کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست شورای برنامه‌ریزی استان

استانداری کهگیلویه و بویراحمد هر سال 32 میلیارد تومان هزینه برای استان دارد/ افزایش 64 درصدی اعتبارات ملی استان

10 تير 1398 ساعت 19:16

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 64 درصد اعتبارات ملی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 98 رشد کرده و اعتبارات ملی امسال از 187 میلیارد تومان به 307 میلیارد تومان رسید.


حسن نوروزی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که عصر امروز (دوشنبه 10 تیرماه 98) به ریاست حسین کلانتری استاندار برگزار شد، اظهار کرد: طبیعی است که دستگاه‌ها بخشی‌نگر باشند و هر مدیرکل چانه اداره خودش را بزند.
نوروزی در ادامه بابیان اینکه در بحث راه‌های ارتباطی خیلی مشکل زیرساختی داریم، افزود: 2 هزار پروژه نیمه‌تمام در استان داریم که میلیاردها تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است و مدیران باید در عمل به دنبال تکمیل این پروژه باشند و همچنین مدیران در عمل باید به دنبال تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باشند. اولویت‌بندی تکمیل پروژه‌ها بر اساس پیشرفت فیزیکی با شناسایی پروژه‌ها عملیاتی می‌شود.
 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به اهمیت واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی، اظهار کرد: برای اینکه بخش خصوصی را راغب کنیم تا به سمت پروژه‌ها بیایند، فرمانداران به منظور انگیزه سازی 10 درصد منابع شهرستان‌ها را در شورای برنامه‌ریزی برای واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی در نظر بگیرند.
 وی تأکید کرد: فرمانداران نباید پروژه‌های ریز را در استان تعریف کنند تا اعتبارات برای آن‌ها گذاشته شود و از خرد شدن اعتبارات جلوگیری شود.
نوروزی در ادامه بابیان اینکه در توزیع اعتبارات باید الزامات را ببینم، اظهار داشت: نباید در توزیع اعتبارات از پروژه‌های نیمه‌تمام، پروژه‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی و خرد کردن اعتبارات غفلت کنیم بلکه باید با دیدن تمام الزامات و شرایط کشور به توزیع اعتبارات بپردازیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: 64 درصد اعتبارات ملی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 98 رشد کرده، همچنین اعتبارت بخش ملی و ملی استانی قابل‌قبول بوده است. اعتبارات ملی امسال از 187 میلیارد تومان به 307 میلیارد تومان رسید.
نوروزی با اشاره به روند سخت برای جذب اعتبارات با توجه به شرایط اقتصادی کشور، افزود: ما در این جلسه 545 میلیارد تومان را از محل‌های مختلف (یک‌سوم، دوسوم، سه‌سوم و توازن) توزیع خواهیم کرد.
وی گفت: در مجلس برای بلاد شاپور 10 میلیارد تومان، سدهای سیدون و آبریز کهگیلویه 15 میلیارد تومان، پارک دنا 4 میلیارد تومان، موزه دفاع مقدس یاسوج 5 میلیارد و 500 میلیارد تومان اختصاص یافت. همچنین اعتبارات راه‌آهن یاسوج از 5 میلیارد به 15 میلیارد تومان، جاده پاتاوه- دهدشت از 50 میلیارد به 57 میلیارد تومان، راه یاسوج- شیراز از 6 میلیارد تومان به 14 میلیارد تومان رسید.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: هزینه استانداری کهگیلویه و بویراحمد از حقوق کارمندانش گرفته تا سایر هزینه‌ها 32 میلیارد تومان است.

افزایش اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی استان به ۱۶۱۱ میلیارد تومان
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی استان به ۱۶۱۱ میلیارد تومان خبر داد.
نوروزی افزود: اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی استان طی سال گذشته 1397 میلیارد تومان بود.
نوروزی از رشد ۱۸ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: مجموع اعتبارات کل عمرانی (استانی و ملی) به 1348 میلیارد تومان رسید.
وی افزود: این بخش از اعتبارات نیز با افزایش روبه‌رو بوده است.
نوروزی گفت: طی سال‌های اخیر نگاه ویژه دولت به استان‌های کمتر توسعه‌یافته را شاهد بودیم که استان ما در بهترین وضعیت ابلاغ قرارداد و این مهم نتیجه توجه دولت، مدیریت اجرایی و پیگیری‌های متولیان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد خواستار جلوگیری از خرد سازی اعتبارات و تعمیم به پروژه‌های با پیشرفت پایین و خرد شد.


کد مطلب: 410725

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410725/استانداری-کهگیلویه-بویراحمد-سال-32-میلیارد-تومان-هزینه-استان-افزایش-64-درصدی-اعتبارات-ملی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1