تاریخ انتشار
جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۴۱۱۳۵۹
پای لنگان شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد برای بهبود معتادان؛

شهرداری‌های بی‌خیال / قوانینی که هنوز به کهگیلویه و بویراحمد نیامده است / ترک اعتیاد بانوان استان کمبود امکانات دارد

۱
شهرداری‌های بی‌خیال / قوانینی که هنوز به کهگیلویه و بویراحمد نیامده است / ترک اعتیاد بانوان استان کمبود امکانات دارد
کبنا ؛برای مبارزه با مواد مخدر خانمان سوز و سالم سازی جامعه باید ابزارهای لازم فراهم شود، به گفته «سید ناصر رضایی» دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 12 هزار معتاد در این استان داریم که حدود 5 درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند. این در حالی است که تنها یک مرکز ترک اعتیاد بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و آن هم با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه است.
سید ناصر رضایی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان کهگیلویه و بویراحمد در نشستی که به ریاست محمد کاظم نظری معاون سیاسی استاندار برگزار شد،  با بیان این که تعداد 70 مرکز خصوصی و دولتی در استان پی‌گیر موضوعات مختلف از جمله درمان و بهبودی بیماران مبتلا به مواد مخدر هستند اظهار کرد: در همه شهرستان‌های استان چنین مراکزی وجود دارند و خدمات می‌دهند.
رضایی گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی در سطح استان انجام شد که در این راه تعداد 15 دستگاه و 35 تشکل مردم‌نهاد ما را در امر برگزاری برنامه‌ها یاری کردند.
وی با بیان این که 98 درصد برنامه‌های خود را در این مدت برگزار کردیم، افزود: به دلیل نبود اعتبارات حتی یک ریال هم به تشکل‌های مردم‌نهاد در راه برگزاری این برنامه‌ها تعلق نگرفت.
رضایی از برگزاری 15 برنامه رادیویی و تلویزیونی و همایش‌های پیاده‌روی و برگزاری اجتماعات محلی و مسابقات ورزشی و چادرهای سلامت، زنجیره‌های انسانی و بازدیدهای مختلف در این مدت به عنوان برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر یاد کرد.
این مسؤول در خصوص اعتباراتی که دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر استان هزینه کرده بند به بند شفاف‌سازی کرد.
در این نشست آذر صفایی مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعالیت تنها یک کمپ ترک اعتیاد بانوان در استان آن هم در شهرستان گچساران اظهار کرد: این مرکز که هم به بانوان استان و هم به استان‌های هم جوار خدمات می‌دهد وضعیت خوبی نداشته و دارای حداقل امکانات است.
این مسؤول گفت: خانم‌ها معذورات اجتماعی دارند و باید همه دستگاه‌ها برای کمک به این کمپ پای کار باشند.
در ادامه علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان هم گفت: راحت‌ترین کار برای بهبود معتادان پرداختن به ورزش است که متاسفانه حوزه ورزش را در فصل اعتبارات ندیده‌اند.
مولایی معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان هم گفت: در استان البرز شهرداری‌ها به صورت میلیاردی برای کمک به بهبود معتادان کمک می‌کنند که باید شهرداری‌های استان هم به شورای مبارزه با مواد مخدر برای رفع معضل کمک کنند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان در پاسخ به اظهارات معاون دادگستری استان با بیان اینکه شهرداری‌های ما اگر چیزی از ما نگیرند چیزی کمک نمی‌کنند، افزود: شهرداری تبریز 8 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده است.
بنا بر این گزارش، آنگونه که از صحبت‌های مدیران حاضر در این جلسه بر می‌آید، استان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با و پیشگیری از گرایش جامعه به سمت مواد مخدر از اعتبارات و امکانات کافی برخوردار نیست و از طرفی قوانینی که در سایر استان‌های دیگر اجرا می‌شود در استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ خبری از آن نیست. به طور مثال کمک شهرداران سایر استان‌ها برای بهبود معتادان که در استان کهگیلویه و بویراحمد شهرداری‌ها چیزی که نمی‌دهند شاید چیزی هم بگیرند. و در واقع شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان دستش برای بهبود معتادان خالی است و همچنین به دلیل نبود اعتبارات کافی پایش نیز می‌لنگد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1