کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امام جمعه سوق:

ادغام مدارس راهنمایی دختر و پسر در شهر سوق کار اشتباهی است / آموزش و پرورش چاره‌اندیشی کند

24 خرداد 1398 ساعت 19:44

امام جمعه سوق گفت: ادغام مدارس راهنمایی این شهر به بهانه به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان کار اشتباهی است و نباید صورت گیرد.


حجت‌الاسلام مهدی کیانی امروز (24 خرداد ماه 98) در خطبه‌های نماز جمعه سوق به سفر وزیر خارجه آلمان به ایران اشاره کرد و اظهار داشت: سفر وزیر خارجه آلمان به ایران دوباره این واقعیت را نمایان کرد که نباید دل به اروپا خوش کرد چرا که وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که اروپا نمی‌تواند بدون درخواست آمریکا برجام را اجرا کند.
وی با بیان اینکه نباید انرژی و وقت کشور را در مسیر دل بستن به اروپا هدر بدهیم ادامه داد: اروپا را جدای از آمریکا تفسیر کردن اشتباهی استراتژیک است و در واقع هدف اصلی وزیر خارجه آلمان صرفاً دلالی برای پیاده‌سازی خواسته‌های زیاده خواهانه رئیس‌جمهور آمریکا بود.
امام جمعه سوق به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمود من ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی به او ندارم و نخواهم داد.
وی یادآور شد: رهبر ما فرزند مکتب عاشورا است و کلامش به مولا و مقتدایش امام حسین علیه السلام شباهت دارد که به یزید فرمودند «من با مثل شما بیعت نخواهم کرد.»
کیانی گفت: پاسخ مقتدرانه رهبر انقلاب به نخست وزیر ژاپن به عنوان واسطه ترامپ فقط پاسخ رهبر به یک رئیس جمهور نبود بلکه رهبر ما سخنگوی تمام اسلام ناب در برابر تمام کفر بود.
وی ادامه داد: موضع مقتدرانه رهبر انقلاب نمایش اقتدار قدرت متصل به خدا در برابر قدرت‌های پوشالی مادی بود.
کیانی در ادامه به دو نفتکش در دریای عمان اشاره کرد و گفت: ما این حمله را محکوم می‌کنیم هر چند که آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان سعی دارند ایران را عامل این حمله معرفی کنند.
وی در ادامه مشکل آموزشی دانش‌آموزان راهنمایی سوق در سال تحصیلی جدید را مورد اشاره قرار داد و خطاب به مسؤولان گفت: اینکه دو مدرسه راهنمایی سوق به بهانه حد نصاب نرسیدن دانش آموزان توسط آموزش و پرورش ادغام شود اشتباه است.
امام جمعه سوق افزود: ادغام این مدارس خطرهای زیادی را برای مردم به بار می آورد؛ چون اولا هیچ تاکسی بین شهری وجود ندارد که دانش آموزان را جابجا کند ثانیا کیفیت آموزش پایین خواهد آمد.
وی گفت: آموزش و پرورش شهرستان تلاش کند این مشکل را امسال به نحوی حل و فصل کند تا در سال تحصیلی دانش آموزان بدون دغدغه به تحصیل خود ادامه دهند.
کیانی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن آمار دانش آموزان پایه ششم سال تحصیلی آینده جمعیت مدرسه راهنمایی به حد نصاب لازم خواهد رسید و نیازی به ادغام وجود ندارد.


کد مطلب: 410338

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410338/ادغام-مدارس-راهنمایی-دختر-پسر-شهر-سوق-کار-اشتباهی-آموزش-پرورش-چاره-اندیشی-کند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1