تاریخ انتشار
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب : ۴۱۰۱۶۳
کبنا بررسی کرد

کهگیلویه و بویراحمد در ابهام؛ نه تکلیف استاندارش مشخص است، نه فرماندارش / تکذیب رحمانی تا موج سواری نمایندگان برای انتخابات

۱۱
۳
کهگیلویه و بویراحمد در ابهام؛ نه تکلیف استاندارش مشخص است، نه فرماندارش / تکذیب رحمانی تا موج سواری نمایندگان برای انتخابات
کبنا ؛رسانه‌های معتبر و غیرمعتبر کهگیلویه و بویراحمد هر از چند گاهی از استعفای علی محمد احمدی استاندار خبر می‌دهند و هر بار هم تکذیب می‌شود.
در این باره روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به طور دقیق نمی‌تواند، اظهارنظری کند چرا که اطلاعات در اختیار او به موقع قرار نمی‌گیرد، مدیرکل حوزه استانداری که بدعت‌های نادرستی را در استانداری پایه گذاری کرده است هم در دسترس نیست و یا پاسخگو نیست.
معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ وقت به این موضوع ورود نکرده و توضیحاتی هم به رسانه‌ها نداده است، معاون عمرانی که گاهی هم در نقش جانشین استاندار عمل می‌کند، مرتب از رد استعفای استاندار می‌گوید، اما باز هم رسانه‌ها راه خود را می‌روند و گویا به حرف‌های عزیز فیلی اعتمادی ندارند.
از شب گذشته قبل از پایان یافتن مهلت قانونی استعفای مسئولان برای حضور در انتخابات مجلس، رسانه‌ها از استعفای علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد دادند، آنچه که گفته شد؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دلایلی ممکن است که از این سمت خداحافظی کند و البته رفتن وی از استان انتخاباتی نیست.
بعضی از منابع هم از پذیرفتن استعفای احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توسط هیئت دولت خبر می‌دهند، صحبت‌های که هنوز رسمی و قطعی نشده است.
به نظر می‌رسد، تدبیر دولت این است که کهگیلویه وبویراحمد همچنان در ابهام بماند و این مردم باشند که دیگر بار از پشت پرده مسوولان با خبر نشوند! باید گفت این کار از  «محمد کاظم نظری» که زمانی فریادهای او مبنی بر آزادی و گردش اطلاعات گوش فلک را کر کرده بود، بعید است!
تابناک نوشت؛ اما دلایل این استعفا و هدف استاندار از این استعفا و نقش نمایندگان، جزئیاتی است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.
چرا احمدی به استعفا رسید؟
علی محمد احمدی از زمانی که مدیریت بر استانداری کهگیلویه و بویراحمد را آغاز کرد با چند چالش جدی مواجه شد که به قول خودش، اولین باری است که چنین شرایطی را در نوع مدیریت‌ها به چشم می‌دید. وی در وهله اول با نمایندگانی شروع به کار کرد که برخی از آنان به شدت بر مسائل قومیتی تاکید داشتند و بر سهم خود از مناصب مدیریتی فارغ از نگاه شایسته سالاری، تاکید داشتند. نمایندگانی که متأثر از مباحث سخیف عزت و ذلت آن هم در حوزه سیاسی، دنبال عزت منطقه خود بودند ولو با گماشتن مدیرانی، طایفه گرا و غیره شایسته! علی محمد احمدی در این زمینه هر چه هم تلاش می‌کرد، نمی‌توانست حریف این نمایندگان و اقدامات پشت پرده‌ی ان ها شود. و حتی این نمایندگان گاها اقداماتشان بیشتر به اقدامات ضد توسعه‌ای مشابهت داشت تا تلاشی برای کمک به توسعه استان! احمدی در این زمینه به انحاء مختلف تحت فشار نمایندگان بود و نهایتاً چند ماه مانده به انتخابات، به چشم خود می‌دید اقدامات غیرقانونی نمایندگان را و همین هم مزید بر علت برای استعفا شد.
البته در جلسات چند روز اخیر سخنان استاندار نشان از یک نوع نگرانی و حتی عصبانیت از دست نوع برخورد و گفتمان نمایندگان در مصادره اقدامات دولت به اسم خود داشته است. احمدی در نشست هفته گذشته ضمن انتقاد از اینگونه سخن گفتن نمایندگان در مصادره اقدامات دولت، گفته بود: متاسفانه نمایندگان سعی دارند با مصادره اقدامات به اسم خود، تو سر دولت بزنند.
