تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۲
کد مطلب : ۴۱۰۲۹۴
در مراسم افتتاح دبیرستان دخترانه فرهنگیان یاسوج مطرح شد

صحبت‌های خیر مدرسه‌ساز معروف کشور در یاسوج؛ در فضای تقابلی همه از بین می‌رویم

۰
صحبت‌های خیر مدرسه‌ساز معروف کشور در یاسوج؛ در فضای تقابلی همه از بین می‌رویم
کبنا ؛آیین افتتاح دبیرستان دخترانه فرهنگیان «آرمیتا مصلی نژاد» یاسوج با حضور نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا، مدیرکل آموزش و پرورش و رئیس خیرین مدرسه ساز  کهگیلویه و بویراحمد و جمع زیادی از خیرین کشوری و مسئولان استانی و شهرستانی برگزارشد.
عباس مصلی‌نژاد رئیس بنیاد خیریه مصلی‌نژاد  و خیر مدرسه‌ساز در این مراسم به سخنرانی پرداخته و گفت: یک آزمایش در یک دانشکده علوم انسانی تدریس می‌شود که جزو دانشگاه‌های بزرگ دنیا هست. من برای شما می گویم و بعد با هم نتیجه‌گیری می‌کنیم. در یک استخر صدتا کوسه رها کردند و پنج تا دولفین. کوسه‌ها افتاده به جان هم، چون فضای تعاملی در بین کوسه‌ها وجود نداشت، فضا فضای تقابلی بود ولی دلفین‌ها همیشه فضای تعاملی در بین خودشان تعریف می‌کنند. کوسه‌ها نمی‌توانستند به دلفین‌ها نزدیک بشوند چون وزن‌شان سنگین بود، دلفین‌ها خودشون رو می‌کوبیدند به ستون فقرات کوسه‌ها، کوسه‌ها از حیز انتفاع ساقط نشدند.
مصلی نژاد در ادامه بیان داشت: دانشگاهی که البته در مقطع دکترا بودند، این رفتار کوسه‌ها با کوسه‌ها، رفتار دلفین‌ها با دلفین‌ها و رفتار کوسه‌ها با دلفین‌ها را رصد می‌کردند. می‌دیدند که از تعداد کوسه‌ها داره کم میشه و کوسه‌ها چون در فضای مخاطره آمیز بودند، پیوسته با هم درگیر می‌شدند و در این درگیری یک کوسه از بین می‌رفت. پس هر روز از این تعداد سه کوسه کم می‌شد. ولی دلفین‌ها چون در فضای تعاملی بودند بر خلاف کوسه‌ها پنج تا دلفین همیشه پایدار بودند. بعد از یک مدت زمان که من دقیقاً نمی‌دانم چه مدت بود، چون در  این پژوهش مدت زمان ذکر نشده بود که تعدادشان ذره ذره کم می‌شود، تا اینکه کلاً نسلشان منقرض شد، یعنی آخرین کوسه هم مشکل روحی روانی پیدا کرده، افسرده شد، و هم اینکه چون غذایی نداشته، از بین می‌رود. اما دولفین‌ها همچنان ثابت می‌مانند. دقت کنید، شما ببینید چون کوسه‌ها در فضای تقابلی بودند، هیچ کدام از کوسه‌ها شانسی برای ادامه حیات نداشتند. ولی دولفین‌ها صددرصد زنده ماندند و همچنان به حیات خودشان ادامه دادند. 
مصلی نژاد ابراز داشت: فضای آموزشی که بیانگر یک فضای تعاملی هست، وقتی دانش آموزی به این فضا ورود پیدا می‌کند می‌داند که بایستی در فضای مسالمت‌آمیز خودش را تعریف کند. استاد یا معلم می‌داند که در یک فضایی حضور دارد که در این فضا بایستی وارد محدوده سینرژی بشود. معادل سینرژی در فارسی هم افزایی است، مخالف آنتروپی می‌شود به معنای کم فضایی.
این خیر مدرسه ساز ابراز داشت: یک معلم وقتی که وارد کلاس می‌شود اگر که فضای فیزیکی کلاس مناسب باشد با محتوای درسی که می‌خواهد ارائه بکند، او در فضای هم افزایی کلاس ورود پیدا کرده است. 
[همیشه در کشورمان مشکل صوت و صدا را داریم. این مشکل را همه جا داریم یعنی در تالار سران مشکل صوت و صدا را داریم و این مشکل را نتونستم  حل کنیم. در مجلس هم داریم.]
