تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۴۱۱۰۵۴
کبنا از پشت پرده عجیب یک پروژه بزرگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش می‌دهد

افتتاح پروژه‌ی بدون مجوز و پروانه ساخت توسط معاون رئیس جمهور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سی‌سخت! / لابی «دال دنا» کیست؟!

۲۸
۳
افتتاح پروژه‌ی بدون مجوز و پروانه ساخت توسط معاون رئیس جمهور و استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سی‌سخت! / لابی «دال دنا» کیست؟!
کبنا ؛باید گفت بعضی کارها در کهگیلویه و بویراحمد عجیب به نظر می‌رسد، در حالی که مسوولان برای افتتاح مجتمع بزرگ تفریحی گردشگری «دال دنا» گوش فلک را کر کرده بودند، همان مجتمعی که اخیراً  با حضور معاون رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویر احمد، نماینده بویراحمد و دنا و جمع کثیری از مسوولان افتتاح شده بود، حال گفته می‌شود که اصلاً این مجتمع مجوزهای لازم جهت احداث و ارائه سرویس و پروانه ساخت نداشته است!
در جلسه‌ای که صبح امروز دوشنبه (24 تیرماه 98) در دفتر مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد به منظور رفع اختلاف بین شهرداری سی سخت و مدیران مجتمع تفریحی دال دنا برگزار شد، قرار بود که در این جلسه حسین کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد پادرمیانی کند تا مدیران این مکان تفریحی عوارض خود را به شهرداری سی سخت پرداخت کنند که به ناگاه پرده‌ها کنار می‌رود  و از «دال دنا» رمز گشایی می‌شود.
در حالی که حسین کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد دلیل عوارض پرداخت نکردن مجتمع دال دنا به شهرداری سی سخت را جویا می‌شود شهردار سی سخت لب به سخن گشود و گفت که این مجتمع نه پروانه ساخت دارد و نه مجوزهای لازم از کارگروه امور زیربنایی، کارگروه تغییر کاربری و اصلاً مجوزی ندارد!
به گزارش کبنا، چگونه است که یک مجتمع با این عظمت احداث می‌گردد، بدون پروانه ساخت و بدون از مجوز ساخت و پایان کار و انشعابات ( آب، برق و گاز و...) هم به آن هم داده می‌شود، مسئله‌ای است که باید مسوولان کهگیلویه و بویراحمد به آن پاسخ دهند!
چه طور به مجتمعی به این بزرگی که هیچ مجوزی نداردف انشعاب داده می‌شود؟!
به راستی چگونه است که طرح شخصی برای ساخت آخوری با زیربنای 160 مترمربع  جهت خوراک دام‌های خود باید در کارگروه زیربنایی مطرح شود از 14 نهاد و دستگاه استعلام بگیرد، اما یک مجتمع به این بزرگی نه در کارگروه زیربنایی مطرح می‌شود و نه برای زمین آن تغییر کاربری صورت می‌گیرد! و نه شهرداری به آن پروانه ساخت و ساز می‌دهد.

جالب‌تر اینکه شهرداری سی سخت چشمش را  روی همه این تخلفات عجیب و غریب می‌بندد و اجازه احداث می‌دهد، تازه ادعای عوارض را هم می‌کند؟
مردم می‌خواهند بدانند چه لابی‌ها و چه حوزه‌هایی پشت این موضوع قرار می‌گیرد که همچنین مجتمعی بدون مجوز ساخته می‌شود و معاون رئیس جمهور، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا را نیز به افتتاحیه آن دعوت می‌کنند؟!

قطع یقین اگر استانداری کهگیلویه و بویراحمد یا مسئولان کشوری می‌دانستند که همچنین پروژه مجوزهای لازم و یا پروانه ساخت ندارد نباید در مراسم افتتاح آن شرکت می‌کردند، اما آنچه مسلم است این است که باید شهرداری، جهاد کشاورزی، اداره راه و شهرسازی دنا پاسخگوی این مسئله باشند؟!


