تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۴۱۱۱۲۷
در سومین جلسه دادگاه

وکیل نجفی: احتمالا یک فرد مسلح دیگر در صحنه قتل بوده

۰
وکیل نجفی: احتمالا یک فرد مسلح دیگر در صحنه قتل بوده
کبنا ؛وکیل نجفی گفت:‌ مرحوم استاد زنی با عقده‌های فروخورده بوده و همه این مسائل باعث شده که موکل به ناگاه کنترل از دست داده و برای اینکه بتواند این زن به ضرب‌آهنگ زندگی برگرداند اسلحه را برداشته به سمت حمام برود.
گودرزی در ارائه دفاعیات خود جلسه محاکمه محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران به اتهام قتل عمدی میترا استاد همسر دومش اظهار کرد: در هیچ پرونده‌ای تاکنون چنین بلبشویی را ندیدم به طوری که حتی مشخصات سلاح که قتل با آن رخ داده در تعارض با مشخصات سلاحی است که در کیفرخواست عنوان شده است.
وی افزود: گفته می‌شود 5 گلوله شلیک شده است اما 9 محل اصابت گلوله وجود دارد. در بازرسی صحنه جرم مشخص شده است که گلوله از کف دست داخل و از پشت دست خارج شد‌ه است اما کارشناسان گفته گلوله از پشت دست و از کف دست خارج شده است. مگر می‌شود یک فرد ناشناس وارد محل صحنه قتل شود و سپس دستگیر و پس از آن آزاد شود.
وکیل نجفی اضافه کرد: مقتول آلوده به سوءظن بوده موکل همیشه تحت کنترل او بوده و اجازه نمی‌داده که با اطرافیان تماسی داشته باشد و هرکس به موکل زنگ می‌زد مرحوم استاد جواب می‌داد و به همین خاطر موکل مورد فشار روحی قرار گرفته و براساس همین فشارها اقدام به خودکشی می‌کند و خانم استاد نیز سابقه اقدام به خودزنی را داشته است و این مسئله باید مورد توجه روانپزشکان قرار می‌گرفت. آیا یک انسان حتما باید دیوانه زنجیری یا عاقل خردمند باشد؟ آیا امکان ندارد انسانی تحت شرایطی، زمام امور را از دست بدهد.
گودرزی افزود: مرحوم استاد زنی با عقده‌های فروخورده بوده و همه این مسائل باعث شده که موکل به ناگاه کنترل از دست داده و برای اینکه بتواند این زن را به ضرب‌آهنگ زندگی برگرداند اسلحه را برداشته به سمت حمام برود.
این وکیل دادگستری و بازپرس با سابقه قتل ادامه داد: در بحت دفاعیات ماهوی پرونده از نقایص ادله‌ای رنج می‌برد که رئیس دادگاه باهمت بزرگوارانه خود در چند جلسه بخشی از نواقص رارفع کرد اما قسمت‌های عظیمی همچنان بر جای مانده و انتظار داریم این نقایص برطرف تا معلوم شود موکل یک قاتل حرفه‌ای بوده یا یک مسئله غیرارادی رخداده است.
وی ادامه داد: یکی از نقایصی که وجود دارد این است که مشخصات سلاح به کار رفته شده با مشخصات سلاحی که کیفرخواست و گزارشات وجود دارد مغایر است. همچنین مجوز سلاح موکل شماره 765 است در حالی که در تحقیقات و دادسرا سلاح کمری دارای کالیبر 9 میلیمتری اعلام شده است که این مسئله باید روشن شود.
وکیل نجفی ادامه داد: 5 پوکه در صحنه جنایت کشف شده نشان می‌دهد 5 گلوله شلیک شده اما تیم بررسی صحنه جرم آثار تیر را 3 مورد روی دیوار، یک مورد روی درب کمد ویترینی و 3 مورد سقف حمام عنوان کردند و این جدای از محلهای اصابت گلوله به قفسه سینه و کف دست مرحومه است.

احتمالا یک فرد مسلح دیگر در صحنه قتل حضور داشته است
وی افزود: محتمل است که 4 شلیک دیگر از سلاح دیگری صورت گرفته باشد بنابراین سوال این است که سلاح دوم دست چه کسی بوده و احتمال دو ضارب وجود دارد چرا که 9 محل برخورد گلوله مشاهده می‌شود.
گودرزی افزود :مسئله دیگر این است که در گزارشات ورود گلوله شکل مدور دارد اما این در حالی است که ورود گلوله به قفسه سینه شکل بیضوی دارد و بین سوراخ مدور و بیضوی از نظر علم اسلحه‌شناسی از زمین تا آسمان اختلاف است . ضمن اینکه احتمال کمانه کردن گلوله از دیوار به سمت سقف وجود دارد اما بالعکس آن امکانپذیر است و موضوع دیگر این است که از محل قتل لاک و مهر برداشته شده و دیگر به آن دسترسی نداریم که بتوانیم بررسی‌های دیگر انجام دهیم.
وکیل نجفی با بیان اینکه رسیدگی به این پرونده شهامت دادرسان را میطلبد گفت: مسئله دیگر این است که حتما اینطور نیست که هرکسی اسلحه را برمی‌دارد به سمت حمام می‌رود باعث قتل او بوده است. ضمن اینکه در صحنه قتل تعداد زیادی دکمه از یک پیراهن مردانه کشف شده این در حالی است که موکل در خانه تی‌شرت به تن داشته و با همان تی‌شرت به قم رفته و اکنون نیز در محل البسته زندان نگهداری می‌شود.
گودرزی افزود: مسئله دیگر آزمایش گاز باروت است که آزمایش گاز باروت بیشتر از ضارب گرفته می‌شود و در ساعتی که آزمایش گاز باروت گرفته شده موکل در قم بوده است و طبق سوالی که انجام دادیم آزمایش گاز باروت بر دستان مرحومه انجام شده و این آزمایش مثبت است و نشان می‌دهد که مرحومه اسلحه را گرفته و شلیک‌های غیرارادی را بر دیوار کرده است.
وی افزود: مسئله دیگر پیراهن مردانه است که باید بررسی شود ضمن اینکه در بازرسی صحنه جرم کارشناس اسلحه و وکیل آقای نجفی که آن موقع من نبودم حضور نداشته است و بازسازی صحنه جرم فاقد بررسی صحنه اصابت گلوله به دست است که صورتجلسه را ابطال می‌کند.
گودرزی اضافه کرد: مسئله دیگر اوضاع فیزیکی گلوله اصابت شده به مرحومه استاد است که آقایان گفتند این گلوله دفرمه شده است که طبق اظهارات دکتر امانی یکی از کارشناسان سازمان پزشکی قانونی که بیش از 30 سال معاون پزشکی قانونی بوده اگر گلوله به دست و قفسه سینه خورده باشد دفرمه نمی‌شود زیرا گلوله به اندام نرم اصابت کرده است.
در ادامه قاضی کشکولی ختم جلسه دوم را اعلام کرد و گفت: ایرادات مطرح شده مستلزم این است که در جلسه دیگری مستدل به ایرادات پاسخ دهیم و توقع ما و همکاران از وکلا این است که با مستند و مدارک صحبت کنند.
رئیس شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: رسیدگی‌های دادسرا به موجب موازین قانونی بوده است و به نظر من دفاعیات آقای نجفی به واقع نزدیک بوده و منطبق با پرونده است و از وکیل متهم درخواست دارم به نحوی دفاع نکند که شائبه ایجاد شود.


منبع عصر ایران
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1