تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۴۱۰۸۴۴
آرش محمدی قهرمان ژیمناستیک کشور در گفت‌وگو با کبنا:

ورزش کهگیلویه و بویراحمد نیاز به آرامش دارد / نگاه مدیران گذشته به ورزش سیاسی بود، اما الان قفل ورزش باز شد

۲
۰
ورزش کهگیلویه و بویراحمد نیاز به آرامش دارد / نگاه مدیران گذشته به ورزش سیاسی بود، اما الان قفل ورزش باز شد
کبنا ؛«او معتقد است که ورزش کهگیلویه و بویراحمد در گذشته قفل بود، اما با سکان داری سید محمد تقی علوی قفل ورزش در کهگیلویه و بویراحمد باز شد چرا که او پله پله در ورزش رشد کرده و ورزش را به خوبی می‌شناسد و اکنون هیئت‌ها جایگاه خوبی در فدارسیون‌ها پیدا کرده‌اند.» «آرش محمدی» ورزش کار کهگیلویه و بویراحمد که بیش از 30 مدال در میادین مختلف استانی، ملی و بین‌المللی دریافت کرده، اکنون ریاست هیئت ژیمناستیک کهگیلویه و بویراحمد را برعهده دارد که با او به گفت‌وگو نشسته‌ایم که از نظر خوانندگان می‌گذرد؛
آرش محمدی رئیس هیئت ژیمناستیک استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: سی مدال مختلف در رشته‌های ژیمناستیک و دو و میدانی، 7 مدال کشوری، قهرمان نیروهای مسلح، قهرمان دانشجویان کشور، قهرمان آموزشگاه‌های ایران و قهرمانی‌های دیگری را کسب کرده‌ام.
وی ابراز کرد: رئیس هیئت ژیمناستیک استان و رئیس هیئت منطقه 4 کشور هستم، فعالیت‌های 8 استان زیر نظر بنده مشغول به فعالیت است.
محمدی وضعیت ورزش ژیمناستیک استان را خوب توصیف کرد و گفت: از لحاظ زیرساخت‌ها و تجهیزات و سالن در شرایط بسیارخوبی هستیم. یکی از بهترین سالن‌های کشور در اختیار استان قرار گرفته است. در حال تجهیز شهرستان‌ها هستیم و در حال حاضر 4 شهرستان ما سالن ژیمناستیک دارند.
محمدی در ادامه بیان کرد: چاله ابر هم برای این سالن‌ها تعبیه شده است. متاسفانه ژیمناستیک رشته پرهزینه‌ای است و مثلاً برای خرید یک ست قهرمانی باید 4 میلیارد تومان هزینه شود.
وی گفت: نه فدراسیون و نه وزارت ورزش توان خرید این تجهیزات را ندارند ولی ما قبل از افزایش قیمت و گرانی سالن و وسایل و تجهیزات را فراهم کردیم و در حال حاضر جدیدترین وسایل ورزشی ژیمناستیک را در یاسوج در اختیار داریم.
محمدی تصریح کرد: زمانی که بنده ریاست هیئت را برعهده گرفتم سالن را از 100 متر زیربنا به 2 هزار و 500 متر ارتقا دادیم، و اوج پیشرفت زیرساختی در ژیمناستیک زمانی فراهم شد که آقای علوی ریاست کل ورزش را برعهده گرفت.
محمدی ابراز کرد: آقای علوی چون تخصص ژیمناستیک دارد و آشنا است کمک‌های خوبی به ما داشت و مثلاً چاله ابر که آرزوی هر تیم و استانی است که این وسیله ورزشی را داشته باشند در دوره ایشان فراهم شد. ایمنی سازی را انجام دادیم و وسایل کمک اموزشی خوبی را در استان و شهرستان فراهم آوردیم.
رئیس هیئت ژیمناستیک استان گفت: الان در سوق که یک بخش است سالن ژیمناستیک داریم. دهدشت سالن خوبی دارد. سازمان باشت و رئیسش مشخص شده است و در آینده نزدیک برای باشت تجهیزاتی فراهم می‌کنیم.
وی اظهار کرد: بعد از وقفه حدود 8 ساله، امسال حتماً اعزام بشه مسابقات را داریم. دلیل این وقفه 8 ساله هم نداشتن مربی، و آماده نبودن تجهیزات و زیرساخت‌ها بوده است. طی این 8 سال حداقل 20 دوره کلاس مربی گری برگزار کردیم و مربیانی را آموزش دادیم.     
وی بیان کرد: طبق رتبه بندی ژیمناستیک رتبه نهم را در کشور داریم. دو نفر از هم استانی‌ها جزو منتخبین استعدادهای ژیمناستیک کشور هستند.
محمدی تصریح کرد: ورزش استان کهگیلویه و بویراحمد نیاز به آرامش روانی وجود دارد. مساعدت‌هایی که مدیران داشته‌اند، همت و توانی که هیئت‌های ورزشی ایجاد کرده‌اند بستر خوبی را برای قهرمان سازی در استان ایجاد کرده است.
وی گفت: در طول این سالها حدود 10 مدیرکل در استان عوض شده است و تا حدود خیلی زیادی نگاه مدیران ما به ورزش یک نگاه سیاسی بوده، از طرفی مدیران ما به دلیل اینکه اکثراً تخصص خوبی نداشته‌اند خیلی در ورزش قهرمانی و بطور کل در ورزش استان تاثیرگذار نبوده‌اند.
محمدی ابراز کرد: ولی آقای علوی از ابتدا ورزشی بوده است و مراتب ورزشی را طی کرده است تا به مدیرکلی رسیده است. اشراف خوبی بر مجموعه‌های ورزش، ورزش پایه، بخشنامه‌ها و وزارتحانه داشته است. واقعاً ورزش را می‌شناسد.
وی بیان کرد: اداره ورزش کهگیلویه و بویراحمد پیش از ایشان قفل بود و هیئت‌ها فعال نبوده‌اند. الان انتظارات از هیئت‌ها بالا رفته است، و انتظارت به حقی است. امکانات خوب و مربیان خوبی وارد ورزش استان شد، هیئت‌ها جایگاه خوبی در فدراسیون پیدا کردند و تحرکات خوبی ایجاد شد.
محمدی در انتها تصریح کرد: به شخصه هر رشته‌ای که مقام بیاورد خوشحال می‌شوم و مدیران هم بالاخره بعد از یک یا دو سال تغییر و جابجا می‌شوند باید این جایگاه را خودمان حفظ کنیم، ورزش را مربی هیئت و ورزشکار می‌چرخاند، خودمان باید تلاش کنیم و خودمان باید این ورزش را به جایی برسانیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
اوج بی نظمی و سوئ مدیریت را با این همه تجهیزات و فراهم بودن زیر ساخت ها باید در ژیمناستیک استان دید که فقط باری به هر جهت اداره می شود
مدیریاسوجی
Iran, Islamic Republic of
اقای محمدی خودت این حرفها راباورداری ورزش بیماره حوزه جوانان هم تعطیله
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
1