کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در نشست خبری رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با اصحاب رسانه مطرح شد

طرح ایران مهارت در مدارس کهگیلویه اجرا شد/کیفیت نامطلوب آموزش در برخی مدارس دولتی /افزایش 10 درصدی شهریه مدارس غیر دولتی در دهدشت

27 خرداد 1398 ساعت 21:00

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه در این نشست به بیان عملکرد یک ساله این اداره پرداخت واظهار کرد:شورای آموزش و پرورش شهرستان به ریاست فرماندار و دبیری رئیس آموزش و پرورش به دلیل برگزاری منظم جلسات و مصوبات بسیار خوب توانست رتبه برترشورای آموزش و پرورش استان را کسب کند.


نشست خبری رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه با اصحاب رسانه برگزار شد.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه در این نشست به بیان عملکرد یک ساله این اداره پرداخت واظهار کرد:شورای آموزش و پرورش شهرستان به ریاست فرماندار و دبیری رئیس آموزش و پرورش به دلیل برگزاری منظم جلسات و مصوبات بسیار خوب توانست رتبه برترشورای آموزش و پرورش استان را کسب کند.
علی پورک پور با اشاره به برگزاری طرح جدید «ایران مهارت» در سطح مدارس متوسطه اول شهرستان گفت: به میزان ۴ هزار ساعت در سطح مدارس شهرستان کهگیلویه طرح ایران مهارت برگزار کردیم، براساس این طرح دانش‌آموز متوسطه اول باید در کنار دروس امتحانی خود یک مهارتی را به انتخاب خود فرا بگیرد و در پایان سال پس از برگزاری آزمون مدرک معتبر گرفته و به این شکل هر دانش‌آموز در طول سال تحصیلی علاوه بر دروس خود یک مهارت نیز یاد می‌گیرد.
پورک پور گفت:در این طرح دانش آموزان براساس علایق خود مهارت را انتخاب می کردند و در پایان دوره نیزگواهی مهارت دریافت کردند،که ازجمله این مهارت ها می توان به خیاطی،کامپیوتر و...اشاره کرد.
وی همچنین از شیوه جدید انتخاب مدیران مدارس خبر داد و ادامه داد:برای تغییر مدیران ۳۲ مدرسه در شهرستان فراخوان زدیم که تاکنون ۱۲۰ نفر نام نویسی کردند، این تعداد باید در ۱۰ محور آزمون داده و کسانی که ۶۰ درصد نمره را کسب کنند پس از گزینش نهایی،مدیران نمونه در ۲۸ خردادماه جاری انتخاب می‌شوند،این طرح تاکنون برای اولین بار در سطح شهرستان کهگیلویه انجام شده است.
پورک پور از افزایش 10 درصدی نرخ شهریه مدارس غیر دولتی خبر داد وبیان کرد: نامنویسی از دانش آموزان تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و هیچ مدرسه ای در ابتدا حق گرفتن پول جهت ثبت نام ندارد،همچنین در بحث کمک به مدارس از سوی انجمن اولیا این کمک ها باید به صورت داوطلبی و بدون هیچ اجباری باشد و اگر موردی پیدا شود با مدیر متخلف برخورد می شود.
 وی با بیان اینکه کیفیت آموزش در برخی از مدارس غیر دولتی مطلوب نیست،تصریح کرد: آموزش و پرورش در به کارگیری نیروی انسانی این مدارس نقشی ندارد اما در بعد آموزش وتربیت نظارت دارد.
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه همچنین در خصوص لباس مدارس،گفت:جهت جلوگیری از فشاراقتصادی بر دوش خانواده ها امسال تصمیم گرفتیم تغییری در لباس مدارس نداشته باشیم.
وی با اشاره به انتخاب رشته و اهمیت هدایت تحصیلی،افزود:هدایت تحصیلی پایه نهم دردوره اول متوسطه ازدیگر بخش های مهم درحوزه کاری ماست که سعی داریم امسال با همکاری دانش آموزان ووالدین بتوانیم دانش آموزان را به رشته های مختلف هدایت تحصیلی کنیم وازترافیک در یک رشته خاص جلوگیری کنیم.
 پورک پور به در پیش رو بودن کنکور سراسری اشاره کرد و افزود:18 حوزه برگزاری آزمون در نظر گرفته شده است وامسال 4هزار و 582 داوطلب در پنج گروه آزمایشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
وی در پایان ضمن تقدیر از همراهی رسانه ها،گفت:کیفیت اطلاعات عنصر اصلی رسانه است و کیفیت اطلاعات باید طوری باشد که مخاطب را جذب کند و رسانه ها در نشر اخبار باید به نیمه پر لیوان هم نگاه کنند.


 


کد مطلب: 410423

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410423/طرح-ایران-مهارت-مدارس-کهگیلویه-اجرا-کیفیت-نامطلوب-آموزش-برخی-دولتی-افزایش-10-درصدی-شهریه-غیر-دهدشت

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1