تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۴۱۰۵۹۹
روایتی از «عملیات پد خندق» در گفت‌وگو با سید یدالله فاطمیان؛

پد خندق معرف کهگیلویه و بویراحمد است

۱
۰
پد خندق معرف کهگیلویه و بویراحمد است
کبنا ؛سید یدالله فاطمیان رزمنده هشت سال دفاع مقدس و فرماندار سابق لنده به مناسبت عملیات پد خندق اظهار داشت: هیچ وقت نباید ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان پد خندق به فراموشی سپرده شود.
وی افزود: فراموشی این خاطرات و یادگاری های دفاع مقدس همان چیزی است که دشمنان انقلاب به دنبال آن هستند.
آزاده شهر قلعه رئیسی با بیان‌ این‌که پد خندق معرف استان‌ کهگیلویه و بویر‌احمد در هشت سال دفاع مقدس بوده، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس هرگز آتش سنگینی که توسط دشمنان در پدخندق بر روی بچه‌های تیپ 48 فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ریخته شد را ندیدم.
فاطمیان در خصوص عملیات پد خندق گفت: خوشابه‌حال مادران رزمندگان و فرماندهان شجاع شرکت کننده در عملیات پد خندق که با تربیت حسینی خویش، دلیرمردانی تربیت کرده‌اند تا حماس‌ های واقعی از جنس ایثار و فداکاری را طراحی و ثبت کنند.
فاطمیان اذعان داشت: پدخندق در معنای واقعی کلمه یعنی صحرای محشر را به عینه لمس کردن و ردای سبز شهادت را عاشقانه بر تن کردن.
حدود ساعت سه و نیم بامداد بود که تک دشمن آغاز شد و ما جزو گردان ویژه شهدا پشتیبان گردان یا رسول در پدخندق بودیم و هر لحظه بر دامنه آتش بی امان دشمن افزوده می شد.
این آزاده عملیات پدخندق افزود: در برخی عملیات‌های دیگر نظیر کربلای پنج و جزیره مجنون حضور  داشتم اما حجم آتش دشمن در تک پدخندق شرایط خاصی داشت.
وی با بیان اینکه حمله دشمن کاملا غافلگیرانه بود افزود:  جاده بین پد خندق با پشت جبهه قطع شده بود و دلاورمردان پدخندق در زیر باران آتش دشمن و در بن بست دژ با هجوم دشمن مواجه شده بودند.
این رزمنده عملیات پدخندق افزود: بسیاری از نیروهای گردان ویژه شهدای پدخندق بر اثر حجم آتش دشمن شهید و مجروح و ارتباط نیروهای پشتیبان با نیروهای پد خندق به کلی قطع شده بود.
این رزمنده قلعه رئیسی بیان کرد: تا نزدیکهای عصر مبارزه کردیم و در حالی که مجروح بودیم و توانایی حرکت نداشتیم، عراقی ها تعداد پرشماری اسیر نزدیک به ۱۷نفر را بر یک قایق سوار کردند که حدود چند دقیقه بعد در حالی که قایق ظرفیت آن همه اسیر را نداشت واژگون شد و دو نفر از برادرانی که شدید مجروح بودند متاسفانه در عمق آب شهید شدند و دیگر افراد به زحمت خود را نجات دادند.
سید یدالله فاطمیان گفت: پس از واژگونی قایق با حالت مجروح به سختی به وسیله شنا کردن خود را به نیزارهای کنار آبراهه داخل جزیره محل عبور قایق های عراقی رسانده تا از غرق شدن نجات پیدا کنیم حدود سه ساعت در این حالت گرفتار شده بودیم که دوباره بر قایق دیگری سوار و به پشت جبهه دشمن انتقال یافتیم در حالی که رنج شرایط روحی، زخم مجروحیت، داغ شهادت همسنگران و کتک کاری شقاوت پیشگان بودیم، شرایطی که با هیچ زبانی هرگز قابل وصف نیست.
فاطمیان گفت: آن زمان دارای ۱۷ سال سن و سابقه حدود ۱۱ماه حضور در جبهه بودم و پس از دو ماه از حضور در جبهه درحالی که خانواده منتظر برگشتم بود، اسیر شدم.
رزمنده پدخندق می گوید: حماسه پدخندق خود یک جنگ تمام عیار، کربلا، مظلومیت و ایثارگری دیگری بود که با هیچ زبانی و قلمی قابل بیان نیست.
گفتنی است تعداد زیادی از بچه های شهر قلعه رئیسی در عملیات پد خندق حضور داشتند که سید یداله فاطمیان در همین عملیات مجروح و اسیر شده بود.
فاطمیان ۲۶ماه اسارت دارد که در دوران اسارت متحمل سختی های زیادی شده بود ،فاطمیان بعد از اسارت در زمینه خدمت به مردم سوابق درخشانی داشت که میتوان به فرماندار لنده ،شهردار قلعه رئیسی و معاون فرمانداری کهگیلویه از دیگر سوابق خدمتی آزاده سرافراز شهر قلعه رئیسی اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

حق
Iran, Islamic Republic of
پد خندق الان مایه افسوس عزیزانی است که جان دادن تا گروهی بمانند و .
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1