کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد:

هدف شورای نگهبان؛ نظارت بر انتخابات و پاسداری از آراء انتخاباتی

19 تير 1398 ساعت 21:03

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر نهاد شورای نگهبان تصمیم می‌گیرد دیگران نباید آن را تضعیف کنند، هدف این نهاد جلوگیری از انحراف در مسیر نظام، اجرای انتخابات و مقابله با تصویب قوانین خارج از چارچوب شرع و قانون اساسی است .


رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد به سالروز تاسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: ۲۶ تیرماه مصادف با سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان است و این نهاد کار خود را به صورت عملی از سال 59 شروع کرد .
حجت الاسلام خرم روز با اشاره به اینکه این شورا از ابتدای پیروزی انقلاب با انتخاب فقهای شورای نگهبان و انتصاب از سوی حضرت امام (ره) شکل گرفت افزود: حقوقدانان شورای نگهبان از سوی قوه قضائیه به مجلس معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه در طی 39 سال گذشته انتخابات متعددی با نظارت این نهاد برگزار شدگفت: این وظیفه نظارتی نهاد شورای نگهبان است که در انتخابات مجلس ،ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و در سایر انتخابات هایی که در قانون تشریح شده نظارت کند .
خرم روز تاکید کرد: این نظارت ها برای جلوگیری از مسیر انحرافی در جریان اجرای انتخابات است که کسی نتواند افکار عمومی و اعتماد مردم را از بین ببرد.
وی به فراجناحی و قانونمند بودن این نهاد اشاره کرد و گفت: از مهم ترین ویژگی های این نهاد استقلال آن است .
رئیس دفتر نظازت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دفاتر شورای نگهبان در استان ها و هیئت های نظارت در ایام انتخابات تشکیل می شود و هیئت های نظارتی متشکل از کسانی است که آشنایی کامل به قوانین نظارتی دارند .
حجت الاسلام خرم روز با تاکید بر اینکه اگر نهاد شورای نگهبان تصمیم می‌گیرد دیگران نباید تضعیف کنند اضافه کرد: هدف این نهاد جلوگیری از انحراف در مسیر نظام، اجرای انتخابات و مقابله با تصویب قوانین خارج از چارچوب شرع و قانون اساسی است .
وی گفت: طی این سال‌ها چه از درون نظام و چه از بیرون شاهد هجمه هایی به نهاد شورای نگهبان بودیم که می‌طلبد نخبگان ، اهل قلم و رسانه‌ ها در فضای مجازی در راستای دفاع حق‌طلبانه از نهاد شورای نگهبان تلاش کنند.
وی با بیان اینکه بیشترین هجمه ها در بحث بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخاباتی است گفت: همه تلاش بر این است که در بحث نظارت بر انتخابات، پاسداری از آراء انجام گیرد تا شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو باشیم .
حجت الاسلام خرم روز به بررسی قوانینی که از سوی شورای نگهبان به تصویب رسیده است اشاره کرد و افزود: مصوبات مجلس شورای اسلامی به تایید نهاد شورای نگهبان می رسند و تبدیل به قانون می شوند .
در این جلسه دستگاه های شرکت کننده همکاری خود را برای شناخت جایگاه شورای نگهبان و دفاع از این نهاد اعلام کردند.


کد مطلب: 410939

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410939/هدف-شورای-نگهبان-نظارت-انتخابات-پاسداری-آراء-انتخاباتی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1