کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عصر امروز در جمع خبرنگاران مطرح شد

مقدم: شهروندان در ساخت و سازها به قوانین احترام بگذارند / سود CNG‌‌های شهرداری یاسوج کجا می‌رود / راه‌اندازی تیم فوتبال در شهرداری یاسوج / سرعت‌گیرها مطالبه شهروندان است

23 تير 1398 ساعت 18:29

شهردار یاسوج گفت: بدهی‌های شهرداری چالش جدی بود که بنده در زمان مدیریتم با آن روبرو شدم. 12 میلیارد تومان در بحث CNG ها بدهکار بودیم و الان از درآمد سی ان جی ها چیزی عاید شهرداری یاسوج نمی شود.


شهردار یاسوج گفت: شهروندان یاسوج در ساخت و سازها به قوانین احترام بگذارند.
نستهن مقدم شهردار یاسوج عصر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال 98 بیش از 100 هزار مترمربع با اعتبار 8 میلیارد تومان آسفالت آنجام دادیم، اظهار کرد: هیچ وقفه ای در نهضت آسفالت شهر یاسوج به وجود نخواهد آمد.
شهردار یاسوج به اقدامات شهرداری در سطح شهر اشاره کرد و گفت:  در همین دوره کاری ۲۲ ماهه حوادث زیادی را در شهر یاسوج شاهد بودیم که بر عملکرد ما تاثیر داشت مثل سیل زلزله و سیل که تهدیداتی را به همراه داشت اما  همکاران ما در سیل که تهدیدی بود خاطرات خوبی را در اذهان مردم و مسافران به یادگار گذاشتند.
وی عنوان کرد: در جلسات مرکزی سازمان شهرداری‌هنر شهرداری‌ها پرداختن به حقوق جاری است اما با توجه به تحریم‌های ظالمانه شهرداری نه تنها از پس هزینه برآمد بلکه توانست منشا کارهای مختلفی در حوزه فرهنگی، عمرانی و مدیریت شهری بودیم.
مقدم با اشاره به سرعت گیرها در سطح شهر یاسوج، اظهار کرد: این سرعت‌گیرها یکی از مطالبات شهروندان یاسوج است و با توجه به اینکه در برخی از نقاط شهر یاسوج به دلیل سرعت خودروها بعضی از شهروندان جان خود را از دست داده اند. لذا تا زمانی که فرهنگ سازی به خوبی انجام نگیرد و دوربین‌های مدار بسته پایش در سطح شهر راه‌اندازی نشود، این سرعت گیرها ضروری است.
شهردار یاسوج در ادامه با بیان اینکه مشارکت اقشار مختلف در زیباسازی شهر بسیار با اهمیت است، گفت: از طریق فراخوان‌های مختلف سعی کردیم از ظرفیت هنرمندان برای زیبا سازی چهره شهر بهره کافی ببریم. در سال ۹۸  با مشارکت همکاران توانستیم به نهضت‌ها جامعه عمل بپوشانیم و گام‌هایی در حوزه زیرساختی و فرهنگی برداریم.
مقدم با بیان اینکه چمن مناسب با اقلیم کشور ما نیست، گفت: بعضی وقت‌ها که می بینیم علف هرز از خود چمن در فضای سبز یاسوج بلندتر است، دلیلش همین است که شرایط جوی مناسب با این کار نیست.
مقدم از شرکت برق خواست تا روشنایی را در معابر شهر یاسوج جدی بگیرد.
شهردار یاسوج آموزش نیروهای انسانی را برای کارکنان شهرداری ها ضروری دانست و گفت: دوره های ضمن خدمت را برای کارکنان در نظر گرفته شد.
وی گفت: بدهی‌های شهرداری چالش جدی بود که بنده در زمان مدیریتم با آن روبرو شدم. 12 میلیارد تومان در بحث CNG ها بدهکار بودیم و الان از درآمد سی ان جی ها چیزی عاید شهرداری یاسوج نمی‌شود و درآمدها این سی‌ان‌جی‌ها به شرکت گاز بابت بدهی‌های شهرداری پرداخت می‌شود.
شهرداری یاسوج در ادامه به احیای تیم فوتبال شهرداری یاسوج نیز گریزی زد و گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی یاسوج اساسنامه آن تدوین شده است. چون شهروندان مطالبه دارند و شهرداری یاسوج ابتدا دستش را جلوی بخش خصوصی دراز می کند اما اگر نشد، شهرداری یاسوج در حد توانش تیم فوتبال یاسوج را از یک جایی بالاخره شروع خواهد کرد.
مقدم تصریح کرد: اگر بخش خصوصی تیم فوتبالی را برای شهر یاسوج راه اندازی نکنند. شهرداری یاسوج در این رابطه پیش قدم می‌شود و تیمی را در سطح لیگ یک یا دو خریداری خواهیم کرد.
مقدم در ادامه به موضوع ساخت و سازها در سطح شهر یاسوج گریزی زد و گفت: شهروندان یاسوج در بحث ساخت و ساز قوانین را احترام بگذارند و پروانه کار در دفتر پیشخوان شهرداری صادر می شود. و در حوزه معاونت پیشگیری از جرم استان تصمیمات خوبی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی گرفته شده است.
مقدم با اشاره به اینکه پروژه‌های زیادی تحت عنوان یاسوج کارگاه عمرانی داریم،گفت: مهمترین آن  پروژه‌ اتصال پل مهریان به پل سوم بشار است که امروز ۲۸ سال از آن می‌گذرد که در حال حاضر ۸۰ درصد توافقات و آزادسازی آن انجام شده است که امیدواریم در آینده شاهد بهره‌برداری آن باشیم.
این مسوول با اشاره به هزینه‌کرد ۴۲ میلیارد تومان اعتبار در پروژه‌های شهرداری یاسوج در سال ۹۷ گفت: ۸ میلیارد در حوزه آسفالت هزینه شده و یکصد هزار متر مربع اسفالت صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: در سه ماهه سال جاری ۲۵ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید که در شهر یاسوج چندین اکیپ آسفالت را انجام می‌دهند و وقفه‌ای در نهضت آسفالت انجام نشده که آسفالت بسیار با کیفیتی است.
مقدم با اشاره به اینکه در سال‌های قبل شهروندان معبر سالمی را شاهد نبودند،گفت: ۵ هزار متر مربع پیاده‌روی در حال انجام است و ۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع جدول‌گذاری انجام شده است.
وی با بیان اینکه ۱۱۵ متر مربع به فضای سرویس بهداشتی اضافه شده، افزود: در یک سال و سه ماه حداقل ۶۷ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری رسید که امیدواریم در سال جاری بیش از یکصد میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری برسد.
 


کد مطلب: 411042

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/411042/مقدم-شهروندان-ساخت-سازها-قوانین-احترام-بگذارند-سود-cng-های-شهرداری-یاسوج-کجا-می-رود-راه-اندازی-تیم-فوتبال-سرعت-گیرها-مطالبه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1