تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۴
کد مطلب : ۴۱۱۴۴۴
در گفت‌وگو با تقوی مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد؛

کاهش 14 درصدی ولادت در کهگیلویه و بویراحمد / زنگ خطری برای استان

۲
۰
کبنا ؛کاهش 14 درصدی ولادت در کهگیلویه و بویراحمد در حالی است که این امار در استان آذربایجان غرب 10 درصد کاهش، در استان بوشهر 13.6 درصد کاهش، در استان کرمانشاه 9.9 درصد کاهش بوده است. آمارهای این چند استان نشان می‌دهد کاهش ولادت در استان کهگیلویه و بویراحمد زنگ خطری برای این استان است که البته عوامل متعددی از جمله وضعیت بیکاری و کاهش ازدواج نیز در آن مؤثر است.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سه ماهه نخست امسال در مقابل هر 100 واقعه ولادت دختر در استان حدود 108 ولادت پسر به ثبت رسیده است.
سید محمد علی تقوی افزود: در مجموع در سه ماهه اول امسال  3 هزار و 115 واقعه ولادت به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک 14 درصد کاهش داشته‌ایم.
وی اظهارکرد: طی این مدت، در هر شبانه روز 40 واقعه ولادت و در هر ماه یک هزار و 39 واقعه ولادت به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی این مدت 687 واقعه فوت در استان ثبت شده که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 4 درصدی داشته است.
تقوی تصریح کرد: در هر ماه 229 واقعه فوت رخ داده و در هر شبانه روز نیز هفت واقعه فوت داشتیم.
وی ادامه داد: طی این مدت در مقابل هر 100 واقعه ولادت دختر حدود 108 ولادت پسر به ثبت رسیده است و این در حالی است که نسبت جنسی در مدت مشابه سال قبل 111 مورد ولادت پسر بوده که امسال به 108 کاهش یافته است.
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به عبارت دیگر سه ماهه سال 97 به ازای تولد 100 نوزاد دختر، 111 نوزاد پسر به دنیا آمد اما در سه ماهه نخست امسال به ازای ولادت ثبت 100 نوزاد دختر 108 نوزاد پسر ثبت شده است.
تقوی بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال 95 ولادت ناشی از چند قلوزایی داشته‌ایم که از این تعداد 46 واقعه دوقلو و یک واقعه سه قلو بوده است.
وی اضافه کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل 134 ولادت ناشی از چندقلوزایی بوده که نشان می‌دهد نسبت به مدت مشابه سال قبل چندقلوزایی در استان کاهش یافت.

آراد و حلما محبوب‌ترین نام‌های کهگیلویه و بویراحمد طی سه ماهه اول امسال

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آراد و حلما محبوب‌ترین نام برای فرزندان پسر و دختر این استان طی سه ماهه اول امسال بوده است.

"سید محمد علی تقوی" محبوب‌ترین نام برای فرزندان پسر کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه نخست امسال آراد بوده است، افزود: نام حسین با 45 مورد، رضا با 36 مورد، امیرعلی با 32 مورد و امیر عباس با 30 مورد در مراحل بعدی محبوب‌ترین نام های پسر استان بوده‌اند.

وی اظهارکرد: محبوب‌ترین نام نوزادان دختر در استان را حلما عنوان و بیان کرد: فاطمه با 34 مورد، آوا با 33 مورد، باران با 28 مورد و بهار با 28 مورد به ترتیب دومین تا چهارمین نام دختر در استان را به خود اختصاص داده‌اند.
مهم‌ترین علت مرگ و میر بیماری‌های قلبی و عروقی
مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال مهمترین علت مرگ و میر در این استان بیماری‌های قلبی و عروقی با 263 مورد 39 درصد فوتی‌های استان را تشکیل می‌دهد.
تقوی اضافه کرد: حوادث غیر عمدی با 14 درصد، سرطان‌ها با 11 درصد و سالخوردگی با 9 درصد به ترتیب دومین تا چهارمین علت مرگ و میر استان هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سرگردان
Iran, Islamic Republic of
اخه وقتی من پول پوشاک بچه را ندارم برا چی بچه به دنیا بیاریم و اینده این بچه ها هم که نا معلوم و تاریکه با این تورم و اختلاسها
شهروند
Iran, Islamic Republic of
جناب مدیر کل مهرماه سال ۹۷ کارت ملی سفارش دادیم هنوز نیامده هیچ کسی هم جوابگو نیست چرا در مرحله صدور است چرا ....
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1