تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۴۱۰۶۳۷
با محوریت دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت

آزاد سازی ۳۳۲ هکتار اراضی ملی از دست سودجویان / برخورد بدون تبعیض با متخلفان

۱
۰
آزاد سازی ۳۳۲ هکتار اراضی ملی از دست سودجویان / برخورد بدون تبعیض با متخلفان
کبنا ؛دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: از یک سال گذشته تاکنون ۳۳۲ هکتار از زمین‌های منابع ملی در این استان از دست سوجودجویان و متصرفان رفع تصرف شد.
 به گزارش کبنا، زمین خواری پدیده‌ای شوم و در عین حال پیچیده‌ای است که بویژه در یک دهه اخیر رشد قابل ملاحظه‌ای یافته و به عنوان یکی از جرائم مهم اقتصادی تمامی ارکان نظام و نهادهای نظارتی، امنیتی و بازرسی کشور را نیز درگیر خود کرده است.
 بروز این پدیده شوم به عقیده کارشناسان، مسئولان و متولیان امر در حوزه‌های مختلف، در وهله نخست نیازمند شناسایی بسترهای وقوع آن است تا بتوان از این منظر راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از بروز روزافزون آن پیدا کرد.
 دستگاه قضایی با محوریت دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری سایر متولیان و شورای مبارزه با زمین خواری استان اقدام‌های مثبتی در راستای مبارزه جدی با این پدیده انجام داده و مهمترین دستاورد آن شناسایی و کمرنگ کردن زمین خواری‌های سازمان یافته است.
 مهرداد کرمی دادستان مرکز استان در این باره می‌گوید: بسیاری از موارد زمین خواری و رانت توسط افرادی صورت می‌گرفت که زمانی در برخی دستگاه‌های مربوطه و متولی دارای سمت و نفوذ بوده‌اند.
 وی یادآور شد: هم اینک و با بررسی‌های انجام شده و مقابله جدی و مستمر از سوی دستگاه قضایی و ایجاد حساسیت بیشتر در بین متولیان امر این چالش تا حدود زیادی کمرنگ شده و زمین خواری‌ها اکنون از سازمان یافتگی به زمین خواری‌های موردی جهت یافته است.
 مساحت زمین‌های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۵۰ هزار هکتار است که ۴۳ هزار هکتار این میزان باغ است.
دادستان یاسوج تصریح کرد: همچنین در این مدت بیش از ۱۹ هزار متر مربع از عرصه‌های زیست محیطی و بیش از ۵۸ هکتار از حریم رودخانه‌ها با مشارکت و دخالت دستگاه قضایی این استان آزاد شد.
 دبیر شورای قضایی حفظ حقوق بیت المال در کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین سال گذشته ۹ هزار و ۸۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در حوزه آب و فاضلاب شهری، ۲ هزار و ۶۲۹ فقره نیز در بخش روستایی و پنج هزار انشعاب غیرمجاز برق در سطح استان شناسایی و جمع آوری شد.
 کرمی با بیان اینکه این اقدام‌ها در راستای حقوق عامه صورت گرفته است، گفت: دستگاه قضایی به همان میزان که در اجرای قانون و دفاع از حقوق عامه مصمم است بر ضرورت رعایت عدالت و برخوردهای بدون تبعیض با متخلفان تاکید دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
محضر مبارک دادستان محترم استان کهگیلویه و بویراحمد در روستای مال ملا از توابع شهرستان لنده یه قطعه زمین منابع ملی وجود دارد که جمعیت روستا نزدیک به ۲۰۰۰نفر میباشد و هیچ گونه زمین ورزشی در این روستا نیست بخشدار مرکزی لنده و دهیار روستا و اعضای شورا و رئیس تربیت بدنی لنده۶ /۹۷/۴ در زمین مذکور برای کلنگ زنی حضور داشتند که عد ه ای از .روستا به آنها حمله ور شدند و مسئولین و دهیاری روستا را مورد ضرب و شتم قرار دادند امید است که هر چه سریعتر با آنها برخورد و اشد مجازات را برای آنها در نظر بگیرید ناگفته نماند که یکی از افرادی که افراد سود جو را تشویق می نمود کسی بود که درزمانی که عضو شورای شهر لنده بود نزدیک به حدود ۶۰۰۰متر زمین واقع در محدوده آتشنشانی لنده را تصرف کرده و الآن پنج مغازه در آن مکان دارند و بقیه زمین را فروخته و پرونده هم داشتند و قرار بود برخورد شود امید است برخورد قاطع شود
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1