به گزارش کبنا، در استانداری کهگیلویه و بویراحمد جلسه‌ای به درخواست شهرداری سی‌سخت برای پرداخت عوارض مجتمع دال دنا تشکیل شد و در این جلسه معلوم شد این مجتمع تفریحی گردشگری عوارضی که به شهرداری پرداخت نکرده هیچ! اصلا فاقد مجوز بوده است.
در همین خصوص سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جلسه برای پیگیری عوارض مجتمع دال دنا به شهرداری سی‌سخت تشکیل شد اما مشخص شد که این مجتمع اصلا مجوزی برای احداث نداشته است.

 
وی با انتقاد شدید از شهرداری سی‌سخت گفت: مگر امکان دارد این مجتمع یک شبه یا یک ساله احداث شده باشد.5 یا 6 سال است که این مجتمع جلوی چشم شهردار سی‌سخت احداث و تکمیل شد و شهرداری سی‌سخت موظف بود جلوی کار این مجتمع را بگیرد.
این مسؤول با اشاره به کوتاهی سازمان جهاد کشاورزی در احداث مجتمع دال دنا گفت: از آقای پروندوار رئیس شورای شهر سی‌سخت هم گلایه داریم او زبان گویای مردم سی‌سخت بود لذا نباید اجازه می‌داد این مجتمع احداث شود.
کاظمی خطاب به شهردار سی‌سخت گفت: آقای محمدحسینی شاید کمیسیون ماده 100 نداشتیم شما نباید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز را بگیرید؟
در ادامه محمد حسینی شهردار سی‌سخت با بیان اینکه روند احداث این مجتمع سال 89 آغاز شد، گفت: بارها به دستگاه‌های مختلف مراجعه کردیم و گفتیم این مجتمع به صورت غیرقانونی  و بدون مجوز در حال احداث است اما نتیجه‌ای نگرفتیم.

وی با بیان اینکه این مجتمع دارای انشعابات آب، برق است، عنوان کرد: ما که می‌خواستیم جلوی گاز رسانی به این مجتمع را بگیریم از دفتر عمرانی به ما زنگ زدند و گفتند مجوز گاز این مجتمع صادر شود.
این مسوول عنوان کرد: چندین بار از دفتر عمرانی به ما زنگ زدند، حتی آقای مرادی مدیرکل سابق حوزه استاندار، خانم صداقت فرماندار قبلی دنا و محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی به ما تأکید داشتند که جلوی روند کار گرفته نشود.
در ادامه پرندوار رئیس شورای شهر سی‌سخت با انتقاد از تداخل مسوولیت در شهرداری سی‌سخت گفت: فرماندار وقت دنا با شهردار تماس گرفت که جلوی کار این مجتمع گرفته نشود.
وی عنوان کرد: وضعیت شهرداری سی‌سخت بیشتر گردشگری است و آقای باقری مدیرکل گردشگری چون به دنبال امتیازاتی است مسوولان کشوری را به سی‌سخت می‌برد.

 
وی ادامه داد: روزی که این مجتمع برای چهارمین بار می‌خواست به دست معاون رئیس جمهور افتتاح شود به آقای مونسان گفتم این مجتمع پروانه ساخت ندارد و عوارضی به شهرداری نداده روی این پروژه سرمایه‌گذاری نکنید.
پرندوار بیان کرد: حتی به آقای غریب‌پور که دوست نزدیک آقای مونسان بود موضوع را اطلاع دادم و چند بار به تهران رفتم که وی را ببینم اما نتوانستم ملاقاتی با آقای مونسان داشته باشم.
رئیس شورای شهر سی‌سخت عنوان کرد: هفته گذشته که این پروژه با حضور معاون رئیس جمهور و آقای استاندار می‌خواست افتتاح شود تنها کاری که توانستیم انجام دهیم اینکه بگویم کارگران شهرداری بیایند و اعتراض کنند اما آنها را در یک اتاق نگه داشتند که استاندار صدای آنها را نشنود.
در ادامه کرامت فرج‌زاده کارشناس دفتر فنی با بیان اینکه هیچ اطلاعی از اینکه این مجتمع مجوزی ندارد، نداشته گفت: شرکت‌های خدمات‌رسان با چه استعلامی به این مجتمع فاقد مجوز خدمات ارائه کرده‌اند؟استعلامات این شرکت‌ها به دفتر امور شهری استانداری ارسال شود.

