کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در همایش «تنوع قومی؛ فرصت یا تهدید؟» گچساران مطرح شد

یک قشقایی گچساران؛ ما کسانی که در استخدام‌ها و مسولیت‌ها تبعیض و بی‌عدالتی کردند، به دست بریده حضرت عباس (ع) واگذار می‌کنیم

14 تير 1398 ساعت 21:14

. در زمانی که انقلاب شد بنده 22 سال داشتم و الان 62 سال سن دارم. الان جوان‌های ایلی شهرستان ما را نمی‌بخشند و از ما توقع داشتند و هر فرمانی که می‌دادیم، فرمان ما را گوش می‌دادند ولی نتیجه‌اش چه شد. امروز ما را مقصر می‌دانند هر کمبود و هر بیکاری هر افسردگی هر طلاقی و هر خودکشی که پیش می‌آید، ما در آن مسئولیت داریم، گناهکار هستیم و شریک هستیم و خودمان را نمی‌بخشیم. من شماها را که در شهرستان در بحث استخدامی‌ها، در بحث مسئولیت، در بحث بکارگیری ها، دستی در این بی عدالتی‌ها داشتید، ما مردم و جوانان شماها را نمی‌بخشیم. ما شما را به دست بریده حضرت عباس (ع) واگذار می‌کنیم. ما شما را به دست روزگار سپردیم که جوابتان را بدهند.


همایش نکوداشت روز قلم با محوریت «تنوع قومی؛ فرصت یا تهدید؟» در سالن دبیرستان پسرانه شاهد گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا از دوگنبدان، عصر امروز (جمعه 14 تیرماه 98) این همایش با حضور ولی الله شجاع‌پوریان نماینده اصلاح طلب مجلس در ادوار ششم و هفتم و گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برگزار شد.
در این همایش که چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب شهرستان‌های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه نیز حضور داشتند، خسرو طاهری از چهره‌های سیاسی قشقایی به سخنرانی کرد و گفت: کسانی را که در شهرستان گچساران در بحث استخدامی‌ها، به کارگیری نیروها و بی‌عدالتی‌ها نقش داشتند، را نمی‌بخشیم و آنها را به دست بریده حضرت عباس (ع) واگذار می‌کنیم.
بخشی از صحبت‌های طاهری به شرح زیر است؛ وای چقدرزود دیر می شودد، گذشت روزگار خیلی را بر سر عقل آورده وخواهد آورد. ما دست‌ها را خوانده‌ایم. هر چند کینه به دل هیچ وقت راه نداده‌ایم. و برای حفظ و پاسداشت زبان فارسی به عنوان زبان افتخار همه مردم ایران در عین تفاوت‌های فرهنگی کوشیده‌ام. بیاید در این شهرستان فارغ از تفکر قوم ترک، لر، عربی، اصفهانی و بختیاری با هم مهربان و مهر دوستی را بین خودمان ترویج دهیم.
مطالبات و توقعمان را در سطح طایفه گری تقلیل ندهیم تا فرصتی به دست فرصت طلبانی که 4 سال یک بار بر طبل قومیت می‌کوبند ندهیم.
دست به دست هم دهیم به مهر و میهن خود کنیم آباد
ای مردم گچساران ما فقشقایی در همه صحنه‌های مختلف انقلاب و نظام همراهتان بودیم و اولین شهید در راه انقلاب را جلوی مسجد شهیدان از تبار قشقایی‌ها تقدیمتان کردیم. تقدیم انقلاب کردم. در انتخابات ما از حضور برادر خودمان عبور کردیم و دست برادران شما را گرفتیم. ولی می دانید بعد که از پله‌های ترقی بالا رفتند. و به قدت رسیدند متاسفانه در تقسیم فرصت‌های عادلانه مسئولیت‌ها و شغل‌ها ما را نادیده گرفتند، از قلم انداختند و فراموش کردند.
هم چپ و هم راست، صحبتم با شماها است. در زمانی که انقلاب شد بنده 22 سال داشتم و الان 62 سال سن دارم. الان جوان‌های ایلی شهرستان ما را نمی‌بخشند و از ما توقع داشتند و هر فرمانی که می‌دادیم، فرمان ما را گوش می‌دادند ولی نتیجه‌اش چه شد. امروز ما را مقصر می‌دانند هر کمبود و هر بیکاری هر افسردگی هر طلاقی و هر خودکشی که پیش می‌آید، ما در آن مسئولیت داریم، گناهکار هستیم و شریک هستیم و خودمان را نمی‌بخشیم. من شماها را که در شهرستان در بحث استخدامی‌ها، در بحث مسئولیت، در بحث بکارگیری ها، دستی در این بی عدالتی‌ها داشتید، ما مردم و جوانان شماها را نمی‌بخشیم. ما شما را به دست بریده حضرت عباس (ع) واگذار می‌کنیم. ما شما را به دست روزگار سپردیم که جوابتان را بدهند. [تشویق حضار)
 


کد مطلب: 410807

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410807/یک-قشقایی-گچساران-کسانی-استخدام-ها-مسولیت-ها-تبعیض-بی-عدالتی-کردند-دست-بریده-حضرت-عباس-ع-واگذار-می-کنیم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1