تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۴۱۰۶۰۷
در مسکوت ماندن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان؛

چرا «تاجگردون» امضاء خود را پس گرفت

۱۲
۱
چرا «تاجگردون» امضاء خود را پس گرفت
کبنا ؛بررسی جزئیات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان از روز گذشته (4 تیرماه 98) در دستور کار نشست علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
در نشست علنی امروز مجلس نیز ۱۰ ماده طرح مذکور به تصویب رسید و تنها دو ماده دیگر آن برای تصویب نهایی این طرح برای بررسی باقی مانده بود. در همین رابطه تعدادی از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس تقاضای مسکوت ماندن طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان و به تصویب نرسیدن آن شدند که البته تقاضای آنها با مخالفت مجلس روبه رو شد.
متن این نامه به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
ریاست محترم مجلس
با سلام و احترام
در اجرای ماده ۱۹۳۰ آیین‌نامه مجلس با توجه به اهمیت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به منظور انجام بررسی بیشتر و رفع تعارض با قوانین موجود و رفع ابهامات به کمیسیون مربوطه ارجاع و به مدت ۴ ماه مسکوت بماند.
۱- سیدفرید موسوی
۲- فرج‌الله رجبی
۳- علی اکبری (شیراز)
۴- جهانبخش محبی‌نیا
۵- احمد مازنی
۶- روح‌الله حضرت‌پور
۷- بهروز نعمتی
۸- نورمحمد تربتی‌نژاد
۹- غلامرضا شرفی
۱۰- بشیر خالقی نماینده خلخال
۱۱- غلامرضا حیدری
۱۲- محمدرضا بادامچی
۱۳- داود محمدی (تهران)
۱۴- اصغر سلیمی
۱۵- پروانه مافی
۱۶- پروانه سلحشوری
۱۷- محمدجواد فتحی
غلامرضا تاج‌گردون نیز از امضاکنندگان این نامه بوده است که پس از امضا از درخواست خود منصرف شده و آن را خط زده است. همچنین امضای ۳ نفر از نمایندگان موافق پای این نامه ناخوانا بود.

 
رسیدگی به اعاده اموال نامشروع با وجود صدور آرای برائت از سایر مراجع انجام می شود
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 4 تیر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح الحاق موادی به قانون اجرای اصل 49 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران موسوم به طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان با ماده 9 این طرح با 121 رأی موافق، 31 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
براساس ماده 9 طرح مذکور؛ متن زیر به عنوان ماده 24 به قانون الحاق می شود.
ماده 24- چنانچه در حین بررسی توسط دادستان یا رسیدگی توسط دادگاه جرمی کشف شود، موضوع برای رسیدگی به مراجع قضایی صالح اعلام می شود. این امر مانع ادامه رسیدگی مراجع موضوع این قانون نخواهد بود. همچنین حکم مراجع موضوع این قانون مانع از رسیدگی مراجع کیفری به اتهامات افراد نیست. صدور قرارهای موقوفی یا منع تعقیب یا رأی برائت از سایر مراجع نیز مانع از رسیدگی مراجع موضوع این قانون نخواهد بود.
 