 منطق استاندار
 یکی دیگر از مواردی که احمدی را مجاب به کنار رفتن از مدیریت بر استان کهگیلویه و بویراحمد کرد، وجود مدیران نالایق و ضعیف و عدم توانایی خود برای کنار گذاشتن آن‌ها بود. بر این اساس احمدی از روز اول حضور خود در استانداری با مدیران بی انگیزه و رخوت زده‌ای مواجه شد که بسیاری از آنان حتی به جلسات هم نمی‌آمدند و برای خالی نبودن عریضه یکی از معاونین را به جلسات می‌فرستادند. البته توپ و تشرهای استاندار که، برخی مدیران اولین بار بود با چنین جدیتی با ان مواجه می‌شدند، تاحدودی آنان را به ملزم به منظم بودن کرد اما در پس ماجرا مدیریت آنان چندان خروجی نداشت و همین احمدی را بیشتر از پیش از آمدن به کهگیلویه و بویراحمد پشیمان می‌کرد. کار تا جایی برای احمدی سخت بود که هر گاه سعی می‌کرد تا مدیریت‌ها را تغییر دهد با انواع و اقسام حملات مواجه می‌شد! برای نمونه در چند هفته اخیر، تلاش برای کنار گذاشتن دو مدیر ضعیف که به نوعی مدیریت بر دستگاه خود را رها کرده بودند یعنی مدیریت "صمت" و مدیریت "ارشاد" با چنان حواشی روبرو شد که تا هنوز جو استان را متأثر از خود کرده است!
مطمئناً همراهی نمایندگان با این مدیران ضعیف آن هم بر اساس مسائل طایفه‌ای و قوم گرایی، استاندار را خسته کرده بود و صلاح خود را بر ترک پست مدیریت ارشد استان دید.
یکی دیگر از دلایلی که استاندار برای استعفا داشته است مربوط به خود و آینده‌اش است. احمدی یکی از استانداران با پتانسیل‌های علمی و سیاسی دولت است که در کهگیلویه و بویراحمد با حواشی بیش از اندازه مواجه شده بود و هر از گاهی عده‌ای عَلم تخریب وی را برمیداشتند! بنابر این به این نتیجه رسید که به فکر آینده شغلی خود باشد.
احمدی که از مدت‌ها قبل مترصد ایجاد شرایطی برای حضور در پایتخت در یکی از مناصب مهم در وزارتخانه‌ها بود، زمان قبل از پایان مهلت برای استعفای مدیران جهت شرکت در انتخابات را انتخاب کرد که هم شرایط لازم برای حضور احتمالی در انتخابات مجلس را داشته باشد و هم در صورت ایجاد موقعیت مناسب در یکی از وزارتخانه‌ها، گزینه آزادی برای دولت جهت نشستن پشت یکی از این صندلی‌ها باشد. با این توضیحات می‌توان گفت، احمدی گونه‌ای استعفا داده است که هیچ دری برای آینده سیاسی و شغلی‌اش بر رویش بسته نباشد.
لازم به توضیح است استاندار کهگیلویه و بویراحمد را می‌توان به عنوان یکی از بدشانس‌ترین استانداران این استان نامید چرا که در همین کمتر از دو سال مدیریتش بر استان با حوادثی که هر کدام به تنهایی تاثیرات منفی زیادی بر عملکرد وی داشتند. احمدی بلایایی از جمله، حادثه سقوط هواپیما در دنا، وقوع زلزله‌های پی در پی، وقوع سیل و برخی موارد دیگر روبه رو شد.
حال که رفتن استاندار از کهگیلویه و بویراحمد، تقریباً قطعی شده است و نمایندگان در برداشتن اولین گام خود برای مدیریت انتخابات موفق بوده‌اند چرا که با توجه به ایستادگی‌های احمدی در مقابل برخی خواسته‌های مداخله جویانه آنان، اولین سد از سر راه خود برداشتند، در فکر مدیریت شرایط پس از احمدی هستند.
