کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نگاهی به آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد که مورد انتقاد امام جمعه یاسوج قرار هم گرفت

جلسات بدون خروجی شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد

19 تير 1398 ساعت 9:19

امام جمعه یاسوج از عدم اجرای مصوبات جلسات فرهنگی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مشکلی که داریم اینکه جلسه برگزار می‌‌‌شود اما مصوبات اجرا نمی‌شود و بازده مناسبی ندارد.


«پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ضرورت انقلاب فرهنگی، براساس فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۳، شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت. این شورا وظیفه خطیر ساماندهی به وضعیت دانشگاه‌ها را به عهده داشت. پس از آن موضوع رسیدگی به وضعیت فرهنگی جامعه در آن شورا مطرح و براساس نظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ریاست وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به فرهنگ عمومی مردم، پیشنهاد تشکیل شورای فرهنگ عمومی مطرح شد و سرانجام در سال ۱۳۶۴، به منظور تعیین اهداف، سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور، شورای فرهنگ عمومی با وظایف مشخص شکل گرفت و به صورت رسمی از سال ۱۳۶۵ آغاز به کار کرد.» این شورا از جایگاه مهمی برخوردار و حتی مصوبات آن لازم الاجرا است، اما متأسفانه می‌بینیم که برخی دستگاه‌های دولتی کاملاً نسبت به فرهنگ و مصوبات این شورا بی‌توجه هستند. وضعیت اسفبار فرهنگی آبشار یاسوج یکی از معضلات فرهنگی این استان به شمار می‌رود که قطعاً مسئولان عضو شورای فرهنگ عمومی می‌توانستند یک تصمیم کارشناسی شده و دقیق برای آن اتخاذ کنند. لذا وقتی مسئولان به شورای فرهنگ عمومی چندان اعتنایی نمی‌کنند، پس چگونه می‌توان برای مسائل فرهنگی استان تصمیم درستی گرفته شود.
بنا بر این گزارش، نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد در سه‌شنبه (18 تیرماه 98) در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار شد که بازهم شاهد بی‌مهری دستگاه‌های فرهنگی به جلسات بودیم. این نشست به ریاست امام جمعه شهر یاسوج دبیری استانداری با حضور ۲۵ دستگاه برگزار می‌شود اما در نشست امروز تنها حدود ۱۲ دستگاه حضور داشتند.
سوالی که مطرح می‌شود اینکه در شورای فرهنگ عمومی که در مورد مسائل مهم استان بحث و تبادل نظر و نتیجه‌گیری می‌شود چرا باید مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد.
مدیران ما وقتی پشت تریبون قرار می‌گیرند فرهنگ و توجه به مسائل فرهنگی را مهمتر از سایر حوزه‌ها حتی حوزه اقتصادی می‌دانند اما در زمان عمل سخنان خود را هم فراموش می‌کنند و‌ در نشست‌ها حضور پیدا نمی‌کنند‌. چندین بار گفتیم و باز تکرار می‌کنیم حوزه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد مظلوم و مورد بی‌توجه قرار گرفته است و قبل از آنکه خیلی دیر شود برای این حوزه فکری شود.
حجت الاسلام سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه یاسوج در این نشست که با دستور کار چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه و همچنین راه‌های تحقق شعار سال برگزار شد، گفت: نماز جمعه یک اجتماع هفتگی است و همه باید برای برگزاری در خور شان این اجتماع تلاش و همکاری کنند.
امام جمعه شهر یاسوج افزود: اسلام دین اجتماعی است و پیامبران برای یک فرد نیامدند بلکه برای هدایت اجتماع آمدند و برای نجات انسان‌ها تلاش کردند.
وی به جنبه معنوی این اجتماع بزرگ هفتگی اشاره کرد و گفت: متاسفانه بزرگترین مشکلی که طی سال‌های اخیر با آن مواجه هستیم اینکه می‌بینیم جلسات برگزار می‌شود صحبت‌هایی انجام می‌گیرد و پیشنهادات ارائه می‌شود حتی مصوباتی دارد اما در عمل بازدهی ندارد و خروجی انها یا کم است یا اصلا خروجی ندارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران فرهنگی باید جلسات خروجی‌محور داشته باشند اگر برنامه‌ای در روستا بازده مثبتی دارد در روستا برگزار شود و اگر در شهر است آنجا اجرا شود.
حسینی خاطرنشان کرد: کشور به لحاظ قانون مشکلی ندارد اما به لحاظ اجرا مشکل داریم مثلا عده‌ای حقوق‌ نجومی می‌گیرند و بعد می‌گویند قانون است.
امام جمعه شهر یاسوج بیان کرد: اگر برنامه خوب و شسته و رفته‌ای داشته باشیم طبق ان برنامه عمل کنیم موفق خواهیم شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرهنگ کار در استان اشاره کرد و گفت: همه در استان به دنبال کار دولتی هستند مگر ما چند استاندار، فرماندار، دهیار، مدیرکل و مدیر می‌خواهیم؟ فرهنگ کار در این استان باید تغییر پیدا کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تحقق و عملی شدن شعار سال به ایجاد اشتغال بستگی دارد لذا برنامه‌های خوبی توسط متولیان برای ایجاد شغل و رونق تولید ارائه شود.




 


کد مطلب: 410921

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410921/جلسات-بدون-خروجی-شورای-فرهنگ-عمومی-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1