تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۴۱۰۷۷۷
در همایش طرح توانمندسازی و توسعه پایدار(تاپ):

خاله‌‌ خُرزوهایی که در کهگیلویه و بویراحمد نیروی متخصص می‌شوند

۳
۰
خاله‌‌ خُرزوهایی که در کهگیلویه و بویراحمد نیروی متخصص می‌شوند
کبنا ؛احمد عریان رئیس دانشگاه یاسوج در همایش  طرح توانمندسازی و توسعه پایدار(تاپ) با اشاره به اینکه ژاپن به عنوان یکی از قدرت‌های برتر اقتصادی دنیا، نفت و گازی در اختیار ندارد، گفت:  41 سال از انقلاب می‌گذرد باید ببینم کشوری مانند ژاپن چه راهی را پیمود که موفق شد و چرا این راه‌ها را کشور ما نرفت؟!
رئیس دانشگاه یاسوج عنوان کرد: چرا در طول این همه سال نتوانستیم ساده‌ترین نیازمندی‌هایمان را خودمان بسازیم؟ یا چرا باید در طول این همه مدت نفت را با قیمت آب بفروشیم یکی از نقض‌های ما این است که نیروی انسانی ماهر، کارآمد و کارشناس خبره در حوزه صنعت نداریم.
وی بیان کرد: مشکل نبود نیروی انسانی متخصص در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد بیشتر حس می‌شود چرا که در این استان نیروی متخصص و متبحر کسی است که خاله و خورزویی ما باشد.
این مسوول دانشگاهی با اشاره به عدم توجه به شایسته سالاری در استان گفت: زیبنده نیست کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 10 درصد منابع آبی کشور، 20 درصد صنعت نفت و گاز، منابع طبیعی خدادادی، وجود گونه‌های منحصر به فرد گیاهی محروم و توسعه نیافته لقب بگیرد، برای رهایی از این وضع باید نیروهای متخصص را به کار بگیریم و از داشتن نگاه خاله، خورزویی دور شویم.
عریان با اشاره به اینکه ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات را در استان کهگیلویه و بویراحمد حل و فصل کند، افزود: ارتباط میان صنعت و دانشگاه می‌تواند این وضع را اصلاح کند.
رئیس دانشگاه یاسوج یادآور شد: در کشور ارتباط میان صنعت و دانشگاه ضعیف است و در این استان هنوز باید بر روی ارتباط میان دانشگاه و صنعت کار شود، دانشگاه یاسوج دانشگاه معتبر و در زمره دانشگاه‌های نیم درصد است اما مدیران  این استان کارهای پژوهشی خود را به دانشگاه‌های سایر استان‌ها واگذار می‌کنند.
وی با بیان اینکه 91 طرح میان صنعت و دانشگاه به امضاء رسیده گفت: اساتید و دانشگاهیان در دانشگاه یاسوج آمادگی همکاری بیشتر با بخش صنعت برای رشد و توسعه را دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حرفشان کاملا درست است ولی کاش توضیح میدادخودش چطوری به این پست رسید.
Iran, Islamic Republic of
اقای عریان تا جایی که من اطلاع دارم شما چند سال هستید و از روز اول فقط اینجور صحبتا رو کردید و از عقب ماندگی استان گفتید از رابطه باطی و قوم گرایی و... ولی همون دانشگاه یاسوج که شما رییسش هستید این یکی دوسال کاملا در اخیتار شماست واقعا راکد و ساکت و مث یه مرده شده. نه توسعه فیزیکی هست نه توسعه علمی نه حرکت خاصی. تا کی با حرف و گفتارهای پوپولیستی میخواید ادامه بدید؟ باشه درسته اینجا قوم و خویش بازیه ما هم قبول داریم ما هم شاکی هستیم ولی الان اون دانشگاهی که شما توش هستید و حتما توش اشنا بازی نمیکنید چی شده؟ چیکار کرده؟ به کجا رسیده؟
صادق
Iran, Islamic Republic of
ايشون اگه اهل عملن حداقل دانشگاه رو از اين وضعي كه داره خرابترش نكنن
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1