 
وی بیان کرد: سرمایه‌گذار این مجتمع از بانک 1.5 میلیارد تومان وام گرفته سوال اینجاست بانک برای اعطای وام از سرمایه‌گذار پروانه و مجوز احداث نمی‌خواست؟ضمن اینکه شهرداری سی‌سخت جلوی ساخت و سازها را بگیرد که اگر این کار را نکند شهر از دسترس خارج می‌شود کما اینکه در حال حاضر هم خارج شده است.
در بخش پایانی این نشست کاظمی مدیرکل دفتر امور شهری با اشاره به اینکه در این خصوص با شهرداری سی‌سخت برخورد می‌کند، گفت: اجازه نمی‌دهم یک ریال به شهرداری سی‌سخت اعتبار داده شود.شهرداری سی‌سخت به جای اینکه حق و حقوق خود را از واحدهایی مانند دال دنا بگیرد تمام وقت به ما برای اعتبار مراجعه می‌کند.
وی بیان کرد: مطمئن هستم استاندار کهگیلویه و بویراحمد که فرد مقیدی است اگر از وضعیت این مجتمع اطلاع داشت و اینکه قانون در این واحد زیرپا گذاشته شده هرگز در مراسم افتتاحیه شرکت نمی‌کرد.
بنا به این گزارش، در پایان این نشست مقرر شد استعلامات شرکت‌های خدمات رسانی که به این مجتمع خدمات ارائه کرده‌اند به دفتر امور شهری استانداری ارسال شود.
همچنین در مصوبات نهایی این نشست با انتقاد از کم‌کاری شهرداری سی‌سخت در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز آمده پرونده این مجتمع ظرف یک هفته آینده به کمیسیون ماده 100 ارجاع و پس از صدور رای اقدامات لازم انجام شود، همچنین جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی اقدامات لازم را انجام دهند.
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چقد نهادها و بخش های فنی در این استان داغونن و ما خبر نداشتیم !!!!
Iran, Islamic Republic of
اخ و تشکیلات اقای
اون و هتل
اینم و. دال دنا
اخ و. بخت عسکر
کبنا لطفا سانسور نکن
Iran, Islamic Republic of
کدخدامنشی
Askari
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه
کشور شده
فقط برای کسی ست که نه پول داره نه پارتی..
اونوقت این بیشرفها برای یک اتاقک باغدار برای نگهداری وسایل باغبانی اش بدون امتیاز آب و برق این همه گیر میدن سر آخر با گرفتن مبلغ مورد نظرشون با کلی دوندگی و تاخیر شاید مجوز دادن.... .....
بويراحمدي
Iran, Islamic Republic of
كه متوليانش مونسان نجات نيا وگروه اعتدال باشند بهتر ازاين نميشه كساني كه الفبا توسعه را نميشناسند فقط با تشرع وظاهرگرايي در اين ساختار جاي نخبگان ايراني را گرفتند ودارند چهار نعل كشور به قهقهرا ميبرند كاش ادم هاي بومي هاي موجود در عكس همه ميشناختند از نزديك تا ميدونستن سالي كه نكوست از بهارش پيداست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
این مجتمع رو جهاد کشاورزی دنا طی پرونده ای مبنی بر تغییر کاربری غیرمجاز به مراجع قضایی شکایت کردند
.
و هیچگونه مجوزی هم ندارند
مسلم سبزی
Iran, Islamic Republic of
کاش یک بارم خدا رو در نظر میگرفتین ومطلب میزدین.
اولا تمام مجوزها رودارن ونزدیک به سی نفربه صورت مستقیم شاغل هستن.
اگه این بنده خدا هزینه روجای دیگه میکرد فکرکنم بهترنتیجه میگرفت.
خیلی وقتهاکارتواین شهرانجام دادن. حرام به خدا
چون قدرنشناسی زیاد
تاکی شمابایدمیلی عمل کنید
کارتون همین دقیقایه شغل دیگه که نونش رومیخورین تخریب نماینده بویراحمد وزیرسؤال بردن طرحهایی که توبویراحمد انجام گرفته، افسوس که اسم رسانه رو روخیلیا بزاری
شماتواون دنیا همین قلمتون گلوتون رومیگیره.
