تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۴۱۰۱۳۳
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم سی سخت:

15 خرداد عاشورای انقلاب و 14 خرداد عاشورای امام بود

۱
۰
15 خرداد عاشورای انقلاب و 14 خرداد عاشورای امام بود
کبنا ؛شب گذشته دکتر مهدوی مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد میهمان مردم روزه دار سی سخت در مسجد صاحب الزمان این شهر بود.
شهرام مهدوی مطلق مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضمن آرزوی توفیق و قبولی طاعات و عبادات شما پیشاپیش سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد را به همه شما روزه‌داران و مردم ولایت مدار سی سخت تسلیت عرض می‌کنم.
 وی افزود: در نیمه دوم خرداد قرار داریم، و همان‌طور که حضرت امام (ره) در فراز بلند خود فرمودند " سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آیند. انتظار فرج از نیمه خرداد کشم" خرداد همان‌گونه که دربرگیرنده خبرها و اتفاقات زیادی بود، اتفاقات بیشتری را نیز در انتظار خود می‌بیند.
 حوادث خرداد، گامی از کتاب بزرگ انقلاب اسلامی است و مشحون از خاطره‌ها، زیبایی‌ها، تلخی‌ها، پیامدها و بشارت‌هاست، و امروز ما در آستانه 3 مناسبت مهم تاریخی که سرنوشت ما را رقم زد قرار داریم.
مهدوی تصریح کرد: 14 و 15 خرداد 42 که آغاز علنی نهضت بزرگ انقلاب اسلامی به رهبری بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است، 14 و 15 خرداد 68 سالروز غروب غم‌بار معمار کبیر انقلاب اسلامی و طلوع امامی دیگر از جنس همان امام، که توضیح و تشریح هرکدام از این سه اتفاق نیازمند وقت بسیار باری تشریح و تبیین است.
 امام خمینی (ره) پس از وقایع 15 خرداد سال 42 فرمودند: 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم. ازاین‌رو می‌توانیم بگوییم؛ 15 خرداد 42 عاشورای انقلاب بود که در امتداد عاشورای حسینی رقم خورد و روایت گر قصه انقلاب اسلامی و رشادت‌ها و ایثارگری‌ها انقلابیون شد، تا 15 سال بعد تا در بهمن 57 به ثمر بنشیند.
 مهدوی بیان داشت: 14 خرداد 68 نیز عاشورای خمینی کبیر رضوان‌الله تعالی بود که به تعبیر خلف صالح ایشان، رهبر معظم انقلاب که فرمودند: مصیبت فقدان امام همانا به بزرگی امام بود و جز خدا و اولیائش کیست که حدومرز این عظمت را بشناسد. از همین یک فراز رهبر انقلاب می‌توان اثبات کرد که هیچ‌کس به‌اندازه معظم له امام و بزرگی امام را نشناخته است و لذا خط امام را باید در اندیشه‌های رهبر انقلاب بیابیم نه جای دیگری.
 وی عنوان کرد: بزرگداشت و سالگرد رحلت امام یک کار تشریفاتی و تزئیناتی نیست و نباید هم باشد، بلکه تجدید پیمان و پایداری بر عهدی است که با او بسته‌ایم و تأکید و یادآوری رهنمودهای امام است.
  رهبر انقلاب چه زیبا فرمودند که ما امام را فقط برای افتخار کردن به نام و کارهایش نمی‌خواهیم، بلکه رهنمودهای امام در وصیت‌نامه و صحیفه‌اش، شاخص و افقی را پیش روی ما گذشته که با آن راه را گم نکنیم
 فقط به همین یک جمله امام خمینی (ره) بیندیشید که فرموده‌اند " پیرو ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد" اعتقاد ما بر این است که با پیمودن راه امام است که می‌توانیم کابوس فقر و عقب‌ماندگی را از جامعه دور کنیم و عدالت را در جامعه تحقق‌بخشیم.
 وی افزود: همین وضعیت اقتصادی امروز، گرانی‌ها و شرایط سختی که مردم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند را ببینید. به اعتقاد ما و البته با ادله‌های قوی نتیجه، برخلاف وصایای امام و ولی‌فقیه عمل کردن مسئولان هست، اشرافی گری، پارتی‌بازی و لابی‌گری، رانت و دوری از مردم در کجای مکتب امام و ولایت هست؟ امام ما، انقلاب ما و رهبر ما از آن مستمندان و متستضعفانند و هرکس به هر مقدار که مدعی انقلاب و خط امام و رهبری است باید به همان مقدار و بیشتر به مردم و خصوصاً محرومان نزدیک‌تر و یاور باشد.
 
