کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امام جمعه موقت یاسوج:

مردم و مسؤولان با مروجین بدحجابی در جامعه برخورد کنند

21 تير 1398 ساعت 15:50

امام جمعه موقت یاسوج گفت: بدحجابان در مقابل آمران به معروف توجیهات غیرمنطقی دارند.


حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌ اعظم امام جمعه موقت یاسوج ظهر امروز (21 تیرماه 98) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج در محل مصلی امام خمینی این شهر، با تبریک فرا رسیدن یازدهم ذی‌القعده سالروز تولد امام رضا (ع) این روز را به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تبریک گفت.
وی گفت: باید از برکات وجود مرقد پاک این امام همام در مشهد مقدس بهره لازم را ببریم؛ امامی که به عالم آل محمد (ص) مشهور است.
امام جمعه موقت شهر یاسوج در ادامه به 21 تیرماه و مناسبت مهمی که در آن قرار گرفته‌ایم اشاره کرد و گفت: امروز روز حجاب و عفاف است؛ روزی که عده‌ای مردم با غیرت و با تعصب در مسجد گوهرشاد توسط عمال رضاخان به خاطر حجاب زنان به خاک و خون کشیده شدند تا امروز زنان ما با عفت و با حجاب در جامعه حضور داشته باشند.
موسوی‌اعظم بخش عمده‌ای از خطبه‌های امروز را به موضوع حجاب و عفاف اختصاص داد و با بیان وضعیت امروزی حجاب در جامعه با انتقاد از برخی بدحجابی‌ها اظهار کرد: مردم و مسؤولان مانند شهدای واقعه گوهرشاد غیرت و تعصب دینی خود را نشان دهند و با افرادی که مروج بدحجابی در جامعه هستند، برخورد کنند.
امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: گسترش بدحجابی موجب افزایش گناه و بی‌بند و باری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود، همچنان که بیشتر مشکلات امروزی به بدحجابی و عبور از مرزهای عفاف و حجاب برمی‌گردد.
وی به برخی توجیهات غیرعقلی که توسط افراد بدحجاب می‌شود اشاره کرد و گفت: وقتی به دنبال امر به معروف و نهی از منکر با این افراد هستیم، متوجه برخی بهانه‌ها و توجیهات بی‌پایه و اساس می‌شویم.
موسوی‌اعظم گفت: متاسفانه بدتر از همه، برخی شوهران هستند که بی‌غیرت شده‌اند و می‌گویند چه ربطی به شما ندارد که مایه تاسف است.
وی همه را در جامعه اسلامی مسؤول دانست و گفت: یکی از دلایل ترویج بدحجابی در جامعه تالارها و باغ‌های عروسی هستند که گناه را ترویج می‌دهند و از همه مهم‌تر، اقتصاد زوج‌های جوان را در همین بدو امر هدف قرار می‌دهند؛ در حالی که باید این هزینه‌ها خرج مایحتاج اولیه زندگی شود.


کد مطلب: 410975

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410975/مردم-مسؤولان-مروجین-بدحجابی-جامعه-برخورد-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1