اما نمایندگان برای پیدا کردن استانداری که بتواند خواسته‌های آنان را به خوبی برآورده کند به دنبال گزینه‌های مورد نظر خود می‌گردند. نشانه‌هایی از تلاش‌های صورت گرفته برای مدیریت اوضاع توسط نمایندگان، وجود برخی شایعات مبنی بر معرفی گزینه‌ای از مدیران استانی است که در محافل سیاسی معروف است به مدیری که معمولاً «دانگ» هر قدرت صاحب نفوذی را به اندازه لازم می‌دهد! این مدیر استانی که به شدت هم بر استاندار شدن وی تاکید می‌شود، احتمالاً دارای پرونده‌های قضائی هم بوده که البته تبرئه شده است. به نظر می‌رسد چنانچه نمایندگان بتوانند این مدیر استانی را بر مسند استانداری کهگیلویه و بویراحمد بنشانند، بخش بزرگی از دغدغه خود برای مدیریت انتخابات را برطرف نمایند!
هر چند از اشخاص متعددی در این روزها برای تصدی پست استانداری کهگیلویه و بویراحمد، صحبت می‌شود اما آنچه که تاکنون مشخص است هر کدام از نمایندگان استان در پی بر کرسی نشاندن گزینه خویش هستند.
بنابر اخبار غیر رسمی گزینه تاجگردون از مدیران ارشد استان است، گزینه غلام محمد زارع از مدیران سابق استانداری است و گزینه عدل هاشمی هم از مدیران کهگیلویه و بویراحمدی است که تجربه مدیریت در پایتخت را دارد.
اما از «یدالله رحمانی» معاون سابق اقتصادی استاندار فارس یکی از گزینه‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد نام برده می‌شود که او قبلاً با کبنا نیوز این خبر را تکذیب کرد.
رحمانی اخیراً هم به رسانه‌ها گفته است؛ تاکنون هیئت دولت با من برای استاندار شدن استان کهگیلویه و بویراحمد صحبتی نداشته است.
رحمانی تاکید کرد: تاکنون هیئت دولت صحبتی مبنی بر استاندار شدن من در استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته و من اطلاعی از این موضوع ندارم.
وی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود شما گزینه تاج گردون هستید؟  تصریح کرد: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم و تاکنون با من در این ارتباط صحبتی نشده است. نه برای استاندارشدن در استان کهگیلویه و بویراحمد و نه برای هیچ جای دیگری، هیئت دولت با من صحبت نکرده است.
سید ابوصالح دانشفر از فعالان اجتماعی و سیاسی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در مطلبی آورده است که؛
متاسفانه مدیریت در استان ما فقط جنبه آزمایشی و درست کردن سابقه برای خیلی از غیربومی‌ها شده و بارهای بار شاهد بودیم که مدیران اداری و مدیران کل و استانداران غیربومی که هیچ آشنایی و سنخیتی با فرهنگ و بافت مردمی و اجتماعی و سیاسی و اقلیمی ما نداشتند برای مدتی مسولیت پذیرفته و با سخنرانی‌ها و دادن وعده وعیده‌ها و اعلام برنامه‌های کاری  و اینکه آمده‌ایم تا خدمت کنیم و استان را مدینه فاضله نموده و به سر منزل مقصود برسانیم اما پس از مدتی کاملاً آشکار می‌شد که فاصله شعار تا عمل به بلندای کوه اورست است و آنچه قول داده تا عمل فاصله کهکشانی دارد.
به خاطر همین نوع انتخاب مدیران کلان استانی است که استان مظلوم ما همیشه در اول جاده بوده و با مشکلات عدیده روبرو گردیده است البته نباید از دعواهای همیشگی باندی و جناحی و خطی و حزبی و درخواست‌های نامتعارف از این مسئولان که بطور اتوماتیک سطح عملکردها را نیز در جهت منفی سوق می‌دهد بی‌تفاوت گذشت.
و اما باید تدابیری از سوی دلسوزان و صاحنظران و دست‌اندرکاران و کسانی که دغدغه پیشرفت استان کهگیلویه و بویراحمد را دارند و نظر و رأی انها در انتخاب چنین مسئولانی تاثیرگذار است اتخاذ شود تا در انتخاب مدیران کلان استان و از همه مهمتر استاندار و مدیران کل به گونه‌ای هماهنگی شود تا در انتخاب افراد شایسته و اصلح جهت پذیرش مسولیت و خدمت صادقانه و دلسوزانه دقت بیش ازپیش مبذول شود تا هر سال به دلیل انتخاب افراد و مسئولان ضعیف و ناتوان عقب‌گرد نداشته و رو به جلو حرکت کنیم.
