تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۴۱۰۹۰۶
کبنا از مشکلات کارآفرینان چاروسا گزارش می‌دهد

گلایه یک جوان از کبکبه و دبدبه مسوولان؛ «جهاد کشاورزی» ول معطل است! / عدم حمایت جهاد کشاورزی از کارآفرینان چاروسا!

۲
۲
گلایه یک جوان از کبکبه و دبدبه مسوولان؛ «جهاد کشاورزی» ول معطل است! / عدم حمایت جهاد کشاورزی از کارآفرینان چاروسا!
کبنا ؛بخش‌های چاروسا و دیشموک در شهرستان کهگیلویه به دلیل شرایط مساعد اقلیمی، ظرفیت بالایی در صنعت زنبورداری و تولید عسل دارد که توسعه این صنعت موجب ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید و اقتصاد داخلی خواهد شد.
در حالی که مقام معظم رهبری در سال جاری بر رونق تولید تاکید داشته و مسئولان را بر توجه ویژه به تولید و اقتصاد داخلی فراخوانده‌اند اما می‌بینیم جهاد کشاورزی کهگیلویه نه تنها به داد کشاورزان بخش چاروسا (کلیک کنید) نمی‌رسد بلکه به کارآفرینان و زنبورداران نیز بی مهری می‌کند!
«سوگند یاد می‌کنم که جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ول معطل است و هیچ حمایتی از ما نمی‌کند، نمی‌دانم بابت چه کاری حقوق دریافت می‌کنند!» «بخش چاروسا برای زنبورداری مستعد است ولی متاسفانه مسوولان هیچ همکاری و حمایتی از زنبورداران نمی‌کنند در بخش اتحادیه نداریم و برای تهیه شکر و ...باید به جهاد کشاورزی کهگیلویه در دهدشت مراجعه کنیم.» اینها بخشی از صحبت‌های یک کارآفرین در بخش چاروسا است.
این جوان می‌گوید «عمده‌ترین مشکلات زنبورداری، تهیه شکر است که هیچ گونه همکاری از طرف جهاد کشاورزی با بخش چاروسا نشد، کل سهیمه شکر یک سال من برای بیش از 50 کندو فقط 10 کیلو گرم بود که مصرف تنها چند دقیقه زنبور است، مجبور شدم هر گونی شکر را 500 هزار تومان بخرم!»
همچنین او می‌گوید: «در حالی که امسال مقام معظم رهبری بر رونق تولید تاکید دارد اما این مسوولان جهاد کشاورزی ما هستند با این همه کبکبه و دبدبه و ادعا، حقوق گرفتن و کارشناس داشتن ولی نه به داد کشاورزان می‌رسند نه زنبورداران!»
او همچنین می‌گوید «تنها کمکی که می‌توانستند به ما بکنند همین تهیه شکر بود که کل سهمیه یک سال من فقط 10 کیلو گرم بود که تازه رفتن و برگشتن به دهدشت هم مشکلات خود را دارد حداقل باید 24 هزار تومان کرایه می‌دادم!».
«مسوولان جهاد کارهایی می‌کنند که هیچ گونه ارزش اقتصادی برای ما ندارد، ما هم جای دادن هزینه رفت و برگشت به دهدشت از مغازه بغل دستی خود بی منت شکر آزاد گرفتیم و به دردسرش نمی‌ارزید!» کارآفرین جوان گفت.
«تقلبی شدن عسل‌ها و فراوانی آن در بازار و هیچ گونه حمایت نشدن از سوی مسوولان جهاد کشاورزی کهگیلویه آن هم در سال رونق تولید، عامل بی رغبتی کارآفرینان به زنبورداری است، مگر یک زنبور دار چه دارد که یک گونی شکر را 500 هزار تومان بخرد، به خدا همین الان خودم رغبت آنچنانی ندارم!» او می‌گوید.
این کارآفرین گفت: «چند نفر از زنبورداران همین امسال زنبورداری را ترک کردند چون صرفه‌ای برایشان نداشت.» «مسئولان به فکر صندلی خودشان هستند می‌ترسند چیزی از مشکلات کشاورزان و...به بالا دستی‌های خود بگویند!»
به گزارش کبنا از دهدشت، همه می‌دانیم که کارآفرینی نیازمند حمایت است و مسوولان باید یار کارآفرینان باشد ولی گویا متولیان امر هیچ بهایی به کارآفرینان که یکی از مهمترین راه‌های توسعه اشتغال و کاهش مشکلات ناشی از بیکاری و...است ندارند!
------------------------------------
گزارش از سیده فاطمه خطیبی
------------------------------------
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دهدشت
Iran, Islamic Republic of
درست گفته .رییس سازمانی که تاج دینی دوست هست .جهاد کشاورزی بد ترین دوران مدیریت را داره میگذرونه .گوهرگانی نابودش کردو رفت
Iran, Islamic Republic of
جهت کشاورزی را آقای.حیات خلوت خود کردند ونابود کردند مردم هم به این وعده و وعیدها سر خرمنی مسولین دل خوش کردند. به قول خودشان یک حکم برای یک . دولتی صادر کردند توش در نیامد تازه جری تر و بی پرواتر هم میشوند چه بازدارندگی داشت لطفا مسولین قضایی استان پاسخ دهند اطلاعات وگزینش پاسخ دهند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1