تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۴۱۰۳۰۵
رئیس منابع طبیعی کهگیلویه در خصوص آتش سوزی مزارع حومه غربی توضیح داد؛

خواب خوشِ اعضای مدیریت بحران کهگیلویه زیر کولر گازی / غفلت «جهاد کشاورزی» از پسماند مزارع / منابع طبیعی در خط اول مبارزه با آتش‌سوزی

۰
خواب خوشِ اعضای مدیریت بحران کهگیلویه زیر کولر گازی / غفلت «جهاد کشاورزی» از پسماند مزارع / منابع طبیعی در خط اول مبارزه با آتش‌سوزی
کبنا ؛عصر روز گذشته ششمین آتش سوزی کهگیلویه مزارع روستاهای حومه غربی را سوزاند که گفته می‌شود شروع آتش سوزی به دلیل آتش زدن کاه و کلش بوده است.
به گزارش کبنا، به موجب بارندگی‌های گسترده سال جاری در شهرستان کهگیلویه و پوشش مرتعی و نیز کاه و کلش مزارع، خطر آتش‌سوزی بسیار بالا بود و نیاز بود که کشاورزان پس از عملیات برداشت، کاه و کلش باقیمانده را آتش نزنند تا حادثه‌ای رخ ندهد که طبق قانون مدیریت پسماند مزارع و آتش سوزی کاه و کلش به عهده جهاد کشاورزی است.
از سوی دیگر وزش باد موجب گستردگی آتش شده بود و مدیریت بحران کهگیلویه نیز که همیشه از نبود امکانات و پای کار نبودن اعضا خود می‌گوید، طبق معمول نتوانست مدیریت کند و اعضا نتوانستند آتش را در لحظات اولیه و با خسارات پایین مهار کنند.(کلیک کنید)
رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با کبنا در خصوص آتش سوزی مزارع حومه غربی کهگیلویه اظهار کرد: گلایه من از اعضای مدیریت بحران است که حضورشان کمرنگ است،خود مدیریت بحران شهرستان آقای فرماندار، معاون فرماندار، سرتیپ خادمی، جعفری و ... واقعاً پای کار هستند و همیشه فراخون می‌زنند اما این اعضای مدیریت بحران هستند که زیر پتو و کولر گازی، خواب هستند!
هدایت الله آویزش عنوان کرد:بر اساس ماده 45 قانون حفاظت و منابع طبیعی،آتش زدن در مزارع کشاورزی و باغات ممنوع بوده است و متحلفان از 3 ماه تا یک سال حبس تأدیبی محکوم خواهند شد.
آویزش با اشاره به اینکه آتش سوزی هایی که در سطح شهرستان ایجاد می‌شود به دلیل آتش زدن کاه و کلش است،گفت: بر اساس ماده 11 قانون مدیریت پسماند،مدیریت آتش سوزی در مزارع به عهده جهاد کشاورزی می‌باشد.
وی ضمن تاکید بر اینکه مدیریت پسماند و مزارع کاه و کلش بر عهده جهاد کشاورزی است بیان کرد:اگر جهاد کشاورزی کهگیلویه دو تا سه نفر از این افراد را تحویل مراجع قضایی دهد، قطعاً و یقیناً با آنها برخورد می‌شود و دیگر این کار را تکرار نمی‌کنند.
رئیس منابع طبیعی کهگیلویه ادامه داد: بر اساس ماده 47 قانون حفاظت در حین بحران و آتش سوزی،تمامی دستگاه‌های لشکری، کشوری و مردمی مکلف هستند تمام تجهیزات و نیروهای خود را بسیج و همکاری نمایند،اما متاسفانه در اکثر آتش سوزی ها تعداد زیادی از اعضای مدیریت بحران پای کار نیستند و اعضای مدیریت بحران شهرستان توجهی به این موضوع ندارند،همکاری آنها خیلی کمرنگ است و گرنه خود مدیریت بحران که متولی اقای فرماندار است و مسئول حوادث فرمانداری فراخوان می‌زنند و پای کار هستند.
آویزش مجدداً ضمن تاکید بر اینکه مدیریت پسماند و مزارع کاه و کلش بر عهده جهاد کشاورزی است و باید همکاری کند، افزود: در بحث مدیریت پسماند و مزارع که بر عهده جهاد کشاورزی است ولی منابع طبیعی خط اول است، در بحث منطقه حفاظت شده که متولی محیط زیست است منابع طبیعی خط اول است،در بحث زباله‌های شهرداری در دشت مازه و طولیان به دلیل عدم نظارت و دفن صحیح زباله باز هم منابع طبیعی خط اول است، در حالی که هر کدام خود یک متولی دارد ولی همیشه این منابع طبیعی است که خط اول هست، انتظار می‌رود دیگر نهادها هم همکاری کنند.
آویزش مجدداً ضمن تاکید بر اینکه مدیریت پسماند و مزارع و آتش زدن کاه و کلش بر اساس ماده‌ها بر عهده جهاد کشاورزی است مطرح کرد: خواسته بنده این است که تمام اعضای محترم مدیریت بحران که در جلسات شرکت می‌کنند و مصوباتی صورت می‌گیرد بر اساس آن مصوبات عمل کنند.
وی در پایان افزود: به عنوان مثال یکی از مصوبات این بود که تمام اعضا باید لیست کشیک،تحویل فرمانداری دهند شما به مدیریت بحران مراجعه کنید،ببینید یک نفر این کار را انجام داده است یا خیر،صحبت بنده در گفتگو با رسانه‌ها در روز آتش سوزی این بود که اعضای مدیریت بحران همکاری آنها کمرنگ است نه شخص مدیریت بحران.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1