تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۴۱۰۳۱۲
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

ادارات کهگیلویه و بویراحمد با خیرین رفتار سخت‌گیرانه نداشته باشند

۰
ادارات کهگیلویه و بویراحمد با خیرین رفتار سخت‌گیرانه نداشته باشند
کبنا ؛ بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز عصر روز (چهارشنبه 22 خرداد ماه 98) برگزار شد.
در این مراسم غلام‌محمد زارعی به نمایندگی از نمایندگان مجلسی کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره محمدرضا حافظی رئیس فقید مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: جای یک انسان بزرگ که مدرسه‌سازی را به همه آموخت خالی است.یاد و خاطره او همیشه جاودان خواهد بود.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: خیرین 50 درصد زیرساخت‌های مدارس را تامین می‌کنند. توجیه خیرین به تعلیم و تربیت قابل تقدیر است.
وی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت کشورها گفت: کشورهایی که توسعه یافتند نظام آموزشی و تعلیم و تربیت را در صدر توجهات خود قرار دادند.
نماینده مردم عنوان کرد: دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند و در بودجه سال 98، مبلغ قابل توجهی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده که در نظام تعلیم و تربیت پیشرفت خوبی حاصل می‌شود.
زارعی به خاص بودن فضاهای آموزشی استان به دلیل پراکندگی روستاها اشاره کرد و گفت: برخی از فضاهای آموزشی فرسوده و نیاز به تعمیرات دارند و لازم است خیرین در حوزه تجهیزات ورود پیدا کنند.
لزوم توجه به مدارس استثنائی در طرح‌های خیرساز
در ادامه سید محمدکاظم نظری بر توجه به مدارس استثنایی در امر مدرسه‌سازی تأکید کرد و گفت: به دلیل مهاجرپذیر بودن شهر یاسوج با بحران فضای آموزشی در مناطق این شهر مواجه هستیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دولت‌ها برای رفع مشکلات مدارس کوتاهی نکردند اما مکان تعلیم و تربیت نیازمند توجه بیشتری است و همواره نیاز به کمک خیرین احساس می‌شود.
وی بیان کرد: دستگاه‌های استان با طرح‌های خیرساز خصوصا مدارسی که با عنایت خیرین بنا و مشکلات آنها رفع می‌شوند همکاری کنند و سخت‌گیری نداشته باشند.
31 درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد هستند
در پایان هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش به مشکلات فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: طبق آمار بهمن ماه سال 1397، 158 هزار و 33 دانش‌آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند و 941 دانش‌آموز هم در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند که این مدارس نیز مشکلات خاص خود را دارند.
این مسوول با اشاره به سه هزار و 20 مدرسه با 9 هزار و 120 کلاس درس گفت: دو هزار و 600 کلاس درس معادل 31 درصد کلاس‌های مدارس غیراستاندارد هستند که استانداردسازی این مدارس در اولویت است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 129 مدرسه در سطح استان استیجاری و با فضای آموزشی هم‌خوانی ندارند.250 مدرسه هم دارای سرویس بهداشتی نامناسب و بعضا غیرقابل استفاده هستند.
زارع‌پور عنوان کرد: تعداد زیادی از مدارس استان دیوار و حیاط نداشته یا خاکی هستند، تعداد زیادی از مدارس فاقد انشعابات، آب، برق و گاز و کنتور بوده و نیاز به تعمیرات دارند. هنرستان‌های استان هم فاقد تجهیزات لازم هستند. برخی مدارس هم نمازخانه ندارند.
این مسوول ادامه داد: 265 کلاس درس فاقد سیستم استاندارد گرمایشی است و قرار است در یک پروسه سه ساله سیستم گرمایشی مجهز شود، ضمن اینکه تعداد زیادی از طرح‌های ورزشی و استخر ورزشی نیمه فعال هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1