کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دیشموک روی ریل توجه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد

31 تير 1398 ساعت 0:24

بخش دیشموک این روزها کانون توجه ناحیه مقاومت بسیج برای خدمات‌رسانی و کاهش بار مشکلات موجود است.


دیشموک در فاصله 90 کیلومتری از دهدشت قرار دارد این بخش با وجود ظرفیت‌های خوب در بخش کشاورزی و دامپروری اما به عنوان یک منطقه محروم در استان شناخته شده است.
مشکلات عدیده دیشموک مدتی است به طور مداوم تیتر رسانه‌ها می‌شود و آسیب‌های اجتماعی به ویژه خودکشی به هر علتی آمار رو به رشدی را دنبال می‌کند.
با وجود سرکشی‌های مداوم مسؤولان استانی و شهرستانی طی سال‌های اخیر به این بخش همچنان مشکلات به قوت خود باقی مانده است و این نشان می‌دهد سرکشی‌های کاروانی تاکنون نتوانسته برای باز شدن گره‌های موجود برنامه اجرایی مثمرثمری داشته باشد.
هر چند حضور مسؤولان در این بخش با مصوبه‌های کاغذی بسیاری همراه بود اما وضعیت موجود حاکی از این است که بسیاری از این مصوبه‌ها هیچ گاه رنگ عملی به خود نگرفته و شاید هزینه‌های انجام شده در راستای رفع مشکلات بخشی از سوخت، استهلاک خودروها و نهار صرف شده در این سفرها هم جبران نشده است.
این در حالی است که جمعیت هلال‌احمر سال‌های گذشته با راه‌اندازی کاروان سلامت و همراهی خبرنگاران به دورافتاده‌ترین روستاهای دیشموک سفر کرده و خدماتی از قبیل ویزیت رایگان، توزیع البسه و مواد غذایی و رسیدگی به درخواست‌های مردمی را به خوبی اجرا کرده است.
بعد از فریاد دادخواهی مردم آجم و درخواست از نماینده مردم بویراحمد و دنا برای پیگیری مطالبات مبنی بر الحاق این منطقه به بخش مارگون فرماندار کهگیلویه در سفر به آجم مدیران چند دستگاه اجرایی را ملزم به پیگیری مشکلات کرد که باید دید تأکید نیکبخت بر رفع مشکلات تا چه حد مورد توجه مدیرانش واقع خواهد شد.
خدمات‌رسانی بسیج جامعه پزشکی با همکاری اداره کل کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی از فعالیت‌هایی است که این روزها در دیشموک در حال انجام است.
تیمی متشکل از 50پزشک، ماما، دندانپزشک، روانشناس در این طرح خدمات رایگان ارائه می‌دهند  و قرار است 29 روستا را پوشش خدمات دهند.
همچنین راه‌اندازی میز خدمت اقدامی است که از سوی بسیج ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد و در این طرح زمینه دیدار چهره به چهره و ارتباط بی‌واسطه مردم را فراهم کردند.





 


کد مطلب: 411241

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411241/دیشموک-روی-ریل-توجه-مسئولان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1