کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

ورود سمن‌های کهگیلویه و بویراحمد به انتخابات ممنوع / سمن‌ها باید صدای مطالبه‌خواهی از مسوولان را بلند کنند

21 خرداد 1398 ساعت 18:30

با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس هیچ سمنی حق ورود به مسائل انتخابات را ندارد و هیچ فرد سیاسی هم حق سوء استفاده از سمن‌ها در جهت منافع سیاسی خود را ندارد سمن‌ها باید در کارهای عام‌المنفعه مشارکت داشته باشند.


معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس گفت: سمن‌ها حق ورود به مسائل انتخابات را ندارند.
 سید محمدکاظم نظری پیش از ظهر امروز( 21 خرداد ماه 98) در نشست سمن و تشکل‌های مردم نهاد گفت: سیاست کلی نظام و دولت بر تقویت سمن‌های مردم نهاد است و اینکه کار مردم باید به خود مردم واگذار شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حجم گسترده دولت یکی از مهمترین آسیب‌های کشور است، افزود: بخشی از این حجم گسترده در دولت کارآمدی لازم را هم ندارند و به همین دلیل تشکل‌های غیردولتی برای پیش‌برد اهداف مردم مورد حمایت قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در حوزه اجتماعی و محیط زیست گفت: تشکل‌های زیادی در سطح  استان شکل گرفتند اما هیچ‌گاه یادداشت و واکنشی از آنها که نسبت به موضوعی مانند خشکیدگی درختان بلوط در هیچ یک از رسانه‌های استان ندیدم.
این مسوول تصریح کرد: بلوط یک سرمایه بزرگ در استان است اما هیچ‌گاه تشکل‌ها و افکار عمومی فشاری به مسوولان وارد نکردند که برای حل این معضل و مشکل بزرگ چه کاری انجام داده‌اند!؟
نظری تصریح کرد: در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد به دلیل حجم انبوه درختان آتش‌سوزی رخ می‌دهد اما رسانه‌ها و تشکل‌ها به جای اینکه در این حادثه کنار مسوولان باشند همدیگر را مورد حمله و انتقاد قرار می‌دهند که این شیوه اصلا صحیح نیست.
معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر فعالیت سمن‌ها در حوزه‌های اجتماعی و پدیده‌های حاشیه‌نشینی و خودکشی گفت: در این حوزه‌ها که مشکلات عدیده‌ای داریم سمن‌ها باید صدای مطالبه‌خواهی از مسوولان را بلند کنند.
وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر سمن‌هایی مورد حمایت بوده و حالا زمان آن رسیده که رشد و ارتقاء کیفیت آنها را شاهد باشیم بیان کرد: دستگاه‌ها گزارشی از سمن‌های طرف قرارداد به حوزه اجتماعی ارائه دهند همچنین روند کار سمن‌ها در سال 98 به این صورت است که سمن‌ها در یک حوزه تخصصی فعالیت داشته باشند.بدعت‌هایی نگذاریم که سمن‌ها که عامل توسعه هستند نقش دیگری به عهده بگیرند.
این مسوول در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سال انتخابات گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس هیچ سمنی حق ورود به مسائل انتخابات را ندارد و هیچ فرد سیاسی هم حق سوء استفاده از سمن‌ها در جهت منافع سیاسی خود را ندارد سمن‌ها باید در کارهای عام‌المنفعه مشارکت داشته باشند.
وی تصریح کرد: اگر فردی می‌خواهد عضو تشکل سیاسی شود مانعی نیست اما به عنوان سمن و سازمان مردم نهاد نمی‌تواند فعالیت سیاسی داشته باشد.
در پایان این نشست حجت‌الاسلام سید علی‌فتح میرمحمدی گفت: برخی از تشکل‌ها چند سالی است که غیرفعال شدند که برای مشخص شدن تشکل‌های فعال و غیرفعال، گزارشی از فعالیت آنها به حوزه اجتماعی ارسال شود.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم فعالیت تشکل‌ها در کارهای خیرخواهانه گفت: تشکل‌هایی در حوزه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و صنفی هستند اما همه آنها به سمت مسائل اقتصادی می‌روند که این بزرگترین ضربه به پیکره تشکل‌ها است.


کد مطلب: 410259

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410259/ورود-سمن-های-کهگیلویه-بویراحمد-انتخابات-ممنوع-سمن-ها-باید-صدای-مطالبه-خواهی-مسوولان-بلند-کنند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1