کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

فیلم / آبشاری پُر از دود / جرم مثل آب خوردن در پارک یاسوج / دست معاون «مزارعی» بر روی گلوگاه‌های فساد در ادارات کهگیلویه و بویراحمد

30 تير 1398 ساعت 16:07

حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت نامناسب آبشار یاسوج، گفت: آبشار یاسوج محیط سالمی نیست، یا پر از دود است و یا مناظر غیرقابل تحملی دارد.


هر عملکرد و یا رفتاری که بدون مطالعه و کار دقیق کارشناسی انجام بگیرد، پیامدهای منفی در پی دارد و اگر این عملکرد از سوی ادارات دولتی سر بزند، بازتاب منفی آن یقیناً بیشتر خواهد بود و بی‌اعتمادی نسبت به دستگاه‌های دولتی دوچندان خواهد شد. پارکی در کنار رود بشار یاسوج احداث می‌شود و مثل آب خوردن، آب آن را می‌برد و الان هم مشخص نیست که چه کسی باید پاسخگوی آن باشد. و یا مکان گردشگری همانند آبشار یاسوج که بی در و پیکر است و هر کس زورش رسید در آن مکان جای را به نام باغ تفریحی بنا کرده است و متأسفانه در سایه غفلت دستگاه‌های فرهنگی و ناظر شاهد گسترش رفتارهای نامناسب و رواج آسیب‌های اجتماعی هستیم.
مسئله‌ای دیگری که در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق می‌افتد، ساخت و سازهای غیرمجاز است که بعضی از سهل انگاری و بی‌توجهی ادارات دولتی و نهادهای مسئول سوء استفاده می‌کنند و ساختمان‌های مسکونی و یا اقتصادی و تجاری را می‌سازنند و در صورت برخورد قانون با آنها، عواقب بدی برای نظام اسلامی خواهد داشت و متأسفانه بعضی از مردم آن را پای این نظام می‌نویسند.
 
جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست «سید عیسی حسنی» معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و با حضور نمایندگان دستگاه های دولتی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه‌ی که در سالن جلسات دادگستری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، سید حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از مهمترین کارگروه ها و جلساتی که قوه قضائیه روی آن نظر خاصی دارد، کارگروه پیش بینی و پیشگیری از بافت های ناکارآمد است، اظهار کرد: پیشگیری، آموزش و انذار برای کمک کردن به مدیران است. و اینها سیاست‌های کلی دستگاه قضا می‌باشد.
حسنی با اشاره به وضعیت نامناسب آبشار یاسوج، گفت: آبشار یاسوج محیط سالمی نیست، یا پر از دود است و یا مناظر غیرقابل تحملی دارد.
وی در ادامه به سهل انگاری برخی ادارات دولتی گریزی زد و گفت: چرا بعضی دستگاه‌های دولتی به هنگام مشاهده ساخت و سازهای غیرمجاز از همان ابتدا جلوی آنها را نمی‌گیرند، وقتی مستحدثاتی ساخته شد، دادستان نمی تواند که هر جا رسید، بگوید مثلاً این 50 خانه را همین الان وارد شوید و تخریب کنید. این عواقب و عوارضش برای نظام بد است.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه پارک ساخته‌ایم، و بدون برنامه، گفت: پارک ساحلی یاسوج را آب با خود برد و آن همه هزینه‌ها را بیت المال متحمل شد و البته بر علیه عوامل آن اعلام جرم شد و قطعاً با مسببین آن وفق مقررات و قانون برخورد خواهد شد.
حسنی در ادامه با بیان اینکه بعضی کارها رنگ و بوی انتخابات می‌دهد، و گفت: پایین تر منطقه کهگیلویه و بویراحمد، فلان مسئول از بهمان اداره دارد، چه کاری انجام می‌دهد؟! و آیا برخورد آن مسئول قانونی است و یا انتخاباتی. بعضی موارد را من مستقیماً با مدیران کل تلفنی صحبت کردم و تذکر داده‌ام. یک مورد هم کتبی نوشتم.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به اموال ادارات هم اشاره کرد و گفت: اموال ادارات باید خیلی سریع به ثبت برسند. چرا که یکی از گلوگاه‌های فساد اراضی و اموال در اختیار ادارات است و ما مصوب کردیم که هر گونه نقل و انتقال و یا سند گرفتن اموال و یا اراضی دولتی باید به اطلاع دادستان برساند. و اگر کم و زیادی شد و یا به خاله، یا خُرزو، دوست و یا رفیقی واگذار شد، اینها رصد و پیگیری شود.


کد مطلب: 411212

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411212/فیلم-آبشاری-پ-ر-دود-جرم-مثل-آب-خوردن-پارک-یاسوج-دست-معاون-مزارعی-روی-گلوگاه-های-فساد-ادارات-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1