کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستور ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به کمک درختان کوه کلایه آمد

کنترل آتش در کوه کلایه کهگیلویه

4 تير 1398 ساعت 0:13

درختان کوه کلایه از توابع شهرستان کهگیلویه دچار آتش سوزی شد.


بر اثر وقوع آتش‌سوزی در کوه‌های منطقه کلایه از توابع بخش مرکزی شهرستان بخشی از درختان بلوط طعمه حریق شد.
به گزارش کبنا، با انتشار خبر آتش سوزی درختان کوه‌های منطقه کلایه از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد دستور ویژه داد تا بالگردهای شرکت نفت گچساران به منطقه اعزام شود.
وحید محمدی‌تبار مدیرکل بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید: باتوجه به تماس استاندار و هلی برن سریع نیرو به کلایه آتش سوزی مراتع این منطقه کنترل و مهار شد.
محمدی تبار، اظهار داشت: ساعت 14:30 دقیقه امروز تماس تلفنی مبنی بر آتش سوزی در کوه کلایه کهگیلویه با مدیریت بحران استان برقرار شد.
مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بلافاصله پیگیری‌های لازم برای اطفا حریق انجام که خوشبختانه حضور میدانی فرماندار کهگیلویه و مدیر منابع طبیعی شهرستان به همراه نیروهای مردمی در منطقه عملیاتی سرعت کار را بالا برد.
وی عنوان کرد: باتوجه به ارتفاعات و سخت گذر بودن منطقه آتش سوزی، حرکت آتش نشانان با مشکل مواجه بود و بنا به ضرورت حضور هلیکوپتر آتش نشان برای خاموش کردن آتش تماس تلفنی با استاندار برقرار شد.
محمدی تبار گفت: استاندار شخصاً این موضوع را پیگیری کرده و پس از تماس با مدیرعامل شرکت نفت مناطق نفت خیز جنوب، هلیکوپتر برای هلی برن نیرو به منطقه آتش سوزی اعزام شد.
وی ضمن تقدیر از پیگیری به موقع استاندار، و تلاش فرماندار و منابع طبیعی کهگیلویه ابراز کرد: خوشبختانه آتش ساعت 17:30 دقیقه اطفا شد.
محمدی تبار تاکید کرد: این آتش سوزی با پیگیری سریع و به موقع کمتر از ۳ ساعت خاموش و کنترل شد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۴ هکتار از مراتع منطقه کلایه در آتش سوخت، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حتی یک اصله درخت در این آتش نسوخت و اگر سرعت عمل و آمادگی نیروها و مدیریت بحران نبود شاید بیش از ۴۰ هکتار از مراتع این منطقه طعمه حریق می‌شد و آتش به جنگل‌های کهگیلویه سرایت پیدا می‌کرد.


کد مطلب: 410570

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410570/کنترل-آتش-کوه-کلایه-کهگیلویه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1