مصلی نژاد در ادامه بیان داشت: ببینید تا سایه به سقف آسمان هست هم از فضا، هم از زمان استفاده کنید. اگر فضا فضای آنتروپی باشد، فضای کم فضایی باشد، فضا برای انتقال علم تعریف نشده باشد، استادی که وارد کلاس شده باشد با یک عددی منهای سطح خارج می‌شود. و خروجی خوبی برای معلم و دانش آموز بدست نمی‌آید.
مصلی نژاد گفت: حالا شما بیایید ببینید  چطور می‌شود استادی که وارد شده با ۶۰ درصد ارتقای علمی خارج بشود. سوالی که شما از من داشتید که چرا ما این فضاهای آموزشی را می‌سازیم و با چنین پولی که می‌شود 5 مدرسه ساخت، را برای ساخت یک مدرسه می‌گذاریم؟
رئیس بنیاد مصلی نژاد اظهار داشت: پاسخ این است که این پنج مدرسه‌ای که ایجاد می‌شود، در جهت هم افزایی نیست، در جهت ایجاد فضا برای سینرژی نیست، پول دور ریختن است. بنیاد فرهنگی مصلی نژاد برای دانشگاه صنعتی شریف خوابگاه ساخته که از این خوابگاه به عنوان بهترین خوابگاه برای اسکان دانشجویان دوره دکترا و  کارشناسی ارشد استفاده می‌شود. حالا، عده‌ای به جای اینکه تقدیر و تشکر و قدردانی کنند، بنیاد فرهنگی مصلی نژاد را مورد انتقاد قرار می‌دهند که این یک هتل ۵ ستاره هست و این هتل پنج ستاره به چه درد آموزش عالی کشور می‌خورد جز اینکه سطح مطالبات دانشجویان را بنیاد فرهنگی مصلی نژاد ارتقا بخشیده است.
مصلی نژاد در انتقاد به این طرز فکر گفت: به عرض آن دوستان کج سلیقه این مطالب را رساندم که عزیز من وقتی که این دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف همسطح و هم پایه دانشگاه استنفورد، ییل و دانشگاه‌های سطح اول دنیا هست، پس طبیعتاً ما بایستی فضاهایی را برای این دانشجو فراهم کنیم که در قالب این فضای فیزیکی آنچه را که دانشجویان  جهان اول می‌آموزند، این دانشجو باید در این فضای فیزیکی بتواند حضور پیدا کند. مکانی باید به این دانشجو عرضه کنیم که مشابه امکاناتی باشد که رقبای آنها در سطح دنیا صاحب آن امکانات هستند.
مصلی نژاد ابراز داشت: توقع داشته باشیم که جلوی موج مهاجرت را بگیریم.  امروز اینجا در یک محیط آموزشی حضور داریم، می‌توانستید این ساعت اینجا نباشید هر کجای دیگری می‌بودید، ثواب بودن اینجا را نمی‌بردید. چون فضای آموزشی ثوابش در حد مسجد هست. حالا من ادعا می‌کنم که بیش از ثواب حضور در مسجد. ولی ادعا می‌کنند که جایی که شما علم بیاموزید یعنی آنجا خانه خدا هست. امروزه مهاجرت نخبگان را داریم و خواهش می‌کنم نمایندگان محترم در مجلس اعلام کنید که مهاجرت نخبگان را داریم و هر سال یک درصد سقوط می‌کنیم.
این خیر مدرسه ساز بیان داشت: ولی اگر فضای فیزیکی پیشرفته جهان را داشته باشیم، می‌توانیم جلوی مهاجرت نخبگان را بگیریم، ما بایستی به میزان کمال گرایی خودمان بیافزاییم.  خداوند زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد.  همه چیزهای خوب برای بنده‌های خوب خدا هست. اگر ما ادعا می‌کنیم که بنده خوب خدا هستیم پس بایستی این ادعا هم که داشته باشیم که تمام چیزهای خوب را بتوانیم برای هم میهنانمان داشته باشیم. 
مصلی نژاد در انتها گفت: توانی که داریم در محدوده آموزش و پرورش است، اما در هرجایی هستیم می‌توانیم بهترین استفاده را در جهت ساخت و پرداخت بهترین‌ها صورت دهیم. فرصت شما را زیاد نمی‌گیرم، نمی‌خواهم شما را خیلی خسته بکنم. در یک جمله می گویم که شما بهترین هستید و شایسته بهترین‌ها هستید.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1