کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جلسه شورای زکات کبگیان برگزار شد

27 تير 1398 ساعت 0:26

جلسه شورای زکات به همت کمیته امداد چیتاب و با حضور امام جمعه و شورای اداری کبگیان برگزارشد.


جلسه شورای زکات به همت کمیته امداد چیتاب و با حضور امام جمعه و شورای اداری کبگیان برگزارشد.
به گزارش کبنا چیتاب، بهمن دوستی_ مدیرکمیته امداد کبگیان_ باتشکر از حاضرین وارزش مادی و معنوی زکات در جامعه گفت: زکات نه تنها در دین ما بلکه بعنوان یک ساز و کار مالی مُسَلّم در کلیه مذاهب فقهی تبیین و اجرائی شده است.
دوستی تصریح کرد: فرهنگ اسلامی اقتضا می‌کند که اقشار مختلف نسبت به افراد فقیر بی‌تفاوت نباشند و اگر مردم در حل مشکلات نزدیکان و همسایگان کمک کنند، ۵۰ درصد مددجویان از کمک امداد بی نیاز می‌شوند.
این مسئول افزود: کمیته امداد متولی رسیدگی به فقر است و رسیدگی ما حداقلی و ناکافی است و باید با بررسی ریشه‌های فقر محرومان که حامی نظام اسلامی و انقلاب هستند را درک کنیم.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین وحدانی فر با اشاره به مسأله زکات و سرکشی به فقرا، گفت: اگر مسلمانان زکات مالشان را بپردازند، فقیری درجامعه اسلامی باقی نخواهد ماند.
وی با اشاره به مسأله سرکشی به فقرا، گفت: صله رحم آثار اقتصادی، اجتماعی، اُخروی و جسمی بسبار دارد و اعمال دیگر انسان را پاکیزه می‌کند، که باعث وسعت رزق، دفع بلا، تسهیل در حسابرسی روز قیامت و تأخیر در مرگ انسان می‌شود.
در پایان امام جمعه کبگیان به همراه مدیرکمیته امداد با خانواده افراد زمینگیر تحت پوشش این نهاد دیدارکردند و ازطرف کمیته امداد اعلام شد از عاملین زکاتی که بیشترین درآمد را داشته باشند در نمازجمعه تقدیر و تجلیل خواهد شد.
 


کد مطلب: 411125

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411125/جلسه-شورای-زکات-کبگیان-برگزار

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1