کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست خبری رئیس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه با اصحاب رسانه مطرح شد

بیش از هزار هکتار از مزارع کهگیلویه طعمه حریق شد/آتش سوزی های عمدی اعتبار خسارت ندارند

28 خرداد 1398 ساعت 3:55

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه عنوان کرد: تاکنون بیش از هزار هکتار از مزارع شهرستان دچار آتش‌سوزی شده است و در مواردی که خسارات ناشی از تخلفات عمدی بوده است هیچ‌گونه اعتباری برای پرداخت خسارات نداریم ولی در مواردی که آتش‌سوزی‌ها ناشی از عوامل طبیعی بوده باتوجه به اعتبارات ستاد مدیریت بحران، میزان خسارت‌ها پرداخت می شود.


نشست خبری رئیس اداره جهاد کشاورزی کهگیلویه با اصحاب رسانه برگزار شد.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه در این نشست به عملکرد یک ساله این اداره پرداخت و اظهار کرد:صندوق توسعه بخش کشاورزی با اعتبار اولیه 4 میلیاردتومان در سطح شهرستان راه‌اندازی شده با این هدف که 51درصد اعتبارات به مردم و 49 درصد به دولت اختصاص داده شود.
سید عمران تقوی با اشاره به میزان جذب اعتبارات شهرستان در یکسال اخیر عنوان کرد:در مجموع میزان یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبارات جذب شده داشتیم که از این میزان تاکنون 50درصد آن تخصیص یافته است.
تقوی با بیان اینکه در بحث اشتغالزایی 70 طرح روستایی و عشایری با اشتغال زایی برای 185نفر معرفی شد،تصریح کرد:اعتبار ۴۳ طرح دامپروری جذب شد که ۱۵ طرح به بهره‌برداری رسید و ۹ طرح دیگر در حال اجرا است.
وی اجرای عملیات مراقبت و آگاهی بخشی در سطح 3 هزار و 300 هکتار به منظور هدایت عملیات کنترل، آفات، محصولات زراعی و باغی،شناسایی و کنترل بیماری قارچی در سطح 18 هزار از مزارع گندم را بخشی از فعالیت های این اداره برشمرد.
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه همچنین عنوان کرد: تاکنون بیش از هزار هکتار از مزارع شهرستان دچار آتش‌سوزی شده است و در مواردی که خسارات ناشی از تخلفات عمدی بوده است هیچ‌گونه اعتباری برای پرداخت خسارات نداریم ولی در مواردی که آتش‌سوزی‌ها ناشی از عوامل طبیعی بوده باتوجه به اعتبارات ستاد مدیریت بحران، میزان خسارت‌ها پرداخت می شود.
تقوی با اشاره به آغاز عملیات برداشت محصولات کشاورزی در بخش چاروسا و دیشموک از کشاورزان این مناطق خواست از آتش‌زدن پسماندها و کاه‌و‌کلش مزارع خود تا پایان کامل فصل برداشت جلوگیری کنند تا باعث ایجاد خسارات و و حادثه ای نشوند.
وی از افزایش  برداشت از سطح مزارع امسال  خبر داد و گفت: تاکنون۲۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شده است.


کد مطلب: 410428

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410428/بیش-هزار-هکتار-مزارع-کهگیلویه-طعمه-حریق-آتش-سوزی-های-عمدی-اعتبار-خسارت-ندارند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1