تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۱۱۲۵۱
واکنش یک فعال سیاسی به آتش سوزی اخیر در شاه بهرام

کاش دود برخواسته از سوختن بلوط های خومی چشمانم را نابینا می کرد تا نبینم این فاجعه بزرگ را

۹
۱
کاش دود برخواسته از سوختن بلوط های خومی چشمانم را نابینا می کرد تا نبینم این فاجعه بزرگ را
کبنا ؛
اتفاقات و بحران های طبیعی یکی از اتفاقاتی است که در آن دستگاه های اجرایی امتحان خود را پس می دهند، جایی که می توان ضعف ها و نقاط قوت را دید و از آن برای بهترکردن و بهبود نقاط ضعف استفاده کرد. استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به باغ گیاه شناسی ایران به دلیل تنوع گیاهی بالا،56 درصد استان پوشیده از جنگل است که از این نظر در کشور رتبه اول را دارد. در این سه ماهه اخیر 23 آتش سوزی در این استان اتفاق افتاده است.
در سال 97 آتش سوزی ها 220هكتار از جنگل ها و اراضی كهگیلویه و بویراحمد را از بین برد این در حالی است كه سال 96 نیز بالغ بر 480 هكتار از جنگل های استان در آتش سوخت.  اما بارندگی های سال 98 و رشد مراتع و علوفه در استان خواه ناخواه خطر آتش سوزی در سال جدید را افزایش داده است.
مدیركل خفاظت محیط زیست استان در این باره می گوید: 90 درصد آتش سوزی ها منشا انسانی دارند كه گاهی عمدی و گاهی نیز سهوی ایجاد می شوند. آتش زدن پسماند و كاه و كلش كشاورزی، بی دقتی در خاموش كردن آتش و گاهی جرقه ناشی از تیراندازی های تفریحی در طبیعت از دلایل سهوی آتش سوزی ها است.
ایمان محمد پورفتح فعال سیاسی با قرار دادن صحنه هایی از آتش سوزی مراتع شاه بهرام در صفحه شخصی خود، نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و اینگونه نوشته است:
بگذار تا بگرییم چون ابر در بهاران
متاسفانه سه روز از شروع آتش در کنار جاده شاه بهرام به شادگان می گذرد و در حالی که می شد خیلی راحت و با تعداد کمی نیرو آتش را مهار کرد، به دلیل سومدیریت و بی تدبیری و نبود برنامه مشخص، کاری کردند که آتش تا باغات فتح و کوهسرک و... پیش روی کرده و هر چند امشب مهار شد، اما هنوز هم خطر شروع مجدد وجود دارد ..
جالب اینجاست که قبل از مهار آتش، فرماندار محترم باشت، مصاحبه می کند و ادعا می کند که آتش مهار شده است و همین سبب می شود که حتی نیروهای بومی هم به منطقه اعزام نشوند جهت مهار آتش ....
اجازه بدهید شفاف تر بگویم..
امروز بر حسب وظیفه به همراه چند نفر از دوستان راهی منطقه شدیم که حداقل نوکری عزیزانی را بکنیم که در تلاش برای مهار آتش در دامنه های خومی بودند و اگر نمی تونیم در مهار آتش همکاری کنیم، حداقل آبی به دستان سوخته این عزیزان بدهیم ...
رفتم و دیدم آنچه که نباید می دیدم..
که ای کاش نمی رفتم و نمی دیدم ...
ای کاش دود سیاه برخواسته از سوختن بلوط های چند هزار ساله خومی،چشمانم را نابینا می کرد تا نبینم این فاجعه بزرگ را....
ای کاش نمی رفتم تا نشنوم صدای ضجه و مویه های پرندگان و ناله بلوط های خومی را....
ای کاش نمی رفتم تا نبینم صورت سوخته و تاول زده خومی را ...
البته خومی روسیاه نشد، بلکه روسیاهی این ماجرا برای مدیرانی است که مدام در حال سلفی گرفتن و بیانیه و اطلاعیه و مصاحبه دادن هستند و سریع هم پستی در اینستاگرام به اشتراک می گذارند که بله ما هم هستیم ...
.
