کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین اظهارات رضوی از متهمان بانک سرمایه اخذ شد

ماجرای رانت گوشتی متهم ردیف اول

19 خرداد 1398 ساعت 9:44

ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات سید محمدهادی رضوی به اخذ آخرین دفاع وی اختصاص داشت.



در ششمین جلسه دادگاه پرونده سیدهادی رضوی و 30 نفر از متهمان یکی از پرونده های بانک سرمایه که به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد، قاضی از متهم اصلی خواست تا آخرین دفاعیات خود را مطرح کند.رضوی در آخرین دفاعیات خود با بیان این که سرمایه‌گذاری ما اصلا پول فرهنگیان نیست ادامه داد: آقای قهرمانی در جلسات قبل عنوان کردند که بنده با پول معلمان پورشه و مازراتی خریده‌ام، این درحالی است که از سال ۸۴، ماشینم BMW سری هفت بوده است و در سال ۹۰ پورشه داشتم که اسناد آن موجود است.
وی خطاب به متهم رضوی گفت: شما ادعا کرده‌اید کار بازرگانی می‌کنید ما بر اساس ردیابی و فاکتور‌ها می‌گوییم بخشی را به صرافی، بخشی را در ملک و بخشی را به حساب منشی خود واریز کردید و فاکتور‌های ارائه شده توسط شما وجود خارجی ندارند. نماینده دادستان درباره ضمانت‌نامه از متهم رضوی پرسید: چرا شرکت پشتیبانی امور دام کالای اساسی کشور را به شما با 3فقره چک داده است؟ بدون هیچ پرداختی آقای رضوی 5/27 میلیارد تومان گوشت می‌گیرد و در بازار می‌فروشد. متهم پاسخ داد: شرکت پشتیبانی دام به هر کسی با ضمانت نامه می‌دهد.
قاضی مسعودی مقام گفت: قطعا ما برویم به ما نمی‌دهند.متهم گفت: با وثیقه ملکی و ضمانت‌نامه بانکی می‌دهند. نماینده دادستانی گفت: چرا شرکت پشتیبانی امور دام به اندازه ۱۰۰ درصد قرارداد گوشت داده در حالی که باید به اندازه ۱۵ درصد ضمانت نامه این کار را انجام می‌داد؟ متهم رضوی گوشت را می‌گیرد و می‌فروشد، اما پول آن را نمی‌دهد.
به گزارش ایسنا وی افزود: دولت باید کالای اساسی را به دست کسانی بدهد که شبکه توزیع دارند در صورتی که آقای رضوی حتی یک روز هم تجربه فروش و توزیع گوشت نداشته است. جالب این جاست که همه چک‌ها برگشت خورده است. چه بسا گوشت‌ها فاسد شده بودند. قهرمانی خطاب به رضوی با کنایه گفت: نکند با ستاد تنظیم بازار در ارتباط بودید؟ قاضی مسعودی مقام در واکنش به این صحبت گفت: ستاد تنظیم بازار وقت آن زمان در اختیار چه کسی بوده است؟


کد مطلب: 410205

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/410205/ماجرای-رانت-گوشتی-متهم-ردیف-اول

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1