تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۴۱۰۵۳۶
مهرداد کرمی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری:

کار تحقیقاتی پرونده کارخانه قند یاسوج در دادسرا تمام و کیفرخواست صادر شد / پرونده با 2000 صفحه به دادگاه رفت / برای 7 متهم کیفر خواست صادر شد

۵
۲
کار تحقیقاتی پرونده کارخانه قند یاسوج در دادسرا تمام و کیفرخواست صادر شد / پرونده با 2000 صفحه به دادگاه رفت / برای 7 متهم کیفر خواست صادر شد
کبنا ؛دادستان مرکز یاسوج گفت: کار تحقیقاتی پرونده کارخانه قند در دادسرا تمام و کیفرخواست هم برای متهمین صادر و با دو هزار صفحه به دادگاه ارسال شده است.
 به گزارش کبنا از یاسوج، مهرداد کرمی قبل از ظهر امروز (2 تیرماه 98) در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی، به وظایف دادسرا و دادستان پرداخت و اظهار کرد: تعامل بیشتر دادگستری با رسانه‌ها ضرورت دارد و اعتقاد دارم که رسانه‌ها می‌توانند در پشبرد اهداف کمک کار ما باشند.
وی گفت: وقتی جرمی اتفاق می افتد این دادسراها هستند که باید آنها را پیگیری کنند و هر دادستان می‌تواند معاونینی را در چارچوب قانون برای خود اختیار کنند.
دادستان یاسوج در ادامه تاکید کرد: در واقع مرجع تعقیب متهم دادسراها هستند که در رأس آنها دادستان‌ها هستند. بعد از دادستان، معاون دادستان و دادیارها قرار دارند. که هر کدام از آنها در صورت عدم حضور دادستان اختیار دادستان را دارند ومی تواند کار پیگیری جرم را انجام دهند. یکی از وظایف دادستان پیگیری حقوق عامه است و می‌تواند برای حمایت از حقوق عامه ورود کند.
کرمی با بیان اینکه حقوق عامه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: به طوریکه حقوق عامه الان در اولویت قرار گرفته و از پیگیری سایر جرائم از اولویت بیشتری برخوردار است.
کرمی به نظارت بر بازار اشاره کرد و گفت: نظارت بر بازار از حقوق عامه بود که ما ورود کردیم و از بخش‌های مختلف بازار بازدید به عمل آوردیم. و یک دادیار را مأمور این کار کردیم که روزانه بازار را نظارت و رصد کند.
وی گفت: در بحث دفاع از حقوق بیت المال و حفظ اراضی ملی گام‌های خوبی برداشتیم. و در حقیقت کارهای خوبی در دفاع از حقوق عامه انجام گرفت. در سال 97 بیش از 17 هزار و 940 مترمربع مناطق حفاظت شده را پس گرفتیم. و حدود 332 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد و به بیت المال برگرداندیم.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: در سال 97 بیش از 58 هکتار از حریم رودخانه را آزاد کردیم و برای آب منطقه‌ای ضرب الاجل تعیین کردیم که حریم تمام رودخانه‌های استان رفع تصرف شوند.
کرمی با بیان اینکه در برخورد با متخلفین هیچ گونه تبعیضی صورت نگرفته است و به همه همکارانم هم توصیه کرده‌ایم که افراد کس دار و بی کس نکنید، ادامه داد: 8464 انشعاب غیرمجاز شهری با حمایت دستگاه قضایی جمع آوری شد. و بیش از 2900 فقره انشعاب غیرمجاز روستایی نیز جمع آوری شد و همچنین 5100 انشعاب غیرمجاز برق را جمع آوری کردیم.
وی با بیان اینکه موضوع آتش سوزی جنگل‌ها و کنترل آنها مورد رضایت دستگاه قضا نیست، گفت: هر چند که ما از کمبود امکانات و تجهیزات خبر داریم، اما باید فعال‌تر باشند. در منطقه حفاظت شده کوه خائیز هم از طرف استان خوزستان تخلفی انجام گرفته بود که ما مکاتباتی با دادستان کل کشور در این مورد انجام دادیم و کارهای خوبی انجام گرفت.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از سردار انصاری فرمانده نیروی انتظامی و همکارانشان تشکر می‌کنم که پای کار هستند، افزود: در بحث مقابله با جرائم خشن کارهای خوبی انجام گرفت و شخص رئیس کل دادگستری استان هم در این زمینه پای کار بودند.
وی گفت: باید حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع رعایت شود. و سرلوحه کارمان بوده و هست. و باید حقوق شهروندی رعایت شود. دستگاه قضا ماهیتش این است که وقتی دو نفر طرف دعوا هستند بالاخره یکی از آنها محکوم می‌شود.
دادستان مرکز یاسوج به موضوع کارخانه قند گریزی زد و گفت: کار تحقیقاتی پرونده کارخانه قند به اتمام رسید، قرار مجرمیت صادر و دادستان هم موافق کرده و پرونده به دادگاه هم ارسال شده است.