یه بارم شده کامنت من وبزارین
علی
Iran, Islamic Republic of
اخ سی نماینده
Iran, Islamic Republic of
اینحا شهر هرت
فکرش را نکنید, مجوز ساخت آن را هم می گیرد
حضور این همه افراد مسؤول در دال دنا وپذیرایی از آنها به خاطر نمک گیر کردن آنهاست. ازما گفتن باشد گرفتن همه مجوزات سهل است.
یک کشاورز وباغ دار هم در سی سخت با چهره آفتاب سوخته وعرق ریز و دست های پینه بسته وخسته از کار کشاورزی هر روز باید در اداره کشاورزی ودادگاه جوابگوی ساخت یک سایبان یا انباری در باغش باشد.
معترض
United Kingdom
ما باغداران شهر سی سخت اگر بخواهیم یک آلونک برای گذاشتن بیل کلنگ و گوگرد و‌‌... در باغ درست کنیم صد بار از حهاد کشاورزی قرار می گیریم که فلان می کنیم و بهمان می کنیم. دلیلشون هم اینه که چهره باغات خراب میشه. بعد یه همچین مجتمعی ساخته میشه بدون مجوز و جهاد کشاورزی هیچ حرفی هم نمیزنه، بله درسته مردم نباید تو ملک خودشون حتی آلونک بسازن تا چهره باغات خراب نشه که مشتریهای این مجتمع وقتی میان بهش پول میدن باغات رو ببینن نه آلونکهای مردم رو. ما موظفیم چهره باغات رو برای این مجتمع حفظ کنیم تا پول بیشتری به جیب بزنه. مظلوم کشی و دفاع از گویا سرمشق آقایون مسئول شده. وا مصیبتا از روز جزا...وای از روزی که باید جواب ظلمی که به مردم کردید رو بدید...خدا ازتون نگذره
Iran, Islamic Republic of
حالا آغایان علما و فضلا و زعما و حکما و وکلا باز از امثال.برخورد ندارد
ع۷
United States
متاسفانه و پرداخت این کارها مثل آب خوردن انجام میشه. روی باید مورد قرار گیرد. اداره کل اطلاعات استان سازمان بازرسی اگر ورود کنند قطعا به لایه های پنهان این زد و بند ها خواهند رسید
محمدی نیا
Iran, Islamic Republic of
خدایا تا کی مردم استان ما دست از تخریب همشهری هاشون برمیدارن . حالا یه نفر اومده تو استان خودش پولشو خرج کرده یه هتل شیک و ابرومند ساخته چرا اینقد بهش گیر میدید . همین کارا را میکنید هیچ سرمایه گزاری حاضر نیست بیاد اینجا
علی
Iran, Islamic Republic of
کبناشریکه
بلوبری
Iran, Islamic Republic of
جالبه..همه مردم سی سخت میدونند و....این مجتمع ساخته شد..شهرداری سی سخت هم در این بین سرش بی کلاه ماند...حالا آقای کاظمی تمام تقصیرات رومتوجه شهرداری میکنه...واعجبا...بله دیواری کوتاه تراز قشر کارگر وجود ندارد...
23
Iran, Islamic Republic of
موقعی که معاون عمرانی بگه اگه شهرداری استعلام گاز رو امضا نکنه بودجه عمرانی به شهر و شهرداری نمیدم شهرداری باید چکار کنه ...یواش یواش شعباتی که در این مجتمع واسه. قوی تو دولت داره به واقعیت تبدیل میشه
Iran, Islamic Republic of
فرماندار وقت آقای. پسر عموی صاحب مجتمع بود. ایشون کارش رو پیش برد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت استان.روی مسئولین استان سیاه
Iran, Islamic Republic of
مگه راه وشهرسازی در مدیریت شهری هم نقشی دارد.
Iran, Islamic Republic of
عدالت کجایی!!! پارتی داشته باش هرچه خواهی کن
Romania
دست مریزاد جناب آقای بهشتی دستت درد نکنه واقعا با این هتل شیکت که مثل نگینی بر بالای آسمان سیسخت میدرخشد
احسان آزاد
Iran, Islamic Republic of
باید از خودتان بپرسید در این مملکت کدام واحد عظیم مجوزات کامل ساخت و ساز را دارد ؟؟؟؟
این واحد گردشگری حداقل در ملکی شخصی بنا شده و حقیقتا مجتمع با کیفیت و آبرومند است !!
