تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۱۰۱۹۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

اختصاص 19 میلیارد تومان مشوق برای کارآفرینان

۱
۰
اختصاص 19 میلیارد تومان مشوق برای کارآفرینان
کبنا ؛دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح‌های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه‌هاست.
۴۴ درصد از جمعیت حدود ۷۲۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند. حدود ۱۲ درصد در قالب ۸۰ هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است. کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یک هزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه است.
 پروانه نیک‌مرام اظهار داشت: این اعتبار برای اجرای طرح‌های کارورزی، یارانه حقوق و دستمزد، مهارت‌آموزی و مشوق‌های بیمه در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص‌یافته است.
وی عنوان کرد: طرح پرداخت یارانه حقوق و دستمزد برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد و بر اساس طرح پیشنهادی این استان در سال گذشته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شده است که امسال ۱۲۸ میلیارد ریال برای آن پیش‌بینی‌شده است.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح کاهش هزینه‌های نیروی کار برای کارفرمایان، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرمایان برای به‌کارگیری نیروی کار جدید و افزایش فرصت‌های شغلی است.
وی ابراز داشت: در صورتی که کارفرمایان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به‌کارگیرند (فارغ‌التحصیلان شغل اولی) معادل ۴۰ درصد از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار فرد جدید استخدام به مدت ۱۲ ماه توسط اداره تعاون پرداخت می‌شود و علاوه به راین در صورتی که کارفرمایان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را استخدام کنند می‌توانند به مدت ۲ سال از مزایای طرح مشوق‌های بیمه‌ای برخوردار شوند به عبارتی حق بیمه سهم کارفرمایی نیروی کار جدید توسط دولت پرداخت می‌شود.
 نیک‌مرام تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در این استان پرداخت‌شده است.
وی افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد از محل تسهیلات روستایی و عشایر چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.
 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: باهدف شفاف‌سازی طرح‌هایی که برای آنان از طریق تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر اعتبار تصویب‌شده است از طریق پورتال این اداره کل در سال گذشته منتشر شد.
نیک‌مرام تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در این مناطق سبب کاهش بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فقط شعار میدین
در عمل هیچی
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1