تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۰
کد مطلب : ۴۰۹۹۲۵
آزادی سازی یک مادر روستای در دانشگاه یاسوج؛

روایت مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از زن کر و لال زندانی که آزاد شد

۱
۰
روایت مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد از زن کر و لال زندانی که آزاد شد
کبنا ؛آیین گلریزان بخشی از تاریخ بزرگ ایرانیان است که  این سنت دیرینه تجلی اجرای دستور دینی "انفاق" است.
به همین منظور در شب شهادت پدر یتیمان، مولی‌الموحدین امام علی (ع) و شب قدر، جمعی از دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد با برپایی مراسم گلریزان اقدام به جمع آوری کمک‌های دانشجویی برای آزادسازی یک زندانی جرائم غیر نقد کردند.
این مراسم  با حضور مهدوی مسؤول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌ها و مسئول ستاد دیه استان و جمعی از دانشجویان و اساتید در سال همایشات دانشکده علوم پایه دانشگاه دولتی یاسوج برگزار و در پایان با مشارکت دانشجویان هزینه لازم برای آزادسازی یک زندانی جمع آوری شد.
سید امید مظلوم مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج گفت: همایش‌ها و اردوهای جهادی در مجموعه ی بسیج دانشجویی و به خصوص حوزه شهید میثمی دانشگاه دولتی  به سال‌های هشت سال دفاع مقدس برمی‌گردد.

 
آن زمانی که دانشجوهایی بسیجی نیاز دیدند که درس و تحصیل را رها کرده و به همراه آحاد جامعه در جبهه‌های حق علیه باطق بجنگند و بعد از جنگ نیز به گفته  مقام معظم رهبری که فرمودند وظیفه داریم فقر و محرومیت را در کشور از بین ببریم و به زندگی این قشر بیشتر رسیدگی کنیم، لذا دانشجویان در کنار تحصیل با برپایی اردوهای جهادی محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور خود را شروع کردند.
وی افزود: دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در روستاها شور، نشاط و معنویت را هم در خویشتن و هم در مردم محروم روستاها بالا برده و باعث تغییر دیدگاه اهالی روستاها به محل زندگیشان شده و به آنها ثابت کردند که در رفع مشکلات و محرومیتشان تمام آحاد ملت دست به دست همه در حال تلاش هستند.

 
مظلوم ادامه داد: اعتقادمان بر این است جهاد تنها رفتن به جنگ یا رفتن به مناطق محروم و کار بی‌مزد مالی نیست، جهاد به معنای واقعی از خودگذشتگی است. بعضی‌ها با کار و جنگ جهاد می کنند و بعضی ها هم باگذشتن از مال و سرمایه خود و انفاق آن در راه خدا جهاد می‌کنند.
وی افزود: با برپایی و همایش جهادی اولین گلریزان دانشجویی در شب 21 ماه مبارک رمضان در استان و شاید هم در کشور در کنار تجلیل از جهادگران شاهد، از خودگذشتگی دیگری از دانشجویان بسیجی  و اساتید و جامعه دانشگاهی باشیم.

 
مظلوم گفت: با حمایت‌های دانشجویان و بسیج دانشجویی شهید میثمی توانستیم؛ مادری را که به دلیل بدهی مالی چند سالی در زندان دور از فرزندان خود بود رو آزاد کنیم، که این یک اتفاق حسنه در این شب های عزیز قدر است با استمرار این برنامه‌ها در دانشگاه‌ها شاهد ایجاد یک روحیه جهادی همه جانبه در جامعه دانشجویی باشیم.



اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه کرامت انسانی و‌ رافت اسلامی در زندان‌های استان رعایت می‌شود، گفت: زندانیان به دو دسته زندانیان جرائم عمد و غیرعمد تقسیم می‌‌دهند که زندانیان جرائم غیرعمد بدهکاران غیر بزهکار هستند.
وی با اشاره به اینکه تا قبل از ولادت امام حسن(ع) جمعیت زندانیان جرائم غیرعمد استان ۵۵۷ نفر بود گفت: به همت خیرین و به نیت ۱۴ معصوم ۱۴ زندانی جرائم غیرعمد در سالروز میلاد امام حسن از زندان آزاد شدند که دو نفر از آنها خانم بود.
وی جمعیت حال حاضر زندانیان جرائم غیرعمد را ۵۴۳ نفر عنوان کرد و افزود: ۹۵ نفر از زندانیان به خاطر مهریه در زندان هستند که برخی از انها در دوران عقد هستند.
این مسوول با بیان اینکه جشن گلریزان برای اولین بار در دانشگاه برگزار می‌شود، گفت: نگهداری فرد زندانی پیامدهای مختلفی از جمله افزایش جمعیت کیفری، افزایش هزینه‌ها برای دولت و آسیب‌های دیگری دارد.
جمیاری به ۱۴ زن زندانی جرائم غیرعمد در استان‌های استان اشاره کرد و گفت: در بین زنان زندانی، خانمی اهل روستای دیشموک کر و لال و معلول بدهی ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومنی دارد.
وی عنوان کرد: شوهر این خانم اختلاف سنی ۳۰ سال با ا‌و دارد و دارای یک دختر ۹ ساله است.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: این خانم مبلغی پول از مردم قرض کرد که پس از سپرده در بانک وام دریافت کند تا خانه‌اش را بسازد اما بدهکار شد و به زندان افتاد.
جمیاری بیان کرد: روحانی اهل دیشموک مبلغ دو میلیون تومان با کمک مردم جمع‌آوری کرده و در حال حاضر بدهی این خانم ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شده که امیدواریم با کمک خیرین مبلغ بدهی این خانم جمع‌آوری تا به کانون خانواده و دختر خردسالش بازگردد.
با کمک بسیج دانشجویی و گروه جهادی یاران مهر مبلغ 80 میلیون ریال در دانشگاه برای آزادی این زن زندانی جمع‌آوری شد.


نام شما

آدرس ايميل شما

کشواد
واقعا که سالن رو به.د
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1