کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کلانتری: یک هزار تومانی نباید برگشت بخورد/به جوانان فرصت داده شود/ انتصابات قومی و طایفه ای تعطیل!

10 تير 1398 ساعت 11:01

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان خواست فرصت ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی را فراهم کنند.


حسین کلانتری عصر روز (یکشنبه 9 تیرماه) در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما در یک جنگ تمام عیار اقتصادی و تحریم همه‌جانبه هستیم، اظهار داشت: در همین شرایط هم می‌شود کار کرد و اگر درست صرفه‌جویی کنیم، می‌توانیم از این محل اعتبار دریافت کرده و پروژه اجرا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما نباید فقط به دو ریالی باشد که به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی می‌آید، افزود: منابع زیادی در وزارت‌خانه‌ها وجود دارد که باید به دنبال جذب آنها باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: من هیچ نقشی در انتصابات استان نداشتم و زمانی که به این استان آمدم، گفتند باید با این تیم مدیریتی کار کنید یعنی مظلوم‌ترین استاندار هستم که خودش تیمش را ارنج نکرده و باید کار کند اما هیچ گلایه‌ای ندارم و با مجموعه مدیرانی که توسط استانداران دیگر منصوب شده‌اند کار می‌کنم.

کلانتری در رابطه فضای مجازی، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها با اشاره به اینکه برخی مدیران از سایت‌ها گلایه‌مند هستند، عنوان کرد: ما وقت اضافه برای حاشیه‌سازی نداریم و اگر نقدی وجود دارد محترمانه پاسخ می‌دهیم.

وی به ظرفیت گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اشاره داشت و بیان کرد: گردشگری ظرفیت کم‌نظیری است که در این استان در اختیار داریم و در رفاه، درآمدزایی، اشتغال و معرفی استان تاثیرگذار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برنامه‌ای تدوین شده برای برگزاری این جشنواره ملی داشته باشد و انتظارات خود را از دستگاه‌ها متناسب با تواتمندی‌هایشان تعریف کرده و تا حصول نتیجه پیگیری کند.

کلانتری به بحث جذب اعتبارات اسناد خزانه اشاره داشت و بیان کرد: من نمی‌خواهم حتی یک هزار تومانی از این اسناد برگشت بخورد و اگر اسناد خزانه دستگاهی برگشت داده شود حتما به مافوق کشوری‌اش اعلام می‌کنیم ضمن اینکه عملکرد دستگاه‌ها در جذب این اسناد در ملاک‌های ارزشیابی مدیران هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی به بحث انتخابات هم اشاره داشت و عنوان کرد: الان در مقطعی هستیم که باید زیرساخت‌های انتخابات را تکمیل کنیم و در این راستا باید چک لیست و برنامه زمان‌بندی شده داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه باید آخرین انتخابات برگزار شده آسیب‌شناسی شود و اصلاحات لازم انجام گیرد، گفت: رأی ناموس است و سلامت و امنیت انتخابات، مشارکت حداکثری، رقابت سالم و امانتداری در راستای اجرای قانون مورد توجه است.

کلانتری با اشاره به اینکه در برگزاری 25 انتخابات به طور مستقیم و یا غیرمستقیم همکاری داشته است، عنوان کرد: در مقابل یک رای ضمانت شرعی و قانونی داریم و مطمئن باشید تخلف در یک رای هم خیانت است و هرگز پذیرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در برخی جاها بی‌رحم هستم که یکی از این جاها انتخابات است و هیچگونه تخطی از قانون قابل قبول نیست، گفت: تمام آمال و آرزوهای مردم در این رای بوده و سرنوشت آنها را تعیین می‌کند بنابراین نباید با سرنوشت مردم بازی کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سفر مدیران کل به شهرستان‌ها و هرگونه کلنگ‌زنی و افتتاحیه‌ای با هماهنگی فرمانداران انجام شده و هیچ انتصابی در شهرستان‌ها بدون هماهنگی با فرمانداران انجام نشود.
کلانتری با بیان اینکه شاخص‌ها در انتصابات تعریف شده و هیچ مسأله پنهانی در این زمینه نداریم، تأکید کرد: شاخص ما در انتصابات نیروی توانمند، خوش سابقه و همراه دولت است ‌و انتصابات قومی، طایفه‌ای و سفارشی دیگر تعطیل است.
وی در رابطه با برگزاری جلسات شورای اداری و سایر جلسات استان هم گفت: جلسات حتما باید با دعوت‌نامه قبلی برگزار شود و دعوت‌نامه با دستورکار مشخص ارسال شود ضمن اینکه اعضای جلسه نیز باید با مطالعه و اطلاعات کامل در جلسه حضور پیدا کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه مصوبات جلسات باید در چارچوب قانون و متناسب با اختیارات دستگاه‌ها باشد، عنوان کرد: در این مدت به چند مورد برخورد کردم که مصوبات قانونی و متناسب با اختیارات و شان جلسه نبود.
کلانتری بر توجه به حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و گفت: نباید مردم سرگردان شده و از این دستگاه به آن دستگاه بروند، دستگاه‌ها هر کدام در حوزه تخصصی خود باید پاسخگو باشند و مدیران باید کارکنان خود را در این زمینه توجیه کنند.

وی ابراز کرد: در حوزه نیروی انسانی از نیروهای توانمند حمایت کرده و زمینه ارتقا آنها را فراهم کنیم ضمن اینکه فرصت ورود زنان به عرصه مدیریت فراهم شود و بر این اساس مدیرانی که دو یا چند معاون دارند باید یکی از آنها را از کارکنان زن انتخاب کنند و علاوه بر این باید به نیروهای جوان فرصت داده شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کمیته رصدی برای رصد فعالیت‌های دستگاه ها در راستای وظایفی که به توسعه همه جانبه منجر می‌شود خبر داد و گفت: ارتباط با مقامات کشوری و دیدار با وزرا در دستور کار مدیران کل قرار گیرد و در این راستا از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس هم استفاده شود.
کلانتری از مدیران کل خواست دستگاه‌های متبوع و نیروهای خود را متحول و به روز کنند و تأکید کرد: باید بستر لازم برای ورود بخش خصوصی به عرصه اقتصادی فراهم شود زیرا اشتغال و تولید با بخش خصوصی رونق می‌گیرد.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: دستگاه‌های ناظر ضمن اینکه وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهند، جرات را از مدیران و مسئولان بخش خصوصی نگیرند.


کد مطلب: 410710

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410710/کلانتری-یک-هزار-تومانی-نباید-برگشت-بخورد-جوانان-فرصت-داده-شود-انتصابات-قومی-طایفه-تعطیل

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1