 
نحوه انتشار مشخصات محکومان اموال نامشروع مسئولان
نمایندگان مجلس انتشار جریان رسیدگی و گزارش پرونده موضوع قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان را مشخص کردند.
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 4 تیر) قوه مقننه در جریان بررسی جزئیات طرح الحاق موادی به قانون اجرای اصل 49 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با ماده 10 طرح مذکور از مجموع 195 نماینده حاضر در جلسه با 127 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع ، موافقت کردند.
براساس ماده 10؛ متن زیر به عنوان ماده 25 به قانون الحاق می شود:
ماده 25- انتشار جریان رسیدگی و گزارش پرونده موضوع این بخش که متضمن افشای مشخصات فرد باشد، در صورتی که به عللی از قبیل خدشه دار شدن وجدان جمعی و یا حفظ نظم عمومی جامعه ضرورت یابد، به درخواست دادستان کل کشور و موافقت رئیس قوه قضائیه امکانپذیر است. قوه قضائیه موظف است حداقل هر سال یک بار علاوه بر گزارش مشروح به مجلس شورای اسلامی، گزارش اجرای احکام مقرر در این بخش را به اطلاع عموم برساند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
. این نمایندگان بالاخره روزی رسوایشان می‌کند. حالا خواهیم دید
شهریار
واقعا نمیدونید چرا پس گرفته؟؟خب به چند دلیل یکی اینکه چند ماه دیگه انتخابات مجلس هست و دوست نداره بهانه ای بده دست رقبا و دیگر اینکه با امضاء کردن این نامه به نوعی بر روی تمام حرف و حدیث های پشت سر خودش صحه میگذاره.
Iran, Islamic Republic of
زهلش سی خوش ایره تاجگردون
مهدیپور
Iran, Islamic Republic of
چون اولین نفرباید سرمایه خودش روتوضیح بده که چطوری وازچه راهی به دست آورده؟
کارگرشهرداری
Iran, Islamic Republic of
یه ترس ولرزی بین بعضی نمایندگان واطرافیانشون افتاده ازوقتی آیت الله رییسی اومده همه کسانی که به ناحق وباسواستفاده ازاموال دولت وبه اسم خصوصی سازی مشغول مال انوزی بودندبه دنبال خرید وقت هستند
غیب الله
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون هم دیگه بایدبامجلس وقدرت خداحافظی کنه وبه محض خداحافظی بایدپاسخگوی خیلی سوالات باشد
شاکری
Iran, Islamic Republic of
شک ندارم الان سر امضا و خط زدنش یه معامله ای داشته تاجگردون
سیاسیون
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون برای پس گرفتن امضاءخودچنددلیل دارداولین . برای اموال خودش که بااین سن وسال این همه پول ازکجااومدا،دوم،انتخابات نزدیکه مردم بهترمیشناسنش ولی اموالشوبه اسم میزنه اگ تقی به توقی بشه،دلایل دیگرش بماند
مجتبی پناهی
Iran, Islamic Republic of
انتظاری که مردم از قوه قضاییه دارند رسیدگی وپس گرفتن اموال ملت ازدست کسانی که باسواستفاده از مناصب خودجیبشان راپروحسابشان رامالامال از پول مردم کرده انداست ونیز سوالی دارم این است که راههای رسیدن به میلیاردهاتومان درمدت کوتاه رابه امثال من بیکارنشان دهدتامثل خودش ماهم پولی به دست آوریم.البته راههای قانونی وحلال رانشانم دهد.چون ایشان هم تااول انقلاب هیچ مالی نداشته است میخواهم بدانم چطوری این همه ثروت به دست آورده است
کشکولی
Iran, Islamic Republic of
خودش به زودی باید جوابگوی قوه قضاییه شود تامعلوم شودکه چگونه این ثروت عظیم رابه دست آورده است
مارال
Iran, Islamic Republic of
وقتی زمان انتخابات میشه؛مخالفین اقای تاج گردون میفرمایندبه ایشون رای ندهیدچون دردنکشیده وهمیشه داشته وخوب زندکی کرده ونمیتون نداشتن رودرک کندو...حالاکه به اینجارسیده دوباره سروصدامیکنندکه بایدجوابگو باشه وبگه این اموال روازکجااوردهو..
خداییش اقای تاح گردون هم چقدراین. رقیب واسش مهمه خخخ..
اورنگ
Iran, Islamic Republic of
باسلام طرحی بسیارخوب که درصورت اجرای صحیح وسریع بسیاری ازشبهات موجوددرجامعه رابرطرف کرده وگامی بلنددراجرای عدالت درجامعه خواهدشد.مشخص خواهدشد .اولین اصل درحکومت علوی باید قانون ازکجا آورده ای می بودکه سهل انگاری شد وان شاءاله کم کاریها جبران شودوازمسولین بالا به پایین شروع شود
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1