کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احداث پست برق «ساران» در گچساران/ پروژه ای با ارزش بالغ بر 700میلیارد ریال

30 تير 1398 ساعت 10:42

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان از اتمام پروژه احداث پست۲۳۰.۳۳ کیلو ولت ساران و ورود و خروج خط 230 کیلو ولت بهبهان – دوگنبدان خبر داده و هدف این پروژه را جلوگیری از خاموشی ها در شهرستان گچساران عنوان کرد.


مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: عملیات احداث پست۲۳۰.۳۳ کیلو ولت ساران و ورود و خروج خط 230 کیلو ولت بهبهان – دوگنبدان در پست ساران به پایان رسید و برقدار شد.
محمود دشت بزرگ با بیان اینکه برقداری این پست در راستای پروژه های ماموریت ویژه شرکت در عبور از تابستان 98 بوده است، اظهار داشت: ظرفیت این پست 50 مگاولت آمپر به همراه نصب 14 فیدر خروجی 33 کیلو ولت و 2 بانک خازنی ۴.۸ مگاواری است. وی ارزش سرمایه گذاری این پروژه را بالغ بر 700 میلیارد ریال اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزایش قابلیت اطمینان و جلوگیری از خاموشی شهرستان گچساران را از مهم ترین اهداف این پروژه دانست و افزود: فراهم نمودن امکان اتصال نیروگاه DG شرکت مفنا به شین 33 کیلو ولت پست، کاهش بارگیری ترانس های پست دوگنبدان و خروج پست از حالت T-OFF و تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکین جدید خانگی و صنعتی شهرستان گچساران را از دیگر اهداف این پروژه اعلام کرد.
دشت بزرگ تصریح کرد: با توجه به نصب ترانسفورماتور ذکر شده، ظرفیت کل پست ساران به 100 مگا ولت آمپر افزایش یافته است.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون4/14 مگاوار بانک خازنی و 92 مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه تحت نظارت این شرکت (استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد) افزوده شده است.


کد مطلب: 411225

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411225/احداث-پست-برق-ساران-گچساران-پروژه-ارزش-بالغ-700میلیارد-ریال

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1