تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۴۱۱۰۰۲
در اولین گردهمایی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی منطقه 4 کشور در سال 98:

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد: دست سرمایه گذاران را به گرمی می‌فشاریم

۰
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد: دست سرمایه گذاران را به گرمی می‌فشاریم
کبنا ؛اولین گردهمایی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی منطقه 4 کشور در سال 98با حضور «اله محمد آقائی» مشاور وزیر و مدیرکل امور استانها، دادگر مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصاد، غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و مدیران کل و معاونین ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانهای اصفهان، خوزستان، بوشهر و چهارمحال و بختیاری به منظور بحث و بررسی پیرامون مسائل و امورات کاری این ادارات به میزبانی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان برگزار گردید.
نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: برگزاری نشستهای ادارات کل مناطق شش گانهٔ کشوری که از طرف وزارت اقتصاد مشخص گردیده فرصت بسیار خوبی برای تعامل و همکاری بیشتر ادارات کل و بهره گیری از تجارب سایر استانها در راستای رشد و توسعه اقتصادی است.
غضنفر آرام افزود: این نشستها بصورت فصلی و هر بار به میزبانی یکی از استانها برگزار می‌گردد تا ضمن گفتگو و بررسی پیرامون مسائل و امورات اداری، مدیران ستادی و همچنین مدیران کل استانها از ظرفیتها و توانمندیها و فرصتهای سایر استانها مطلع گردند و شرایط ارتباط و همکاری بیشتر در راستای توسعه اقتصادی فراهم گردد.
وی بیان داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای پتانسیل و ظرفیتهای کم نظیری برای سرمایه گذاری و تولید است و از حضور سرمایه گذاران سایر استانها برای حضور و سرمایه گذاری در بخشهای مختلف استان که قابلیت سرمایه گذاری دارد استقبال می‌کنیم.
آرام اظهار داشت: سرمایه گذاری در بخش گردشگری، کشاورزی، انرژی و دیگر حوزه‌هایی که قابلیت سرمایه گذاری دارد مورد تاکید و حمایت مدیران ارشد استانی و مرکز خدمات سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد است و دست سرمایه گذاران برای حضور در استان برای رشد و توسعه و رونق تولید را به گرمی می‌فشاریم و همکاران ما و نمایندگان متولی صدور مجوزهای سرمایه گذاری مستقر در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برای تسریع و تسهیل در فرایند صدور مجوزها همکاری لازم را با متقاضیان به عمل می‌آورند.
وی تصریح کرد: رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری در استان گامی مهم و اساسی در جهت رشد و رونق اقتصادی استان است و حمایت از سرمایه گذاری یکی از پیش زمینه‌های دستیابی به این مقولهٔ مهم است.
آرام افزود: حضور استانهای منطقهٔ 4 کشوری در استان نیز فرصت مغتنمی است تا بتوانیم ضمن معرفی ظرفیتهای استان، از تجربیات این استانها در راستای جذب و حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار استفاده نمائیم.
مشاور وزیر و مدیرکل امور استانهای وزارت اقتصاد نیز در این نشست گفت: در شرایط حساس اقتصادی قرار داریم و در این میان باید تمام توجه و همت ما معطوف به حل مشکلات اقتصادی و کاهش آلام مردم باشد.
اله محمد آقائی افزود: تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران شرایط سختی را برای مرم رقم زده اما باز هم با برنامه ریزی و مدیریت فرصتها و ظرفیتها خواهیم توانست از این آزمون سربلند بیرون آئیم.
وی بیان داشت: باید به میان مردم برویم و با مشکلات آنها بیشتر آشنا شویم و تلاش ما اول در جهت حل مشکلات مردم باشد و در راستای رشد و رونق اقتصادی کشور حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در اولویت اقدامات و فعالیتهای مدیران اقتصادی کشور باشد تا انگیزه‌ها برای کار و تلاش بیشتر شود و بدانیم که تولید کننده‌ای که در این شرایط سخت کار می‌کند و پاپس نمی‌کشد نیازمند دلگرمی و حمایت بیشتر است.
آقائی افزود: ما علیرغم تمام این مشکلات و فشارها با اتحاد و همدلی و تدبیر استقلال خود را در تمام زمینه‌ها حفظ کرده‌ایم و تمام سعی ما بر این است تا این شرایط حفظ شود و بتوانیم با دانش و همت و تلاش راه برون رفت از مشکلات را بیابیم.
مشاور وزیر اقتصاد اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشستهای منطقه‌ای استفاده از تجربیات سایر استانها در حوزهٔ وظایف و تکالیف سازمانی است تا ظرفیتها را بشناسیم و شاخص‌ها مقایسه شوند و شکاف‌ها را کمتر نمائیم.
آقائی تصریح کرد: این 5 استان منطقه 4 کشوری در شاخصهای مختلف اقتصادی تفاوتهایی با هم دارند که باید این تفاوتها به دقت تجزیه و تحلیل و بررسی و برای همگون سازی و کاهش فاصله‌ها و شکافها از تجربیات و اقدامات آنها استفاده لازم را ببریم.
آقائی افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیتها و پتانسیل بسیار خوب و بالایی برای کارهای تولیدی و جذب سرمایه گذار است و اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفته است اما باز هم نیازمند برنامه ریزی و حمایت بهتر از مقوله سرمایه گذاری برای رونق تولید و حل مشکلات اقتصادی است.
مدیرکل اموال دولتی و اوراق بهادار وزارت اقتصاد نیز سخنانی ضمن تشکر از میزبانی خوب استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و کم نظیر استان، برنامه ریزی و استفاده از این ظرفیت را از جمله راهکارهای حل مشکلات اقتصادی استان برشمرد.
دادگر در ادامه سخنان خود مولدسازی اموال و دارائیهای مازاد دستگاههای اجرایی را بسیار مهم عنوان و بر انجام وظایف قانونی دستگاههای اجرایی در این راستا تاکید کرد.
وی بیان داشت: طبق قانون این وظیفه به وزارت اقتصاد محول گردیده و ضروریست تا دستگاههای اجرایی در استانها لیست اموال و دارائیهای مازاد خود را برای مولد سازی به ادارات کل امور اقتصادی و دارایی اعلام نمایند تا لیست این دارائی‌ها به وزارت اقتصاد ارسال و مجوز لازم برای برگزاری مزایده و فروش و یا اجاره این اموال صورت گیرد.
وی  اظهار داشت: استان‌ها هرچه سریعتر نسبت به ارسال لیست دارائیهای مازاد خود اقدام نمایند تا انشاالله تا شهریور امسال نسبت به صدور مجوزهای لازم از طرف وزارت اقتصاد اقدامات لازم صورت گیرد.
در این نشست مدیران کل امور اقتصادی و دارایی منطقه 4 کشوری به ارائه گزارش عملکرد دستگاهای خود پرداختند و مسائل و امورات و مشکلات این ادارات مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1