انتخاب مدیران کنونی استان محصول نوعی بی تدبیری و ناهماهنگی و شاید منیت خواهی بعضی افراد در پیشنهاد دادن و انتخاب چنین مسئولان ضعیفی است.
روزی که آقای احمدی به عنوان استاندار غیر بومی در این استان قبول مسئولیت نمود با شعارهای بسیار جالب و دهن پرکن و دادن امیدواری فراوان در زمان مسئولیت خود سطح توقع همگان را افزایش داد و همه را دلگرم کرد که اهداف بلندی جهت پیشرفت در استان دارد و اما مدت مدیدی نگذشت که تبعیض‌های فراوان در رسیدگی به امورات مردم و استان با وعده‌ها فاصله فراوانی دارد که همان موقع طی مقاله‌ای در رسانه‌ها این فاصله گفتار تا عملکردها را متذکر شدیم.
اما متاسفانه هیچ گوش شنوایی نبود و استاندار ما در تعویض کردن مرتب فرمانداران و مدیران  و مسؤولان ادارات دیگر فرصت رسیدگی به بقیه امور را نداشت و آقای احمدی رکوردار تعویض مسولان و فرمانداران و مدیران کل در طی یکسال بود و هیچگاه هم تغییرات ایشان نتوانست هم جوابگوی مشکلات استان باشد و هم باعث دلسردی و عدم انگیزه در خیلی از مسؤولان می‌شد.
انتخاب مدت دار فرمانداران به عنوان سرپرست و ادامه این روش باعث دلسردی و عدم انگیزه فرمانداران در احساس مسؤولیت و ادامه خدمت می‌شد و این روند همچنان ادامه داشت و بیشتر از هر چیزی تبعیض‌های فراوان آقای احمدی در رسیدگی به حل مشکلات شهرستان‌ها و مناطق قوز بالا قوز شده بود و فریاد اعتراض خیلی از مردم و مسولان  را در پی داشت.
امیدواریم این‌بار در انتخاب جدید از سوی صاحبنظران دقت زیادی به عمل آید تا بار دیگر شاهد انتخاب افراد ضعیف و ناتوان نباشیم این استان زمینه فراوانی در ابعاد مختلف برای رشد و توسعه دارد و پتانسیل خوبی برای رسیدن به قله‌های اوج و پیشرفت محسوس دارد اما باید سکان رهبری این استان به افراد قوی و مدیران توانمند و متعهد و دلسوز و با احساس مسولیت بالا داردکه بتواند در سایه برنامه‌ریزی اصولی و آینده‌نگری و با استفاده از توانمندی همه کسانی که می‌توانند کمک و مساعدت لازم را بنمایند و با ایجاد جو وحدت و همدلی و اتحاد وانسجام و بدون نگاه تبعیض‌آمیز و استفاده از همه طرفیت‌ها بدون مسائل خطی و باندی و جناحی و انتخاب مدیران توانمند و کارآمد و دلسوز استان را نجات داده و شکوفا و متحول نمایند.
استان کهگیلویه و بویراحمد در ابهام است، نه تکلیف استاندارش مشخص است، نه فرماندارش، معاون عمرانی هم به جای معاون سیاسی در این باره پاسخ می‌دهد، احمدی به دو معاون دیگرش اهمیتی زیادی نداد و صرفاً برای رضایت نمایندگان با این دو ساخت.
فرمانداری کهگیلویه در هاله‌ای از ابهام!
وضعیت برخی فرمانداران شهرستان‌های کهگیلویه وبویراحمد هم در حاله ای از ابهام است.
بلاتکلیفی وضعیت فرمانداری کهگیلویه و خبر استعفای جعفر نیکبخت پس از حدود یک سال سرپرستی نیز با واکنش‌های متفاوت مردم و سیاسون مواجه شد و بی توجهی استاندار به کهگیلویه را بیش از پیش فریاد زدند!
