تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۴۱۱۲۷۹
سخنان عجیب مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

در خودکشی وضعیت حادی نداریم!؟

اختصاص رتبه دوم خودکشی کشور به کهگیلویه و بویراحمد/ افزایش 5 درصدی طلاق
۳
۰
در خودکشی وضعیت حادی نداریم!؟
کبنا ؛
فرهنگ؛ واژه ای که مظلومیت آن در کهگیلویه و بویراحمد در همه اقشار، به هر شکلی دیده می شد، از فرهنگ رو راست بودن مدیران با مردم گرفته تا فرهنگ رفتار اجتماعی در کوچه و بازار، تا فرهنگ پرداختن به آموزش در بسیاری از امور، زیرا که «آموزش» حلقه گمشده ای است که به این زودی ها در این استان پیدا نمی شود و مسئولان به اهمیت آن هنوز پی نبرده اند! هرچند میرمحمدی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد دیدگاه های انتقادی خود را بیان داشت، ولی چه دلیلی می یابیم برای اینکه یک واقعیت اجتماعی را از دید مردم پنهان کنیم. «خودکشی» در استان کهگیلویه و بویراحمد خط قرمز خود را رد کرده است و در سطح کشوری رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. فرار کردن از این واقعیت و آمار اشتباه دادن، این مشکل را حل نمی کند. اینکه چرا خودکشی، طلاق، ازدواج جوانان محلی از اعراب برای مدیران نیست، مسائل دیگری را جلوی چشم می آورد و می توان به راحتی فهمید مدیران این استان به رخوتی فرو رفته اند که دلیلی جز متخصص نبودن، بی توجهی، توجه به مسائل دیگری مثل نگهداشتن میز و پست خود ندارد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاهد روند افزایشی طلاق و کاهش ۵ درصدی ازدواج از سال ۸۵ تا ۹۷ در این استان هستیم.

 سید علی فتح میرمحمدی گفت : بررسی آمار طلاق از سال ۸۵ تا ۹۷ در این روند افزایشی طلاق در کهگیلویه و بویراحمداستان روند افزایشی را نشان می‌دهد و در واقع نرخ طلاق به ازدواج در ۳.۱۳ درصد است.
وی از کاهش ۵ درصدی ازدواج در سال ۹۷ نسبت به سال ۸۵ خبر داد و افزود: در سال ۸۵ در مجموع ۷ هزار و ۲۴ مورد واقعه ازدواج در شهرستان‌های مختلف این استان ثبت شد که این آمار در سال ۹۷ به ۶ هزار و ۳۴۴ مورد رسید.
میرمحمدی با اشاره به شناسایی ۱۲ هزار معتاد در شهرستان‌های ۸ گانه این استان، افزود: طبق بررسی‌های انجام شده آمار مردان معتاد نسبت به زنان بسیار بیشتر است و در مجموع تعداد کمی از این آمار مربوط به زنان است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی گلایه کرد و ادامه داد: برخی مدیران در این زمینه عزمی ندارند و در واقع این مسائل برای آنان محلی از اعراب ندارد.
میرمحمدی با بیان اینکه وضعیت این استان به لحاظ آسیب‌های اجتماعی مطلوب نیست، بیان کرد: البته در زمینه چهار آسیب طلاق، اعتیاد، خودکشی و حاشیه نشینی وضعیت حادی نداریم.
وی با تشریح اقدامات انجام شده در راستای کاهش طلاق تصریح کرد: کمیته‌ای با هدف شناسایی کامل عوامل طلاق در استان تشکیل شده که طبق بررسی‌های انجام شده ۵۰ درصد طلاق‌ها به دلیل اختلاف فرهنگی و عقیدتی زوجین و خانواده‌های آنان است.
میرمحمدی با تاکید بر اینکه کمتر از ۳ درصد طلاق‌ها به دلیل بیکاری و فقر است، گفت: بیشترین آمار طلاق در بین کارمندان و مهم‌ترین عامل طلاق در استان ما دخالت والدین است که شامل ۲۷ درصد طلاق‌های استان می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
احسن به این معاون و نظرات کارسازش و داشتن اطمینان خاطر گرانبهایش
صداقت
Iran, Islamic Republic of
حاجی جان چیشده خیلی این اواخر به فکر مردم افتادی ؟ اها راستی امسال انتخاباته یادم نبود !!! سردار عزیز این روزا دانشگاه علوم پزشکی حال وروزش داره خوب میشه توراخدابزارین کارشونو انجام بدن دکتر یزدانپناه مدیری باتجربه و کاردان است از شما سیاسیون عزیز خواهشمندیم مداخله نکنید دست از سر درمان بردارین مطمعن باشین با دخالت شما فقط اوضاع بدتر میشه به فکر مردم باشین دیگه مردم از این شلوغ بازیاتون خسته شدن ... سپاس
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا کاملا درست می فرمایند:اول اینکه حتماٌاینها برای این کار عذرشرعی دارند ودوم هم اینکه زمانی به مرحله حاد می رسه که بیش ازنیمی ازمردم خودکشی کنند هنوزکه به این مرحله نرسیده ایم....
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1