وی با بیان اینکه برای 7 نفر متهم در این مرحله کیفرخواست صادر شده است، تصریح کرد: هر کسی به نحوی که مرتبط با این پرونده باشد را مورد بازخواست قرار می‌دهیم.
کرمی تاکید کرد: فرایند تحقیقاتی پرونده کارخانه قند در دادسرا تمام و با صدور کیفر خواست و دو هزار صفحه به دادگاه ارسال شده است.  و در کنار آن دادخواست استرداد کارخانه قند را داریم که من باب حقوق عامه به بانک تجارت که مالک آن بوده استرداد داده شود.
دادستان یاسوج گفت: برای پتروشمی سقاوه دادخواست حقوقی که یک کار بی نظیر در سطح کشور است من باب حقوق عامه دادخواست را تقدیم دادگاه عمومی دادیم و امیدوارم هر چه زودتر کارهای قانونی انجام بگیرد.
کرمی در خصوص پتروشیمی بویراحمد -دنا یا همان پتروشیمی سقاوه، اضافه کرد: در خصوص پتروشیمی جعلی صورت گرفته بود که حکم جعل آن صادر و اجرا هم شد ولی از باب حقوق عامه و تکالیف مدعی‌العموم دادخواست حقوقی داریم که کاری کم نظیر تاکنون در سطح کشور بوده تا اراضی ملی واگذار شده در پتروشیمی استرداد شود چرا که وقتی در کاری جعلی صورت گرفته و در ثبت شرکت جعلی شده باید این قرارداد منحل و باطل شود که البته این واگذاری در کمیسیون واگذاری صورت گرفته که رئیس آن هم استاندار وقت بوده است!!.
کرمی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان شما با رئیس‌کل دادگستری در این دو پرونده همراهی داشته‌اید اظهار کرد: بحث همراهی را قانون تعیین می‌کند و ما کار قانونی خود را انجام دادیم و خود رئیس کل می‌داند که با او همراه بوده و هستیم و خواهیم بود چرا که ایشان شخصیتی برجسته و زحمت کشیده است.
وی گفت: بنده قبل از هر کسی در این پرونده ورود پیدا کردم و ایشان خبری از دستورات اولیه بنده هم نداشت که من چه دستوراتی صادر کرده‌ام در برج 4 سال 97 که هنوز خبری از موضوعات کنونی نبود موضوع مربوط به سند مجعول در دستور کار قرار گرفت و معتقدیم که مزارعی و یا من باشیم و نباشیم کار قانونی باید انجام شود و در عمل هم تاکنون نشان داده‌ایم که رعایت قانون از هر چیزی برای ما مهم‌تر است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Germany
با سلام و تقدیر فراوان به حاج اقا مزارعی بزرگوار جناب کرمی و تمامی عزیزانی که در این پرونده با تلاش بی وقفه به یاری مردم مظلوم شتافتند امید است این پرونده با موفقیت مختومه گردد و هر انچه متعلق به مردم استان و بیت و المال است بازپس گردانده شود.
انشالله به یاری خداوند بلند مرتبه و باری تعالی عده ای هم به خودشان آمده باشند تا دیگر با به دور از عدالتشان شاهد رانت و فساد رشوه نباشیم
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر و خسته نباشید خدمت رئیس کل محترم دادگستری جناب آقای مزارعی و دادستان انقلابی استان جناب اقای کرمی و همه کارکنان صدیق دستگاه قضا استان به جهت تلاش بی وقفه و عدالتخواهانه شان بابت پیگیری معامله شبه قانونی کارخانه قند تنها صنعت مادر استان که در پی واگذاری غلط و غیرقانونی آن کلیه کارگران زحمت کش این واحد صنفی از سال ۹۵ تاکنون بیکار و پیگیر هستند
خداوند بزرگ و منان حامی و نگهدارتان.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
صدای عدالت طنین انداز شد. احسنت به قوه قضاییه، سلام و درود به دادستان محترم، سلام وتعظیم به ریاست محترم دادگستری انشاالله که در این مسیر انقلابی که خواسته امام و رهبر و مردم است موفق و خداوند یکتا نگهدارتان باشد.
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
درود بر دستگاه مقتدر وانقلابی قضایی استان درود بر قاضی القضات استان که ازهیچ تهدیدی نهراسید ومردانه وانقلابی با فساد ورانت وبی عدالتی برخورد کرده درود بردادستان مخلص وحزب الهی که رسالت قوه قضایه را بر منافع دنیوی وملاحضات قومی وسیاسی ترجیح داده خداوند از شما خشنود باد همچنان که مردم از شما راضی وبه داشتن شما افتخار میکنند
بدبخت اما پیگیر
Romania
جناب آقای کرمی دادستان محترم لطفا ،لطفا،لطفا به تسهیلات فرمانداری لنده ورود کنید وامهایی تحت عنوانهای مختلف به فرمانداری داده شد متاسفانه هر کارمند از فرمانداری قریب به ۱۰۰ تا ۱۳۰میلیون از وامهای مذکور گرفتند البته حدود چهار نفر از کارمندان فرمانداری پیگیر باشید لطفا اگر نیاز باشد تا از طریق تهران پیگیر باشم
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1