تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۴۱۰۲۱۷
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

جزئیات کامل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

۱
جزئیات کامل ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛هادی زارع‌پور امروز (یکشنبه 19 خرداد) در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه سازمان نهضت سوادآموزی کشور حجم دوره‌های سوادآموزی را به استان‌ها ابلاغ می‌کند، اظهار داشت: حجم ابلاغی دوره سوادآموزی در سال 98 به استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 4 هزار و 654 نفر است که از این تعداد 2 هزار و 22 نفر در دوره سوادآموزی، 939 نفر در دوره انتقال، 230 نفر در دوره رایانه و هزار و 463 نفر در دوره تحکیم هستند.
زارع‌پور در ادامه افزود: ثبت‌نام دوره سوادآموزی از ابتدای مردادماه آغاز می‌شود و امسال به ازای هر نفر در دوره سوادآموزی بالغ بر 792 هزار تومان و در ازای باسواد کردن افراد معلول بالغ بر یک‌میلیون و 800 هزار تومان به آموزش‌دهندگان پرداخت می‌شود.
اولویت نهضت سوادآموزی گروه‌های سنی 10 تا 49 ساله‌هاست و امسال برای اولین بار گروه‌های سنی 50 تا 64 ساله باسواد می‌شوند.
طبق آخرین سرشماری رسمی نهضت سوادآموزی کشور در سال 95 حدود 34 هزار و 170 نفر در کهگیلویه و بویراحمد بی‌سواد هستند.
 
آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی در مدارس دولتی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه افزود: زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی از خرداد آغاز و 31 مردادماه به پایان می‌رسد، بر اساس آیین‌نامه اجرایی مدارس، اجرای محدود بندی جغرافیایی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی الزامی است.
ثبت‌نام دانش‌آموزان بعد از تاریخ‌های مقرر مطابق تصمیم ستاد ثبت‌نام و معرفی‌نامه کتبی آموزش و پرورش شهرستان و منطقه امکان‌پذیر خواهد بود تا قبل از مهرماه کلیه دانش‌آموزان باید در سامانه سناد ثبت‌نام کنند.
برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل و دریافت هرگونه وجه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع هست حق دریافت وجه از دانش‌آموزان به جز وجوه بیمه حوادث و کتاب‌های درسی در هنگام ثبت‌نام ممنوع است.
دریافت هرگونه وجه نقد، چک حامل و چک‌پول در کلیه مدارس دولتی ممنوع است و فرایند ثبت‌نام از طریق سامانه سناد دانش‌آموزی صورت می‌گیرد.
والدین دانش‌آموزان میان پایه نیاز به مراجعه جهت ثبت‌نام فرزندان در مدرسه را ندارند و مدیر مدرسه موظف است دانش‌آموزان را در پایه بالاتر و در سامانه «سناد» ثبت‌نام کنند.
 
اعلام شرایط ثبت‌نام مدارس هیئت‌امنایی
زارع‌پور در ادامه افزود: برخی از مدارس هیئت‌امنایی می‌توانند فعالیت‌های فوق‌برنامه در شیفت بعدازظهر داشته باشند، دریافت شهریه در زمان ثبت‌نام ممنوع است و بعد از آغاز سال تحصیلی و ارائه فعالیت‌های فوق‌برنامه شهریه پرداخت می‌شود.
شهریه مدارس هیئت‌امنایی از حداقل 50 هزار تا حداکثر 400 هزار تومان است.
حدود 60 مدرسه هیئت‌امنایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که سال گذشته برخی از مدیران شهرستانی به دلیل عدم نظارت بر مدارس هیئت‌امنایی اخراج شدند.
 
آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی در مدارس غیردولتی کهگیلویه و بویراحمد
شیوه‌نامه نرخ تعیین الگوی شهریه مدارس غیردولتی اعلام‌شده و نصب پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی در مدارس غیردولتی به همراه رئوس کلیه فعالیت‌ها در محل ثبت‌نام و در معرض دید والدین، دانش‌آموزان و مراجعین الزامی هست و اگر مدارس بیشتر از نرخ مصوب دریافت کنند تخلف است.
در مدارس غیردولتی دریافت هزینه خدمات از قبیل تغذیه بین روز، لباس دانش‌آموزان و ایاب و ذهاب از والدین دانش‌آموزان با موافقت و هماهنگی اولیا و مربیان مدرسه، کسب موفقیت شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی شهرستان و منطقه در زمان مقرر امکان‌پذیر است.
مدیران مدارس غیردولتی موظف هستند نسبت به انعقاد قرارداد اخذ شهریه بین والدین دانش‌آموز و واحد آموزشی در سامانه تعیین شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل‌شده را چاپ و بعد از مهر و امضا به اولیای دانش‌آموز تحویل دهند.
 
ثبت نوع معلولیت دانش‌آموزان تلفیقی در مدارس عادی
دانش‌آموزان تلفیقی که بهره هوشی مرز بین دانش‌آموزان استثنایی و عادی قرار دارند، قانون اجازه داده که در مدارس عادی درس بخوانند و اگر دانش‌آموز معلولیتی دارد مطابق شناسنامه سلامت در سامانه سناد باید ثبت شود.
 
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها
زارع‌پور در ادامه بیان داشت: اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی و آموزش تحصیلی برای کلیه دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی الزامی و اجرایی است.
حدود 7 پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آموزش تحصیلی با محوریت آموزش و پرورش استثنایی در استان پیش‌بینی‌شده است و فعالیت این پایگاه‌ها از نیمه دوم خرداد آغاز و تا پایان شهریورماه در مناطق عشایری، شهری و روستایی ادامه دارد.
سال گذشته بیش از 14 هزار و 300 دانش‌آموز سنجش سلامت شدند، امسال سنجش بیش از 15 هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.
دانش‌آموزان پیش‌دبستانی که در طول سال تحصیلی سنجش سلامت را انجام داده‌اند در سال جدید نیاز به برنامه سنجش سلامت ندارند.
ارائه برگ سنجش سلامت شرط ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی است و اگر مدیر مدرسه‌ای بدون ارائه برگه سنجش سلامت دانش‌آموزی را ثبت‌نام کرده باشد به عنوان متخلف برخورد خواهیم کرد.
در هنگام ثبت‌نام پایه اول ابتدایی حضور والدین یا سرپرست دانش‌آموز و ارائه کارت واکسیناسیون الزامی است.
مدیران مدارس باید شرایط سنی هر پایه را لحاظ کنند و ثبت‌نام دانش‌آموز باید بعد از 6 سالگی صورت گیرد.
 
تاریخ آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان
تاریخ ورودی آزمون دوره استعدادهای درخشان 30 خرداد ساعت 9 صبح در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
 
شماره تماس آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برای رسیدگی به شکایات
اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد 33222038
معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد 33223121-33223123
معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد 33222199
اداره آموزش متوسطه دوره دوم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد 33222023
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1