تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۴۱۱۲۰۶

پویش «فصلِ گرم کتاب» در کهگیلویه و بویراحمد

۱
۰
پویش «فصلِ گرم کتاب» در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛کانون به عنوان یک سازمان متولی در غنی‌سازی اوقات فراغت، وظیفه دارد تا خدمات فرهنگی، هنری و ادبی خود را در ایام فراغت کودکان و نوجوانان عرضه کند. بر همین اساس، پویش «فصلِ گرم کتاب»، با محور‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان و جذب اعضا در تابستان سال ۹۸ برگزار می‌شود.
اهداف برگزاری این پویش با شعار «آینده را باید ساخت» عبارتند از توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، افزایش سرانه امانت و مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان، غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد فضایی متفاوت در حوزه مطالعه کتاب برای کودکان و نوجوانان، معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان و جذب اعضا است.
مخاطب پویش «فصل گرم کتاب» که تابستان سال جاری در ایستگاه‌های این پویش در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود، گروه سنی کودک و نوجوان، خانواده‌ها و همچنین عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.
در این پویش هر استان موظف به آماده‌سازی حداقل یک ایستگاه با فضاسازی مناسب در فضا‌های عمومی شهر از قبیل بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌ها است به نحوی که امکان تعامل با کودکان و نوجوانان میسر باشد.
فعالیت‌های جذاب و بانشاط برای مخاطبان کودک، نوجوان و خانواده‌ها مانند بازی‌های گروهیِ محلی، قصه‌گویی، بلندخوانی کتاب و کاردستی با محوریت توسعه کتابخوانی و ارتقای مهارت‌های زندگی و همچنین شناسایی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به عضویت در کتابخانه‌ها و معرفی نزدیک‌ترین مراکز کانون به محل سکونت آن‌ها، از جمله برنامه‌های مدنظر در پویش «فصل گرم کتاب» است.
در این پویش کارت نمادین عضویت برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند، به‌منظور ثبت‌نام در مراکز مورد نظر صادر و اهدای کتاب، توزیع بروشور و معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ترغیب آن‌ها به عضویت در مراکز فرهنگی کانون انجام می‌شود.

*آغاز پویش فصل گرم کتاب در کهگیلویه و بویراحمد
پویش ملی «فصل گرم کتاب» با برپایی ایستگاه‌های کتاب‌خوانی در بوستان‌های شهر‌های یاسوج و سی‌سخت و گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
خوانش شعر و داستان، روخوانی و هم‌خوانی کتاب، کاردستی، نقاشی، نمایش عروسکی، نمایش فیلم و قصه‌گویی از جمله فعالیت‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود.
همچنین پویش «فصل گرم کتاب» در پارک کودک مهرورزی یاسوج میزبان کودکان و نوجوانان یاسوجی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

عدالت
Iran, Islamic Republic of
درود برجناب دکترمحمود پیروزه وکارشناسان متعهدش ع ب-ص ا-ج م-ف ر
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1