کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس کانون پرورش فکری کودکان دهدشت در نشست بانوان با فرماندار کهگیلویه مطرح کرد

رحیمی: زنان کهگیلویه و بویراحمد حقوق خود را نمی‌دانند / مادران تهی از مطالعه؛ تهدید کودکان و معضل اجتماعی

5 تير 1398 ساعت 2:03

رحیمی عنوان کرد: متاسفانه در استان ما به خاطر وضعیت فرهنگی و تاریخی موجود می‌توانم بگویم که هنوز ما زنان خیلی عقب هستیم حتی از شهرهای همجوارمان در خود ایران که یکی از دلایل این است که خود خانم‌ها نمی‌خواهند، باید گام‌هایی را برداریم تلاش بیشتری کنیم، با حقوق خود آشنا شویم، بدانیم برای دستیابی به این حقوقمان باید چه کاری را انجام دهیم.


رئیس کانون پرورش فکری کودکان دهدشت در نشست بانوان با فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه زنان سالهاست که برای حقوق خود درحال مبازره هستند اظهار کرد: چرا که جنبش زنان تشکیل شده برای برابری جنسیتی با مردان.
فرحناز رحیمی عنوان کرد: زنان در سطح جهانی و کلان مبارزاتشان را به طور جد پیگیر هستند، تحصن می‌کنند و خوشبختانه آزادی‌هایی را که می‌خواهند به مرور زمان دارند به آنها دست پیدا می‌کنند.
رحیمی ادامه داد: متاسفانه در استان ما به خاطر وضعیت فرهنگی و تاریخی موجود می‌توانم بگویم که هنوز ما زنان خیلی عقب هستیم حتی از  شهرهای همجوارمان در خود ایران که یکی از دلایل این است که خود خانم‌ها نمی‌خواهند، باید گام‌هایی را برداریم تلاش بیشتری کنیم، با حقوق خود آشنا شویم، بدانیم برای دستیابی به این حقوقمان باید چه کاری را انجام دهیم.
وی با اشاره به معضل خودکشی در بین بانوان دیشموک نیز گفت: در اکثر موارد فکر می‌کنم به بی سوادی زنان، خشونت علیه زنان، تهی بودن زنان از مطالعه برمی گردد.
رئیس کانون پرورش فکری کودکان دهدشت افزود: کسی نبوده است که حق و حقوق بانوان را برای آنان یاداور شود، که این بار بانوان و مشاور بانوان فرمانداری را سنگین‌تر می‌کند باید حداقل مشاوره‌ها و مهارت‌های زندگی در بخش دیشموک به بانوان ارائه شود.
رحیمی عنوان کرد: ما باید بشینیم و رایزنی کنیم برای اینکه این زنان متوجه حقوقشان کنیم، که حداقل باید برای زندگی کردن مبارزه کنید.
 وی ادامه داد: یکی از حقوقی که کودکان ما دارند این است که شاد باشند و از فضای آموزشی برخوردار باشند، بچه‌هایی که بازمانده خودکشی هستند در این بین از محبت مادری و زندگی عادیی که باید داشته باشند محروم می‌شوند، این‌ها آسیب‌هایی است که ضمن اینکه زنان ما را تهدید می‌کند، کودکان را هم تهدید می‌کند و این معضلات اجتماعی بالا میایند و سطح جامعه به این وضعیت می‌رسد.
رحیمی گفت: در واقع کودک ما هم با حقوق خود آشنا نیست، بزرگ می‌شود تشکیل خانواده می‌دهد و بعد از آن بچه‌هایی را متولد می‌کند که خودشان آسیب است.
رئیس کانون پرورش فکری کودکان دهدشت با اشاره به جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در دیشموک که اواخر اردیبهشت ماه برگزار شد، مطرح کرد: برای کار فرهنگی در بخش رایزنی داشتم که یک گروه تحت عنوان امداد فرهنگی در شهرستان و بخش دیشموک حضور پیدا کنند و با اجرای فعالیت‌های فرهنگی حداقل برای یک تا دو روز زنان وبچه های بخش روز خوشی داشته باشند و شاد باشند که برای اسکان این گروه نیاز به حمایت شما (فرماندار) داریم.
وی با بیان اینکه روزانه نزدیک  100 شاگرد در کانون دارم که جلسات مشاوره‌ای ماهانه برای خانواده‌های شاگردانم برگزار کردم تصریح کرد: مهارت‌های اجتماعی را برای خانواده‌ها شروع کردم چون می‌بینم گاهی اوقات مادرها که باید الگوی فرزندان باشند خود از لحاظ فعالیت‌های اجتماعی از  بچه‌ها خیلی عقب‌تر هستند.
 


کد مطلب: 410594

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410594/رحیمی-زنان-کهگیلویه-بویراحمد-حقوق-خود-نمی-دانند-مادران-تهی-مطالعه-تهدید-کودکان-معضل-اجتماعی

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1