرد همان ها كه روزي مخلفا با مديران اصلاح طلب ميكردند چون دستورنا انها را اجرا نكردند امروز به بهانه حق دفاع از سياسي ترين افراد جناح مقابل ميكنند و براي ارتقاي خود معامله ميكنند و مردم را انقدر ساده مي پندارند كه دم از حق ميزنند
واي بر ما و لعنت بر سياست كه ماهيت ادم ها را اينقدر تغيير ميدهد
جناب كمايي لطفا همه كامنت ها را منتشر نماييد نه فقط انها كه باب ميل خودتان هست
زندی
Iran, Islamic Republic of
البته یکی از افتخارات آقای توفیقی در زمان ریاست دکتر ارژنگ این بوده که در آن مقطع از اتای تاریک در معاونت پژوهشی دانشگاه بیرون نیامدند ببینند که چه اتفاقاتی در دانشگاه در حال رخ دادن است و هم زمان با جناب توفیقی در اتاق تاریک قسمت پژوهشی دکتر ارژنگ برخورد قهرآمیزی با دانشجویان مخالف خود داشت . یک نفر را اجازه نداد شش واحد باقیمانده را پاس کند و از دانشگاه اخراج کرد یکی دو نفر را تبعید نمود و بقیه را با سلیقه خودش از یک ترم تا دو ترم تعلیق مورد مرحمت قرار داد. ای کاش جناب توفیقی لحظه ای از اتاق خود در آن راهرو تاریک و دهشتناک بیرون می آمدید تا شاید رسم رفاقت را از دکتر ارژنگ بیاموزید که چگونه هرکس. از راههای فراقانونی یا استخدام میکرد یا بورسیه میداد. ارژنگ برای دوستان اصول گرایش رفاقت را تمام کرد شما برای دوستان اصلاح طلبتان چکار کردید جز اینکه با این فرمایشتان نمک به زخم هزینه شده گان پاشیدید.
خدا همه ما را به راه راست هدایت کند....
ارادتمند هاشم زندی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1