کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در شورای اداری کهگیلویه مطرح شد

بی توجهی جهاد کشاورزی و آبفار به «آجمِ» دیشموک /5 هزار اصله درخت معطل یک کیلومتر کانال آب!

24 تير 1398 ساعت 16:39

فرماندار کهگیلویه با اشاره به سفر خود به روستای«آجمِ» دیشموک بیان کرد: متاسفانه یک کیلومتر کانال آبیاری به 5 هزار اصله درخت که در حال خشک شدن هستند در آجم مشکل دارد،یعنی توان تسطیح یا لایه روبی این یک کیلومتر جدول که خودش آماده است را هم ندارید؟


شورای اداری کهگیلویه به ریاست فرماندار کهگیلویه با حضور شورای تأمین و مدیران شهرستان، نماینده سازمان‌های مردم نهاد در فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.
اولویت‌های کمیته برنامه ریزی، تکریم ارباب رجوع، جایگاه سمن‌ها، پیگیری مشکلات روستاها، پیشرفت پروژه‌های مختلف شهرستان، سند دار کردن ساختمان ادارات شهرستان از جمله محورهای صحبت‌های فرماندار کهگیلویه در این نشست بود.
جعفر نیکبخت با اشاره به برگزاری کمیته برنامه ریزی در همین هفته، اظهار کرد: حوزه فرهنگ، ورزش، کشاورزی، جاده بین مزارعی، مسائل بهداشت و درمان، پزشکی قانونی و مبلمان شهری از جمله اولویت‌هایی است که مردم به صورت روزانه به آن نیاز دارند و اولویت کمیته برنامه ریزی امسال قرار خواهند گرفت.
نیکبخت عنوان کرد: هیچ طرح جدیدی امسال تعریف نخواهد شد و مدیران پروژه‌هایی که درصد پیشرفت زیر 70 درصد دارند نیز به کمیته معرفی نکنند چون تمرکز روی پروژه‌های با درصد پیشرفت بالا است تا به اتمام برسند.
وی ادامه داد: چندین مرتبه است که به بحث تکریم ارباب رجوع تاکید می‌کنم ولی همچنان مردم گلایه‌هایی دارند، انتظار می‌رود مدیران با پاسخ گویی مناسب و به موقع موجبات رضایت مردم را فراهم کنند.
رئیس شورای اداری کهگیلویه با بیان اینکه طی بازدیدهایی که از روستاها داشتم مشکلات خیلی از روستاها پیش پا افتاده است و می‌توان از ظرفیت ادارات شهرستان برای رفع آنها بهره برد تصریح کرد: ولی متاسفانه به دلیل بی توجهی مدیران و عدم سرکشی از روستاها مشکلات مردم باقی مانده است و مردم نگران هستند، حق هم دارند که نگران باشند، مدیران باید از این لحظه سرکشی از روستاها را در دستور کار خود قرار دهند.
نیکبخت با اشاره به سفر خود به روستای آجم دیشموک بیان کرد: متاسفانه یک کیلومتر کانال آبیاری به 5 هزار اصله درخت که در حال خشک شدن هستند در آجم مشکل دارد، یعنی توان تسطیح یا لایه روبی این یک کیلومتر جدول که خودش آماده است را هم ندارید؟
وی ادامه داد: در حالی که لوله کشی آب شرب روستای آجم انجام شده است ولی نیاز به 10 ساعت جوشکاری دارد که انجام نشده است و به همین دلیل سال‌هاست که از آب شرب بی بهره‌اند!
نیکبخت خطاب به مدیران (جهاد کشاورزی، آبفای روستایی، امور عشایری) گفت: تا یک ماه فرصت دارید مشکلات آجم را پیگیری کنید مجدداً بازید خواهم داشت.
فرماندار کهگیلویه پل آجم را نیازمند اعتبار دانست و گفت: در کمیته برنامه ریزی اعتباری در نظر می‌گیریم.
رئیس شورای اداری کهگیلویه به پروژه‌های عمرانی مختلف کهگیلویه اشاره و افزود: همه دستگاه‌های متولی باید به صورت ماهانه گزارشی از درصد پیشرفت پروژه‌ها ارائه دهند.
فرماندار کهگیلویه همچنین نقش سمن‌ها را مهم و یاریگر دولت دانست و گفت: کم توجهی‌هایی از سوی مسئول امور اجتماعی فرمانداری و خود سمن‌ها رخ داد و ارتباط برقرار نشد که از این به بعد شورای اداری را با حضور نماینده سمن‌ها برگزار می‌کنیم تا مشکلات خود را بیان و با آنها همکاری شود.
نیکبخت در پایان مدیران کم کار را به  سند دار کردن املاک اداری موظف کرد.


کد مطلب: 411055

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411055/بی-توجهی-جهاد-کشاورزی-آبفار-آجم-دیشموک-5-هزار-اصله-درخت-معطل-یک-کیلومتر-کانال-آب

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1