کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آرش محمدی قهرمان ژیمناستیک کشور در گفت‌وگو با کبنا:

ورزش کهگیلویه و بویراحمد نیاز به آرامش دارد / نگاه مدیران گذشته به ورزش سیاسی بود، اما الان قفل ورزش باز شد

16 تير 1398 ساعت 9:31

آرش محمدی قهرمان ژیمناستیک کشور وضعیت کنونی ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد را خوب ارزیابی کرد و گفت: پیش از این، نگاه ها به ورزش سیاسی بوده ولی علوی مراتب ورزشی را طی کرده، ورزش را می شناسد و اشراف خوبی بر مجموعه های ورزش، ورزش پایه، بخشنامه ها و وزارتخانه دارد.


«او معتقد است که ورزش کهگیلویه و بویراحمد در گذشته قفل بود، اما با سکان داری سید محمد تقی علوی قفل ورزش در کهگیلویه و بویراحمد باز شد چرا که او پله پله در ورزش رشد کرده و ورزش را به خوبی می‌شناسد و اکنون هیئت‌ها جایگاه خوبی در فدارسیون‌ها پیدا کرده‌اند.» «آرش محمدی» ورزش کار کهگیلویه و بویراحمد که بیش از 30 مدال در میادین مختلف استانی، ملی و بین‌المللی دریافت کرده، اکنون ریاست هیئت ژیمناستیک کهگیلویه و بویراحمد را برعهده دارد که با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
آرش محمدی رئیس هیئت ژیمناستیک استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: سی مدال مختلف در رشته‌های ژیمناستیک و دو و میدانی، 7 مدال کشوری، قهرمان نیروهای مسلح، قهرمان دانشجویان کشور، قهرمان آموزشگاه‌های ایران و قهرمانی‌های دیگری را کسب کرده‌ام.
وی ابراز کرد: رئیس هیئت ژیمناستیک استان و رئیس هیئت منطقه 4 کشور هستم، فعالیت‌های 8 استان زیر نظر بنده مشغول به فعالیت است.
محمدی وضعیت ورزش ژیمناستیک استان را خوب توصیف کرد و گفت: از لحاظ زیرساخت‌ها و تجهیزات و سالن در شرایط بسیارخوبی هستیم. یکی از بهترین سالن‌های کشور در اختیار استان قرار گرفته است. در حال تجهیز شهرستان‌ها هستیم و در حال حاضر 4 شهرستان ما سالن ژیمناستیک دارند.
محمدی در ادامه بیان کرد: چاله ابر هم برای این سالن‌ها تعبیه شده است. متاسفانه ژیمناستیک رشته پرهزینه‌ای است و مثلاً برای خرید یک ست قهرمانی باید 4 میلیارد تومان هزینه شود.
وی گفت: نه فدراسیون و نه وزارت ورزش توان خرید این تجهیزات را ندارند ولی ما قبل از افزایش قیمت و گرانی سالن و وسایل و تجهیزات را فراهم کردیم و در حال حاضر جدیدترین وسایل ورزشی ژیمناستیک را در یاسوج در اختیار داریم.
محمدی تصریح کرد: زمانی که بنده ریاست هیئت را برعهده گرفتم سالن را از 100 متر زیربنا به 2 هزار و 500 متر ارتقا دادیم، و اوج پیشرفت زیرساختی در ژیمناستیک زمانی فراهم شد که آقای علوی ریاست کل ورزش را برعهده گرفت.
محمدی ابراز کرد: آقای علوی چون تخصص ژیمناستیک دارد و آشنا است کمک‌های خوبی به ما داشت و مثلاً چاله ابر که آرزوی هر تیم و استانی است که این وسیله ورزشی را داشته باشند در دوره ایشان فراهم شد. ایمنی سازی را انجام دادیم و وسایل کمک اموزشی خوبی را در استان و شهرستان فراهم آوردیم.
رئیس هیئت ژیمناستیک استان گفت: الان در سوق که یک بخش است سالن ژیمناستیک داریم. دهدشت سالن خوبی دارد. سازمان باشت و رئیسش مشخص شده است و در آینده نزدیک برای باشت تجهیزاتی فراهم می‌کنیم.
وی اظهار کرد: بعد از وقفه حدود 8 ساله، امسال حتماً اعزام بشه مسابقات را داریم. دلیل این وقفه 8 ساله هم نداشتن مربی، و آماده نبودن تجهیزات و زیرساخت‌ها بوده است. طی این 8 سال حداقل 20 دوره کلاس مربی گری برگزار کردیم و مربیانی را آموزش دادیم.     
وی بیان کرد: طبق رتبه بندی ژیمناستیک رتبه نهم را در کشور داریم. دو نفر از هم استانی‌ها جزو منتخبین استعدادهای ژیمناستیک کشور هستند.
محمدی تصریح کرد: ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به آرامش روانی وجود دارد. مساعدت‌هایی که مدیران داشته‌اند، همت و توانی که هیئت‌های ورزشی ایجاد کرده‌اند بستر خوبی را برای قهرمان سازی در استان ایجاد کرده است.
وی گفت: در طول این سالها حدود 10 مدیرکل در استان عوض شده است و تا حدود خیلی زیادی نگاه مدیران ما به ورزش یک نگاه سیاسی بوده، از طرفی مدیران ما به دلیل اینکه اکثراً تخصص خوبی نداشته‌اند خیلی در ورزش قهرمانی و بطور کل در ورزش استان تاثیرگذار نبوده‌اند.
محمدی ابراز کرد: ولی آقای علوی از ابتدا ورزشی بوده است و مراتب ورزشی را طی کرده است تا به مدیرکلی رسیده است. اشراف خوبی بر مجموعه‌های ورزش، ورزش پایه، بخشنامه‌ها و وزارتحانه داشته است. واقعاً ورزش را می‌شناسد.
وی بیان کرد: اداره ورزش کهگیلویه و بویراحمد پیش از ایشان قفل بود و هیئت‌ها فعال نبوده‌اند. الان انتظارات از هیئت‌ها بالا رفته است، و انتظارت به حقی است. امکانات خوب و مربیان خوبی وارد ورزش استان شد، هیئت‌ها جایگاه خوبی در فدراسیون پیدا کردند و تحرکات خوبی ایجاد شد.
محمدی در انتها تصریح کرد: به شخصه هر رشته‌ای که مقام بیاورد خوشحال می‌شوم و مدیران هم بالاخره بعد از یک یا دو سال تغییر و جابجا می‌شوند باید این جایگاه را خودمان حفظ کنیم، ورزش را مربی هیئت و ورزشکار می‌چرخاند، خودمان باید تلاش کنیم و خودمان باید این ورزش را به جایی برسانیم.


کد مطلب: 410844

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410844/ورزش-کهگیلویه-بویراحمد-نیاز-آرامش-نگاه-مدیران-گذشته-سیاسی-اما-الان-قفل-باز

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1