تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۴۱۰۶۲۹
وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح کرد

جزئیات کامل پیدا شدن جسد جوان «پاتاوه»‌ای بعد از 22 روز زیر آب

۰
جزئیات کامل پیدا شدن جسد جوان «پاتاوه»‌ای بعد از 22 روز زیر آب
کبنا ؛جسد جوانی که عید فطر (15 خرداد ماه 98) در روستای شترخون بخش پاتاوه شهرستان دنا غرق شده بود، بعد از 22 روز پیدا شد.
به گزارش کبنا، وحید محمدی تبار مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید، پس از 22 روز درد، رنج و چشم انتظاری خانواده‌های دادگر از اهالی بخش پاتاوه، جسد مرحوم «سید حسن دادگر» جوان 28 ساله‌ای که در روز عید فطر و پس از نمازعید فطر جهت تفریح و «آب تنی» در رودخانه بشار منطقه شترخون پاتاوه رفته بود و غرق شد با تلاش همه جانبه نیروهای مردمی و دولتی پیدا شد.
محمدی تبار گفت: در طول این 22 روز با پیگیری و پیشگامی این خانواده بزرگوار، ده ها عملیات، جلسه و اقدامات لازم انجام شد. از جمله پایش رودخانه به طول 45 کیلومترکه در بدترین شرایط و صخره‌ای بودن مسیر رودخانه بشار از نقطه غرق شدگی و همچنین بستن فنس در جریان رودخانه جهت جلوگیری از آب بردن جسد.
وی افزود:10 عملیات با حضورغواصان خبره استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین تیم‌های غواصی نیروهای دریایی سپاه «ماهشهر» تیم‌های غریق نجات شهرداری‌های شیراز و شهرکرد، هلال احمر استان و آتش نشانی یاسوج، و نیروهای محلی و اهالی محترم بخش پاتاوه انجام گرفت.
محمدی تبار ادامه داد: با بیان اینکه در جلسه‌ای که در همین رابطه برگزار شد، 11 مصوبه گذرانده شد که یازدهمین مصوبه یکی شور ای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دنا عملیات انفجار سنگ صخره‌ای بسیار بزرگ در مسیر رودخانه بود که احتمال می‌دادیم جسد آن جا گیر کرده باشد. آخرین مصوبه دیروز با دستور مستقیم سردار خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه بویراحمد اجرایی شد و امروز از اول صبح نیروهای متخصص در محل حادثه مستقر و مقدمات انفجار صخره را آماده کردیم که خوشبختانه به صورت اتفاقی و بعد از انفجار صوتی جسد توسط یکی از غواصان اتفاقی پیدا شد.
محمدی تبار ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های دادگر و اهالی پاتاوه و همچنین تشکر ویژه بابت پیگیری‌های این خانواده و همچنین صبوری و متانت آنان، گفت: امیدوارم چنین حوادثی برای همه ساکنین، گردشگران و شهروندان استان تجربه‌ای باشد که با رعایت نکات ایمنی و توجه به هشدارها در رودخانه‌هایی که شنا ممنوع می‌باشد، برای آب تنی حضور پیدا نکنند. تا متاسفانه چنین اتفاقات تلخی تکرار نشد و باعث نگرانی و زحمت مردم و مسولان نشوند. و هزینه‌های هم تحمیل نشوند.
مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح استان، سرهنگ حکمتیان فرمانده تیپ 48 فتح، فرمانداری دنا، بخشداری پاتاوه، آتش نشانی یاسوج، هلال احمر استان، غواصان مدعو استان‌های همجوار، غواصان بومی، خلبانان هوانیروز ارتش، شوراها و دهیارها و اهالی بخش پاتاوه و روستاهای همجوار به خاطر پیگیری‌ها و زحمت‌هایی که متحمل شدند، تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1