 
 
مسئول بسیج دانشجویی استان گفت: اگر امام خود را شناختیم، می‌توانیم راه و آرمان‌های او را هم خوب تشخیص دهیم. در قرآن آمده است «اکملت لکم دینکم» فرمانی که با آن امام را معرفی کرده، امام و پیشوای دین نگهبان جامعه هستند و دین بدون امام دین ناقص و ازهم‌گسیخته است.
 در طول تاریخ اسلام اگر بنگریم هر جا امام خود را نشناختیم دین خود را هم از دست دادیم. نمونه بارز آن حادثه عاشوراست که مردم امام خود را نشناختند و با دست خود به پیکار امام، زمان خود رفتند و ننگ این کارشان تا ابدیت در تاریخ ماندگار است. و قصه محراب شهادت هم، نمونه‌ای از امام نشناسی است و قص علی‌هذا. صدها سال امام نداشتیم و یا نشناختیم و دینی که داشتیم ناقص بود و ازهم‌گسیخته و عزتی هم نداشتیم، چون دین بدون امام و رهبر دینی این‌گونه است و نجات‌بخش نیست.
 این مسئول تصریح گرد: لذا امام خمینی و انقلاب اسلامی ظهور دین جدید و ظهور امام جدید نبوده و نیست، بلکه شناخت بهتر امام توسط مردم بود، و بازتولید دین بود و الحمدالله که این شناخت همچنان پاینده است.
 در همین رابطه امام می‌فرمایند: «اسلام در تاریخ خود مردمی به این‌سان ندیده است و مردم ایران بهتر از مردم صدر اسلام هستند.» زیرا مردم ما زمان انقلاب امام خمینی (ره) و هم‌اکنون نیز مقام معظم رهبری را به‌عنوان اما خود پذیرفته‌اند و با شناختی که از آنان دارند راه امامین را راه خود، هدف امامین را هدف خود و رهنمود امامین را مشعل خود قرار داده‌اند.
 مهدوی عنوان کرد: به همین دلیل است که امروز، نوک پیکان دشمن، حملات و هجمه‌های آنان به سمت مقام معظم رهبری نشانه رفته است. چون می‌خواهند امام را بزنند، راه امام را بزنند و چراغ راهنمای انقلاب و جامعه را از مردم بگیرند.
خطرناک‌ترین دشمنان انقلاب اسلامی و کسانی که می‌توانند به راه و خط امام ضربه بزنند، دشمنان خارجی نیستند بلکه نوعی اسلام و تفسیر و توجیه است که از روز اول نهضت اسلامی تا الآن، امامین انقلاب با آن مبارزه کرده‌اند.
مهدوی بیان داشت: از 15 خرداد 42 و شروع انقلاب، تا ۱۴ خرداد ۶۸ و از ۱۴ خرداد ۶۸ تاکنون که با لطف خداوند و هوشمندی علمای اعلام مجلس خبرگان، رهبری از جنس خمینی کبیر چون حضرت امام خامنه‌ای برای ملت انتخاب و انتصاب شد. جدال حق و باطل، ظلمت و نور و دو اسلام وجود داشته و دارد و دعوای اصلی ما اینجاست نه جاهای دیگر. ناوها و عربده‌ها و ارابه‌ها دعوای اصلی ما نیستند، دعوای اساسی جدال دو اسلام است.
 وی تأکید کرد: نمونه‌های از دو اسلام که در گفتمان امامین انقلاب به‌صراحت بیان‌شده است به این شرح هست؛ اسلام کتاب و سنت در مقابل اسلام خرافی و بدعت، اسلام جهاد و شهادت در برابر اسلام اسارت و ذلت، اسلام تعبد و تعقل در مقابل اسلام التقاط و جهالت، اسلام دنیا و آخرت در برابر اسلام رهبانیت و دنیاپرستی و اشرافی گری، اسلام ظلم‌ستیزی در مقابل اسلام تشریفاتی، اسلام عدالت‌خواهی، در برابر اسلام زیاده‌خواهی، اسلام علم و معرفت، در برابر اسلام تحجر اسلام محرومان در برابر اسلام زورگویان و قلدران، اسلام پابرهنگان در برابر اسلام مرفهین بی‌درد، اسلام مستضعفان در برابر اسلام مستکبران و زالوصفتان و در یک‌کلام اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب محمدی قرار داشته و قرار دارد.
 دکتر مهدوی گفت: اگر بخواهیم نقش رهبر انقلاب را در مدت این 3 دهه از روند انقلاب اسلامی بدانیم، باید عمیقاً امام و نقش‌آفرینی آن حضرت را بشناسیم و برای اینکه به درایت و خرد مقام معظم رهبری پی ببریم باید، توطئه‌ها و مشکلاتی که بر سر راه انقلاب و کشور قراردادند را بهتر بررسی کنیم.
