کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پویش «فصلِ گرم کتاب» در کهگیلویه و بویراحمد

29 تير 1398 ساعت 19:09

پویش «فصلِ گرم کتاب»، با محور‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.


کانون به عنوان یک سازمان متولی در غنی‌سازی اوقات فراغت، وظیفه دارد تا خدمات فرهنگی، هنری و ادبی خود را در ایام فراغت کودکان و نوجوانان عرضه کند. بر همین اساس، پویش «فصلِ گرم کتاب»، با محور‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان و جذب اعضا در تابستان سال ۹۸ برگزار می‌شود.
اهداف برگزاری این پویش با شعار «آینده را باید ساخت» عبارتند از توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، افزایش سرانه امانت و مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان، غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد فضایی متفاوت در حوزه مطالعه کتاب برای کودکان و نوجوانان، معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان و جذب اعضا است.
مخاطب پویش «فصل گرم کتاب» که تابستان سال جاری در ایستگاه‌های این پویش در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود، گروه سنی کودک و نوجوان، خانواده‌ها و همچنین عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.
در این پویش هر استان موظف به آماده‌سازی حداقل یک ایستگاه با فضاسازی مناسب در فضا‌های عمومی شهر از قبیل بوستان‌ها و تفرج‌گاه‌ها است به نحوی که امکان تعامل با کودکان و نوجوانان میسر باشد.
فعالیت‌های جذاب و بانشاط برای مخاطبان کودک، نوجوان و خانواده‌ها مانند بازی‌های گروهیِ محلی، قصه‌گویی، بلندخوانی کتاب و کاردستی با محوریت توسعه کتابخوانی و ارتقای مهارت‌های زندگی و همچنین شناسایی کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به عضویت در کتابخانه‌ها و معرفی نزدیک‌ترین مراکز کانون به محل سکونت آن‌ها، از جمله برنامه‌های مدنظر در پویش «فصل گرم کتاب» است.
در این پویش کارت نمادین عضویت برای کودکان و نوجوانان علاقه‌مند، به‌منظور ثبت‌نام در مراکز مورد نظر صادر و اهدای کتاب، توزیع بروشور و معرفی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ترغیب آن‌ها به عضویت در مراکز فرهنگی کانون انجام می‌شود.

*آغاز پویش فصل گرم کتاب در کهگیلویه و بویراحمد
پویش ملی «فصل گرم کتاب» با برپایی ایستگاه‌های کتاب‌خوانی در بوستان‌های شهر‌های یاسوج و سی‌سخت و گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود.
خوانش شعر و داستان، روخوانی و هم‌خوانی کتاب، کاردستی، نقاشی، نمایش عروسکی، نمایش فیلم و قصه‌گویی از جمله فعالیت‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود.
همچنین پویش «فصل گرم کتاب» در پارک کودک مهرورزی یاسوج میزبان کودکان و نوجوانان یاسوجی می‌شود.


کد مطلب: 411206

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411206/پویش-فصل-گرم-کتاب-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1