چه بسا اگر میخواست اسیر بروکراسی پیچیده اداری شود به نتیجه هم نمیرسید !!
چه بسیار پروژه هایی که از اراضی واگذار شده ملی و وامهای آنچنانی استفاده کرده اند و هیچ کاری هم از پیش نبرده اند !!
نیکنام
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس کاظمی مرد بزرگ و دوست داشتنی و دست پاک و درود بر نویسندگان مطالب واقعی
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
این هتل مالکیت شخص دیگریست وفقط اقای بهشتی نماینده این شخص میباشد.چرا اقای فیلی اینقد در حق شهرسی سخت. ان هم به خاطر خودش.چرا بااین افراد برخورد نمیشه چرا باید به خاطر صندلی خانم صداقت سی سخت دچارمشکل بشه اینم سفارش بیمانکار اب فا بود که نزاشتی قانون جلو این شخص وایسه.سی سخت شده تفرجگاه مدیران استانی که هیچ کاری هم برا سی سخت نمی کنند.جناب استاندار نزارید چنین رفتارهای نابسندی.باعث بشه سی سخت دچار این چنین حرکات غیرقانونی بشه
Iran, Islamic Republic of
واقعا نمیدونید لابی کار کیه واقعا نمیدونید کی با سواستفاده از جایگاهش به وزارت نفت رفت
حسنین
Iran, Islamic Republic of
پرونده را بدهید به آقای مزارعی
نخودهمه اش
Iran, Islamic Republic of
داستان مامردم سی سخت همان داستان عقاب وصیاداست
اگرانرانخوانده ایدبه قصایدناصرخسروقبادیانی مراجعه فرمایید:ساده بیان میکنم!روزی عقابی که روی سنگ بزرگی
نشسته بودبرایشکارکردن به اسمان پروازکردوبه اوج اسمان
رفت وقتی دراوج اسمان به پایین نگاه کردباکبروغرورگفت:
اگرسوزنی درقعرزمین باشدازچشمان من تیزبین من دیده
خواهد شدکه ناگهان صیادی تیری به سویش پرتاب کردبربال عقاب خوردوازفرازاسمان به زمین درغلطیدوقتی به
تیرنگاه کرد"زی تیرنگاه کردوپرخویش براودید//گفتازکه نالیم
که ازماست که برماست.
هدفم ازبیان این داستان
الف-مامردم سی سخت ازدست چه کسی می نالیم.درحالی
که خودما ن مقصریم که افرادی را برای عضویت شورای شهرمان انتخاب میکنیم. مسئولان هستند
ویانادان وترسووانگاه شوراشهرداری انتخاب میکنندکه فقط
دنبل(ورزشی)خوب میزندوپرخاشگری باکارگران شهرداری را
خوب میداندالبته انهاهم زیربارش نمیروندوپاسخ درشت تر
کف دست .دنبل زن میگذاند.
ب:موقع انتخاب نماینده محلس به کسی رای میدهیم که
مناطق خوب وباارزش راتحت عناوین مختلف به اقوام خوداگذارمیکند.ای مردم سی سخت درانتخابات شورای
شهر مجلس درست عمل کنید
ج:مسئولان ذیربط باچشم پوشی وسفارش واغماض به
مراحل قانونی یک پروژه بزرگ برسرراه تفرجگاه گوه گل زیبا
وگردنه ی بیزن که مدتهابه علت تخلفات درمسیروغبره اجازه کارنداشت ولی کارمیکردچرانادیده گرفتند(جهادکشاورزی دناکه باغداران منطقه بندان ان
اداره دادشان به اسمان رسیده ولی دادرسی نیست دراین
پروژه چه نقشی ایفاکرده است
نتیجه:اقای بهشتی باهرترفندی کاری بنیاد ی انجام داده
وجالب است.بنابراین مسیولان خطاکاردست به دست
هم داده عوارضی به شهرداریسی سخت بدهندکه به شورای
شهرمبلغی پرداخت شود.چونبرای دفاع ازشهرزحمت کشیده
اند‌
لر
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت عسکر
هم ایطوریت که سی سخت اینگار شهر ارواحه. حس ناسیونالیستی تا یه جایش خوبه از اون به بعدش خودزنی بیش نیست. کل مجتمع های تو شهرستان دنا یه سمت این یکی یه سمت متاسفم فقط همین
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1