کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست اضطراری مدیریت بحران کهگیلویه مطرح شد

عبور «شهرداری دهدشت» از قانون! / آتش سوزی و غفلت «جهاد کشاورزی» از پسماند مزارع

16 تير 1398 ساعت 23:36

دبیر شواری هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه با اشاره به مصوبه (98/2/25) عنوان کرد: مقرر گردید که جهاد کشاورزی کهگیلویه با نصب بنر در ورودی شهرهای تابعه در خصوص جلوگیری از سوزاندن پسماندهای کشاورزی اطلاع رسانی را به عمل آورد که اینکار صورت نگرفت و پاسخ رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز این بود که اعتبار برای نصب بنر نداریم!


نشست اضطراری مدیریت بحران کهگیلویه پیش از ظهر امروز (16 تیر 98) به ریاست فرماندار کهگیلویه و با حضور معاون فرماندار و دیگر مسوولان در فرمانداری برگزار شد.
دبیر شواری هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه در این نشست، پیش بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله، بازسازی و بازتوانی را از جمله مراحل مدیریت بحران خواند و اظهار کرد: متاسفانه چه در سطح کلان و چه شهرستان ما به موضوع پیشگیری و پیش بینی توجه نمی‌شود و منتظر رخ دادن بحرانی هستیم تا وارد مرحله مقابله و بازسازی شویم.
 سرتیپ خادمی با اشاره به مصوبه (98/2/25) عنوان کرد: مقرر گردید که جهاد کشاورزی کهگیلویه با نصب بنر در ورودی شهرهای تابعه در خصوص جلوگیری از سوزاندن پسماندهای کشاورزی اطلاع رسانی را به عمل آورد  که اینکار صورت نگرفت و پاسخ رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز این بود که اعتبار برای نصب بنر نداریم!
خادمی گفت: مقرر شد که ادارات یک لیست شامل 10 تا 15 نفر از پرسنل خود را برای گروه اطفا حریق معرفی کنند ولی در مواقع بحران هر وقت تماس می‌گیریم، یا مدیر پاسخ نمی‌دهد یا به تنهایی حاضرمی شود که دردی دوا نمی‌کند!    
وی با اشاره به نامناسب بودن وآسیب ماشین‌های آتش نشانی شهر دهدشت وسوق افزود: با این وسایل نقلیه نامناسب، مدیرانی که پای کار نیستند یا به تنهایی در محل حاضر می‌شوند چگونه می‌خواهیم بحران را مدیریت کنیم؟!
خادمی با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص صدور رایگان پروانه ساخت توسط شهرداری‌ها برای خانه‌های تخریب شده در سیل و زلزله ادامه داد: شهرداری سوق همکاری دارد ولی برخی شهرداران دیگر از جمله شهرداری دهدشت هیچ همکاری ندارد و می‌گوید تا شهروندان پول پرداخت نکنند پروانه ساخت صادر نمی‌شود!
وی در پایان به نقش صداو سیما به عنوان یکی از کارگروه‌های عضو ستاد بحران اشاره و گفت: اطلاع رسانی می‌تواند در حفظ منابع طبیعی و کاهش بحران‌ها اثر گذار باشد.


کد مطلب: 410870

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410870/عبور-شهرداری-دهدشت-قانون-آتش-سوزی-غفلت-جهاد-کشاورزی-پسماند-مزارع

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1