کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دادستان شهرستان چرام:

آخرین جزئیات قتل کارمند منابع طبیعی چرام/ حدود 2551 پرونده کیفری در شهرستان چرام مختومه شد

3 تير 1398 ساعت 1:03

دادستان چرام با اشاره به پرونده قتل کارمند منابع طبیعی چرام، بیان کرد: به صورت ویژه پیگیر این پرونده هستیم اما تاکنون کسی در این خصوص به عنوان قاتل شناسایی و دستگیر نشده و پرونده در مرحله تحقیقات است.


ساجد صدری دادستان چرام در نشست رسانه‌ای در چرام با تبریک هفته قوه قضائیه گفت: هفته قوه قضاییه فرصت مغتنمی ست که ما بتوانیم علاوه بر تقدیر از زحمات همکارانمان و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی عملکرد یک‌ساله را بیان کنیم.
دادستان چرام با اشاره به اجرای عدالت در رسیدگی به پرونده‌ها گفت:  تمامی هدفمان این است ضمن اجرای عدالت امنیت را نیز برقرار کنیم.
وی با اشاره به سند تحول قضایی در قوه قضائیه اظهار داشت: تحول عظیم در قوه قضائیه انجام‌گرفته که در همه آن‌ها اهداف مهمی را دنبال می‌کند.
دادستان چرام با اشاره به اهداف سند تحول قضایی بیان کرد: ثبت متمرکز پرونده‌ها، دسترسی به پرونده‌ها و قضات، تسریع در امر رسیدگی و جلوگیری از سردرگمی پرونده‌ها از مهم‌ترین تحولات است.
دادستان چرام یادآور شد: با ایجاد تحولات خدمات خوبی ارائه‌شده که قبلاً پرونده‌ها در کلانتری و دادگستری و سردرگمی ایجادمی کرد، در حال حاضر قاضی پرونده را رسیدگی و نظارت کامل می‌کند.
وی عنوان کرد: با توجه به ایجاد طرح عظیم دادرسی الکترونیکی در دستگاه قضایی و آغاز این طرح، به‌تبع آن نیز سامانه ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی در شهرستان  راه‌اندازی شد که از مراجعات بی‌جهت و هزینه‌بر جلوگیری می‌کند.
صدری اظهار کرد: دادستان شخصی مدعی‌العموم است که مطالبه جرائم و اقدامات غیرقانونی که به حقوق عامه وارد می‌شود را پیگیری‌ کند که به را اساس نظر دادستان کل کشور بررسی و نظارت و پیگیری حقوق عامه  را بر عهده دادستان قرار داده است که به هرچه بهتر اجراشدن عدالت کمک می‌کند.
وی افزود: در تصرف اراضی ملی اقدامات پیشگیرانه  خوبی صورت گرفته  که مؤثر  و تصرفات غیرقانونی کاهش پیداکرده است.
وی افزود: در فصل کاشت نهال و درخت‌کاری و کوچ با همکاری ادارات محیط‌زیست و منابع طبیعی پیشگیری خوبی صورت گرفته و تصرفات غیرقانونی نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است.
وی بیان کرد: رفع تصرف اراضی  اقدام شده که نسبت به سال گذشته با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط کاهش پیداکرده است.
وی اظهار داشت: با همکاری بقیه ادارات ساخت سازهای غیرمجاز و تصرف رودخانه‌ها جلوگیری شده است.
دادستان چرام  با اشاره به شرایط خاصی که در سال گذشته در بازار وجود داشت: بر اساس دستور‌العمل ابلاغی دادستان کل کشور که به صورت مشترک توسط  دادستانی کل کشور تنظیم‌شده است واحد‌های تولیدی، صنفی عرضه کالا و خدمات به مردم چنانچه اقدام به تخلفات صنفی انجام دهند بر عهده دادستان قرار داده که در این راستا کمیته‌ای تشکیل و چند بار نظارت بازرسی و تشکیل پرونده شده و تخلفات به تعزیرات معرفی‌شده است.
وی ادامه داد: در نظارت بر بازار ۴ پرونده تخلف به خصوص در بحث صنف میوه‌فروشان تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده است.
صدری گفت: رضایت‌مندی خوبی بعد از بازرسی‌ها به جود آمده که تاکنون گزارشی ارسال نشده است.
وی به مشکلات جاده ارتباطی شهرستان اشاره و عنوان کرد: جلسات و کارگروه‌هایی تشکیل و نواقصات جاده ارتباطی در حال پیگیری و بر کار پیمانکاران واحدان جاده نظارت داریم که از خطرات احتمالی جلوگیری و در عید نوروز با یک تصادف که خطای راننده بود را گذراندیم.
دادستان چرام به تعداد پرونده‌ها اشاره و عنوان کرد: ۲۴۷۱ در دادگستری تشکیل پرونده که با احتساب پرونده‌های گذشته ۲۵۵۱ پرونده کیفری مختومه شد.
ساجد صدری به ساخت سازهای شهر سرفاریاب اشاره و عنوان کرد: شهر سرفاریاب طرح جامع اجرانشده لذا با ساخت سازهای غیرقانونی برخوردمی شود.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار کبنانیوز در خصوص پرونده قتل کارمند منابع طبیعی چرام که سال گذشته رخ داد بیان کرد: به صورت ویژه پیگیر این پرونده هستیم چه از طریق آگاهی استان و قاضی پرونده اما تاکنون کسی در این خصوص به عنوان قاتل شناسایی و دستگیر نشده و پرونده در مرحله تحقیقات است.


کد مطلب: 410547

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410547/آخرین-جزئیات-قتل-کارمند-منابع-طبیعی-چرام-حدود-2551-پرونده-کیفری-شهرستان-مختومه

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1