ای کاش نماینده محترمی که در کوچکترین کار ادارات ورود می کند و تذکر می دهد، به خودش زحمت می داد و حداقل پست اینستا گرامی هم در مورد این اتفاق ناگوار به اشتراک می گذاشت و از شاهکار مدیریتی مدیران مورد حمایتش هم می نوشت... ..
ای کاش می نوشت؛ هزاران هکتار از مراتع و جنگل های بلوط دامنه های خومی در آتش سومدیریت و بی تدبیری مدیران دولت تدبیر و امید که همگی مورد حمایت ایشان بوده و هستند، سوخت و خاکستر شد.. ..
البته نمی دونم چرا خودم رو خسته می کنم و می نویسم، حرف رو باید جایی زد که خریدار داشته باشه ...
..
. البته نمی توان و نباید از زحمات بخشدار محترم باشت جناب آقای مهندس انبازپور و عزیزان زحمت کش محیط زیست و منابع طبیعی گذشت که آخرین نفراتی بودن که به همراه ما در ساعت حدود ده شب منطقه را ترک کردند و واقعا زحمات این عزیزان جای تقدیر دارد .
هنچنین تشکر ویژه از نیروهای مردمی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نماینده محترم کارهای مهم تری دارند.تصویب بودجه های خاص برای آدم های خاص ومواردخاص تاانشالله ازگردنه صلاحیت به سلامتی گذرکنند.
Iran, Islamic Republic of
ایمان پی سواره برا خودنمایی خودشو قاطی همه چیز می کنه .
باشت و باوی
Iran, Islamic Republic of
نماینده محترم هم فردا پس فردا یه سری اونجا میزنه و یه چندتا عکس باصطلاح یهویی میندازه...
طبق معمول فرماندار و‌چند مسئول دیگه رو هم همراش میبره و احتمالا تصمیمات مهمی خواهد گرفت.
این آتیش و نمونه های اون برای تبلیغات این دوره خیلی خیلی مهمه.
حداقل میشه چند تا شوی تبلیغاتی راه انداخت.
که نماینده از مردم باشت و باوی داره از هیچ دشمنی نداره؛خیلی هم بدش نمیاد نمادهای باشت و.
باید مردم باشت و باوی براش ارزشی داشته باشند تا کوه خامی و شاه بهرام و فتح و نیمدور براش ارزش داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به نماینده و یا بقیه داره
خودتون آتش می زنید و کل دولت و بقبه مردم را تو زحمت و دردسر می اندازید
ایمان هم دلش خوشه به خودنمایی
باوی
Ukraine
احسنت بر قلمت درود واقعا جای تاسف داره که اقای تاج گردون یه پوست موز تو خیابان بلادیان میبینه بهش اشاره میکنه و چی شد که دود سیاه درختان سر سبز و بلوط کوه خامی که از شدت سوختن تا استان های همجوار رفت و ندیدن ، لعنت به سیاست و درود بر وجدان های بیدار و انسان های شریفی مث اقای محمدپور
Iran, Islamic Republic of
بله
ای کاش اینچنین می شد...
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نماینده وظیفه اش آتش خاموش کن نیست
آیا مسئول نباید خدا را درنظر داشته باشد تا اینکه به زور کسی دیگه بخواد کارکنه. قدیما گفتن بترس از کسی که نمی‌ترسند از خدا

مدیری که اونجا نشسته و داره و ضعیت را نگاه میکنه باید حس انسانیت و مسئولیت پذیرش این اجازه را به خود ندهد که بی خیال باشد.حداقل شما از نماینده توقع برخورد با مدیران نالایق را داشته باشید
ای روزگار
Iran, Islamic Republic of
کاش همین افرادی که حرفای قلمبه میزدند خودشون میومدن پای کار،وقتی اهالی روستاهای همان منطقه نشستن و چایی میخورن و فقط نظاره گر آتش هستن از دست مسئولین چه کار شاخی برمیاید،،،متاسفانه ما فقط بلدیم خوب حرف بزنیم و همدیگر را زیرسوال ببریم،البته ناگفته نماند این وسط هم هیچکس برای خدا سخنی نمیراند.
Romania
بله
ماهم دعامیکنیم ارزویت براورده شود؛بله ای کاش
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1