 وی افزود: در قرن بیست به قرن مبارزه نظریه‌ها و اندیشه‌های روابط بین‌الملل و.... معروف است. گاندی در هند با نظر ناسیونالیسم «ملی‌گرایی»، لنین با نظریه مارکسیسم در روسیه، مایو در چین، و آمریکا و اروپایی‌ها با نظریه‌ها و ایدئولوژی مدرن ظهور پیدا کردند و هرکدام بر اساس منافع خود با نظریه دیگری به تقابل می‌پرداخت.
 اما حضرت امام نه با اندیشه‌ای مدرن و نه بهره‌گیری از ایسم های ساختگی بشری، بلکه با اندیشه اسلام و بهره‌گیری از واژگان ساده و خالص اسلامی به مبارزه با تمام نظریه‌ها و ایدئولوژی‌های مدرن رفتند.
وی تصریح کرد: درزمانی که دین نابودکننده تمام ملت‌ها تلقی می‌شد، و به کنج خانه‌ها و قبرستان‌ها خلاصه می‌شد، حضرت امام بدون کوچک‌ترین توجهی به انگارهای دشمن، در سرزمینی اسلامی با قوای خود اسلام، دین را به صحنه اصلی آورد و هرچه زمان می‌گذرد، این تأثیرگذاری حضرت امام بر اندیشه‌های بشری، بیشتر و بیشتر نمایان می‌شود.
 ماحصل بن‌بست و تنازع میان اندیشه، جنگ است. این اندیشه‌ها هستند که جنگ‌ها را به راه می‌اندازند و سربازان را به معرکه نبرد می‌فرستند. در این کشاکش اندیشه‌ها که با دندان مسلح علیه انقلاب اسلامی و مردم ایران باهم متحد شده‌اند، امام رحلت می‌کنند در دشمنان به گمان خود در خلأ رهبری فرصت را برای بلعیدن اندیشه امام و انقلاب مهیا می‌بینند.
 مهدوی بیان داشت: کشورهای مختلف با این تفکر که می‌توانند راه امام و اندیشه‌اش را از بین ببرند یا حداقل به انحراف بکشانند شبانه‌روز تلاش می‌کردند، لذا ایستادگی و مقابله با توطئه‌ها و دسیسه‌های آنان کار بسیار سختی بود و هست.
 فی‌الواقع جلوگیری قاطعانه مقام معظم رهبری از انحراف راه و روش حضرت امام اساسی‌ترین کنش و جنگ قرن بوده و خواهد بود. این همان جنگی است که امروزه همه‌ی ما به اسم جنگ نرم می‌شناسیم.
 دکتر مهدوی گفت: هجوم بی‌سابقه دشمن در جنگی تحت عنوان جنگ نرم و عملیات روانی، در میان ضعف مدیران و مسئولان داخلی و بعضاً خیانت خواص، خرابکاری عناصر نفوذی دشمن، تبلیغات ماهواره‌ها و رسانه‌های خارجی علیه انقلاب اسلامی، تهاجم فرهنگی با استفاده از اینترنت و شبکه‌های مجازی، تحریم‌های شدید، تهدیدهای روزانه، بی‌تدبیرها و... حفظ انقلاب و آرمان‌های امام در کنار حرکت روبه‌جلو و پیشرفت کشور درزمینه‌ی مای علمی، کشاورزی، پزشکی، نظامی و... با فرماندهی و رهبری امام خامنه‌ای از معجزات قرن 21 است.
 و می‌بینیم ایرانی که در جنگ تحمیلی به‌تنهایی در مقابل همه کشورها ایستاده بود، با درایت و خرد مقام معظم رهبری اتحادی استوار با کشورهای همسایه و غیر همسایه لبنان، سوریه، عراق، یمن و نیروهای نیابتی همانند حزب‌الله، انصارلله، الحاد الشعبی عراق، نیروهای مردمی سوریه برقرار کرده‌اند، که در مقابل کشورهای غربی و دست‌نشانده‌های منطقه‌ای آنان برای ایران سینه سپر می‌کنند، و ملت ایران را برادر خود می‌دانند.
 مهدوی در پایان افزود: امروز خیل عظیم عاشقان جوانی که نه آمدن امام خمینی را دیدند و نه رفتن او را در اقصی نقاط جهان و حرکت عمومی جهان از ظلمات به‌سوی نور، به چالش کشیده شدن هژمونی ابرقدرت‌ها و آواربرداری از تمدن غرب و فروریزی پایه‌های تمدن و یک‌جانبه‌گرایی‌های آمریکا و درعین‌حال شروع احیاء شکوه تمدن ایرانی اسلامی که در بیانیه گام دوم به‌صراحت به آن دستور داده‌شده است، همه و همه در مدیریت امام گونه رهبری معظم انقلاب و همراهی مردم هست که تا چنین است آسیبی به مملکت نخواهد رسید و انشالله غصه‌های ما هم سر خواهد آمد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

آریا
Germany
درود بر جناب مهدوی مرد بزرگ
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1