همچنین امام جمعه دهدشت نیز در خطبه‌های نماز عید فطر خطاب به استاندار مدیریت فشل را عامل بلاتکلیفی کهگیلویه دانست و گفت: شهرستان کهگیلویه مورد غفلت واقع شده است، این نوع مدیریت درست نیست مهندسی نیست اگر قرار است کسی فرماندار شود از اول شایستگی توان و انگیزه او را رصد کنید نه اینکه جایی آزمایش کنند، شهرستان محل آزمایش است؟  
سرنوشت نادیا صداقت و فرمانداری دنا هم اینگونه شد که نهایتاً، احمدی نتوانست در مقابل  فشارهای سیاسی تاب بیاورد و طی حکمی «علیار علی‌پور محمدصادقی» که از ایل تیرتاجی است را جایگزین صداقت کرد، تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه دنا برگزارکند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رامین
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بهتره که نمایندگان استان همه امور را به دست بگیرند
هم نمایندگی کنن، هم استاندار باشن، هم فرماندار ، هم بخشدار ، هم دهیار و ......والله
اینجوری کنتاکتی هم پیش نمیاد.
دم طسوج
Iran, Islamic Republic of
واویلا کرو . اسمی وش نی .ای ماهی ایخه .اووف .خوب من جهاد. برای دنیا .متاسم چرا این حکم را برات زدن .عامل نفاق و بدبینی در استان هستی .کبنا حضرت عباس من سرت اگه این مطلب را نزنی
Iran, Islamic Republic of
.حالا كه ديوديده سرجاشه ناراحتي بهت باج نميده
لنده ۲۹۰
Iran, Islamic Republic of
من تعجب میکنم از این مسائل حاشیه ای که بعضی ها دارند درست میکنند این جوسازیها برای چیست مگه تا بحال استانداری مثل دکتر احمدی اومده من فقط یکی را دیدم اون هم دوستی بود بزارید دکتر احمدی کارهای عمرانیشو انجام بده ،بزارید تا دکتر احمدی مشکلات عدیده استان را کم بکنه ودر خاتمه خدمت همه اونهایی که دوست دارند دکتر احمدی برود نمیرود و نخواهد رفت و احمدی و احمدیها میمانند
کمایی
Iran, Islamic Republic of
این هم یکی دیگرازکارهای دولت تدبیره که نتیجش شده بیکاری مطلق دراستان زرخیزی که هم نفت داردهم گازهم زمین خوب هم آب هم نیروی انسانی اماازمحرومترین نقاط کشوراست.الابرکت الله
اصلاحات
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز و شخص اقای کمایی چرا اینقدر خوست میاد که تاکید کنی علیپور تیرتاجی هست. جدا بی اخلاق ترین رسانه ی این استان شمایید.
شهروند ضدطایفه
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا برای اینکه ماهیت انتصابات طایفه ای مشخص شود، توصیه میشود که در پایان نام کلیه مسئولان نام طایفه آنها ذکر شود تا مردم بشناسند و طایفه گرایی را تقبیح کنند.
بسیار کار خوبیه که در ادمه نام اسم طایفه را ذکر میکنید
تا مردم طایفه گرایی را مذمت کنند.
Iran, Islamic Republic of
امان از کبنا و حراف بودنش
شهروند
Iran, Islamic Republic of
احمدي ناكام .فرار روبه جلو .احمدي انقدر ناتوان بود وهست كه توانايي مديريت يك واحد كوچك اداري ندارد هيچ شانسي هم براي قبولي در انتخابات اسفند98 راهم ندارد چونكه عين رعد وبرق بهاري است رفتنش خيلي دور شده ر از خودش دارد ونه با الف باي مديريت اشنا هست
بیکارترین استاندار استان بزار بره اون که میگه خوبه نمونه کارهاشو بگه تا ما هم بدانیم برید مدیر کل هاشو وسوابقشونو ببینید اما خدایی حرف نه استاندار پروازی ما نمیخواهیم درست که دولت مارا استان حساب نمیکنه اما تورا خدا مدیر پروازی نیارید تواستان مگه ما کم انسان خوب تو این استان داریم
Iran, Islamic Republic of
آخ وبخت ای استان اگر .. وای به حال این مملکت خدای شهدا برای چه آرمانی شهید شدند واقعا دارم شک می کنم که شهدا برای به قدرت رسیدن عده ای خاص جان خود را از دست داده اند خدا کنم که نه مسئله تفرقه بینداز وحکومت کن باشد خدای در مسلک خمینی ویاران خمینی نمی گنجد چنین تفکری خدایا شهدا برای چه شهید شدند خدایا تفرقه بینداز وحکومت کن در قامت جمهوری اسلامی نمی گنجد خدایا حتی در مضان اتهام نباید چنین پستی را به چنین کسانی پیشنهاد بدهند تا چه رسد به محکوم به کجا چنین شتابان بی راهه
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1